Skip to main content

موضع یابی / Positioning

در دنیای رقابتی امروز مطرح کردن نام تجاری یک کالا کاری دشوار می باشد. در جایی که هر روز بر تعداد رقبا در بازار افزوده می شود و علاوه بر رقبای موجود در صنعت باید با رقبای نامرئی دیگری که می توانند میزان فروش محصول را به خطر بیندازند دست و پنجه نرم کرد.

موضع یابی / Positioning

در این میان کسانی موفق می شوند که بتوانند سود بیشتری به مشتریان خود برسانند. در واقع هر چه محصول ما مزیت بیشتر نسبت به رقبا داشته باشد ، احتمال موفقیت بالاتر خواهد رفت. با مروری بر سرگذشت شرکت های بزرگ متوجه می شویم که تنها داشتن این مزیت کافی نیست ، بلکه باید علاوه بر دارا بودن مزیت رقابتی این مزیت به شکل مناسبی به مصرف کنندگان معرفی شود تا نام تجاری محصول ما به صورت مناسب در ذهن مصرف کنندگان باقی بماند.

در مباحث مربوط به بازاریابی ایجاد ، شناساندن و حفظ یک موقعتاز نام تجاری در اذهان مصرف کنندگان را موضع یابی یا موقعیت یابی می گویند. با توجه به نیاز محققان ، دانشجویان و صاحبان کسب و کار به مجموعه ای که به  طور کامل به بحث موضع یابی پرداخته باشد، اقدام به تالیف این کتاب نموده ایم که تمامی مباحث مربوط به موضع یابی را به همراه مثال های کاربردی پوشش می دهد. امیدواریم تا این مجموعه مورد استفاده شما قرار گرفته رضایت شما را به همراه داشته باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!