Skip to main content

نحوه ارائه هر چیزی اهمیت آن را مشخص میکند

شیوه تفکرات انسانها (Thinking styles)

اگر دقت کرده باشید وقتی که در حال معرفی محصول، خدمات،ایده و … به فرد مورد نظر (مشتری) هستید و یا سوالی از طرف مقابل خود می پرسید، در این حالت چشم افراد چهار حرکت مختلف دارد که شیوه تفکرات آنها را نشان می دهد:

  • بصری (Visual)
  • شنیداری (Auditory)
  • احساسی (Kinaesthetic)
  • منطقی (Logical)

 

  • بصری: (Visual Eye Movement)

وضعیت بصری به این معنی است که فرد افکار خود را با تصاویر پشتیبانی می کند. در این وضعیت، چشم ها یا به سمت بالا و یا جلو نگاه کرده و نا متمرکز هستند.

ویژگی های افراد بصری(تصویری):

اگر می خواهید در افراد بصری نفوذ کنید، اگر می خواهید حرف شما را بهتر بپذیرند و درخواست شما را اجابت کنند و اگر می خواهید با آنها صمیمی شوید به نکات زیر توجه کنید:

  • بصری ها افرادی هستند که بیشتر به کیفیتهای دیداری توجه دارند و تصاویر برایشان بیشتر جلب نظر می کند.
  • از آنچه دیده اند با استفاده از حرکات دست بیشتر صحبت می کنند و می کوشند سخنان خود را با حرکت به تصویر بکشند.(چون سرعت کلامشان با سرعت تصاویر متحرک ذهنی شان برابر نیست، معمولا برای بیان اندیشه های خود شتاب دارند، برخی کلمات را حذف می کنند و آنچه را می گویند به گونه ایست که مخاطب تصویر آن را در ذهن خود ببیند.)
  • توصیه می شود با آنها پرشورتر و پر هیجان تر برخورد شود زیرا توضیح و تفسیر زیاد، حوصله آنها را سر می برد.
  • افراد بصری به رفتار ما، به ظاهر ما و هرآنچه به چشم می آید بیشتر توجه می کنند. اینکه رفتار ما چقدر محترمانه است، آیا به احترامشان بلند می شویم؟ آیا چهره مان از دیدنشان شاد می شود؟
  • اینکه لباسهایمان تمیز و ظاهری آراسته داشته باشیم برایشان بسیار با اهمیت است.
  • وقت بصری هارا نگیرید. مقصود خود را زود اعلام کنید. آرامش افراطی و شل بودن، بصری ها را کلافه می کند.

در ادامه با شنیداری ها آشنا خواهیم شد.

این مقاله توسط، یکی از علاقه مندان سایت آقای بازاریاب نوشته شده است.

شماره تماس جهت مشاوره!