Skip to main content

نقش بازاریابی محتوا در توریست مارکتینگ

نقش بازاریابی محتوا در توریست مارکتینگ

بازاریابی محتوا زیر مجموعه استراتژی محتوا در صنعت توریست همچون صنایع دیگر کاربرد دارد و ابزاری برای افزایش مشتری و بازخورد دادن به استراتژیست محتوا است.

این گونه بازاریابی اگر به درستی تدوین و اجرا شود در حوزه آنلاین، بهترین گزینه برای استراتژی بهینه‌سازی وب‌سایت و شبکه‌ های مجازی می‌باشد.

 اگر تازه با مفهوم بازاریابی محتوا آشنا شده‌اید، بازاریابی محتوا زمانی شکل می‌گیرد که شرکت برای مشتری بالقوه خود محتوای جدید و مفید و مرتبط با دغدغه او به اشتراک بگذارد.

از بستر های دیجیتال می‌توان

  • وب‌سایت
  • ایمیل مارکتینگ و
  • اینفوگرافیک‌ها که مدیریت آن با شرکت می‌باشد.

تا شبکه‌های اجتماعی که خود شرکت ها نیز در آنجا میهمانند ولی می‌توانیم با تولید محتوا اینتراکتیو از این پلتفرم ها به عنوان درهایی برای ورود مشتری بالقوه به وب‌سایت استفاده کنیم.

۵ مرحله اساسی بازاریابی محتوا در توریست مارکتینگ

۱_ ارتباط با محتوا Relevance    

تمام محتوا اینتراکتیو تولید و به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های مجازی و وب‌سایت یا ایمیل مارکتینگ باید مناسب مشتری بالقوه ما باشد. یعنی قبل از تولید محتوا باید دلایل سفر به ایران در گروه‌ های مختلف بررسی شود، تا محتوا تولیدی دغدغه آن گروه‌ ها را رفع کند.

هیچ شخصی این روزها وقت خود برای محتوایی که با آن ارتباط برقرار نمی‌ کند، تلف نمی ‌کند. ما باید بعد از بررسی دقیق نیاز مخاطب، محتوایی تولید کنیم که مخاطب، بعد از دریافت محتوا به علت مفید بودن به سایرین هم معرفی کند.

یکی دیگر ازنکته های مهم، محتوا مناسب در زمان مناسب است.

برای مثال : با بررسی تعطیلات کشور های مختلف محتوا گوناگون تولید و در زمان مناسب منتشر شود. برای مثال محتوایی که ۹۰ درصد آن آموزشی(مقاله آموزشی برای برنامه‌ریزی بهتر تعطیلات) یا سرگرمی (عکسی زیبا از مناطق زیبا به همراه توریست‌ها) را منتشر می‌کنیم.

۲_درگیر شدن با محتوا Engagement

تمام محتوا اینتراکتیو تولید شده از سوی ما باید مخاطب اصلی را درگیر کند. منظور از درگیر شدن جلب توجه کردن است، ممکن است محتوا اینتراکتیو به گونه‌ای باشد که باعث خنده مخاطب شود و مخاطب را وادار به کامنت گذاشتن یا انتشار دوباره مطلب در شبکه‌های اجتماعی کندو یا از تصاویر دیگر توریست‌ ها برای محتوا استفاده کنیم و این به جلب اعتماد و وفاداری به نام تجاری ما بسیار کمک می‌کند.

۳_بهینه سازی محتوا optimization

محتوا اینتراکتیو تولیدی ما باید به گونه‌ای منتشر شود که تمام مشتریان بالقوه ما آن را مشاهده و قابل مصرف باشد. برای اطمینان از مفید بودن محتوا و تلف نکردن وقت باید به جاهایی که مشتری امکان دارد زمان بیشتری سپری کند، توجه خاصی کرد که در توریست مارکتینگ، شبکه ‌های اجتماعی یکی از بهترین مکان‌ ها می‌باشد و امکان دارد با نظر استراتژیست محتوا حتی بین شبکه‌ های اجتماعی هم تفاوت قائل شویم.

در بازاریابی محتوا آنلاین این نکته بسیار مهم است که محتوا باید رسپانسیم یا سازگار با موبایل باشد که هرگاه مخاطب نیاز داشت از محتوا ما استفاده کند و به کامپیوتر شخصی دسترسی نداشت، به مشکل بر نخورد.

زمان ارسال محتوا به وسیله ایمیل بسیار مهم است زیرا یک جمله معروف وجود دارد: “عمر محتوا ارسال شده بسیار کوتاه است، در توییتر حدود ۳۰ دقیقه و در ایمیل حدود ۵ ساعت می‌باشد.”

۴_تداوم در تولید محتوا  consistency

برعکس تصورات رایج، بازاریابی محتوا در بلند مدت پاسخ می‌دهد و نیاز به یک برنامه بلند مدت دارد. برای مثال می‌توان لیستی از بیشترین بازدید های ۳ ماه  گذشته از کشور را منتشر کرد و هر ماه آن را به روز رسانی کرد و…

موفقیت زمانی بدست می‌آید که مخاطب با محتوا اینتراکتیو که به صورت مستمر تولید می‌کنیم، تعامل داشته باشد و به نام تجاری ما اعتماد کند و خریدار داستان ما باشد تا خدمتمان.

۵_اندازه گیری موفقیت محتوا measurement

در اوایل متن گفتیم که یکی از ابزارهای استراتژیست محتوا برای تدوین استراتژی محتوا، بازاریابی محتوا می‌باشد زیرا بعد از انتشار محتوا تازه سنجش اثربخشی محتوا آغاز می شود. می‌توان شاخص‌ های مختلفی را بررسی کرد در توریست مارکتینگ، مانند میزان سفرهای انجام شده در زمان مشخص و مقایسه آن با قبل از محتوا منتشر شده یا تعداد دفعات مقاله های خوانده شده در وب‌سایت  و ارائه بازخورد به استراتژیست محتوا برای اعمال تغییر ها در استراتژی محتوا.

درصورت مفید بودن این متن لطفا با استفاده از شبکه ‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!