Skip to main content

صفحه فرود وب سایت (Landing Page) و تاثیر آن…

در یادداشت قبل می خواستیم روش هایی را برای ایجاد یک بانک ایمیل با هم بررسی کنیم همانطور که بیان شد یکی از موارد مهم برای انجام این کار ایجاد صفحه فرود و یا لندینگ پیج جذاب بود حال در این یادداشت می خواهیم قدری بیشتر در مورد این صفحه ارزشمند از یک وب سایت، صحبت کنیم لطفا ما را همراهی فرمائید.

صفحه فرود وب سایت (Landing Page) و تاثیر آن در بازاریابی اینترنتی

از آنجایی که تعداد وب سایت های فارسی زبان و خارجی در اینترنت بسیار زیاد است و تنها تعداد معدودی از آنها در موتورهای جستجو به عنوان برندهای قوی معرفی میگردند، بسیاری از کاربران بعد از یکبار بازدید از یک سایت، برای بار دوم دیگر نمی توانند سایت مورد نظرشان را پیدا کنند حتی اگر محتوایی که در آن سایت بوده جذاب و مفید باشد. شاید برایتان عجیب باشد اما باید قبول کنیم که حدود ۹۵% از بازدیدکنندگان دیگر به سایت ما باز نخواهند گشت؛ و نکته مهم دیگر اینکه درصد بالایی از مراجعه کنندگان در بار اول از سایت ما خرید نمیکنند. همین موضوعات زمینه ساز شکل گیری ایده صفحات فرود گردید که صاحبان سایت های حرفه ای، جهت حفظ ارتباط با کاربرانشان از آن بهره می برند.

 

صفحه فرود (Landing Page) و هدف از ایجاد آن چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج ها به آن دسته از صفحاتی از یک وب سایت گفته می شوند که کاربران از هر مسیری – که شما برایشان ایجاد کردیده اید – (با کلیک بر روی بنر های تبلیغاتی شما در وب سایت های دیگر و یا … ) در آن فرود می آیند و در ازای یک هدیه ارزشمند اطلاعات بازدیدکننده را دریافت میکنند. در نظر داشته باشید، در صورتی که شما در این صفحه بتوانید پیشنهاد ویژه ای به کاربر بدهید و یا سایت شما از نظر سرعت، گرافیک و محتوا به گونه ای باشد که مخاطب را جلب کند قطعا می توانید موفق شوید.

با توجه به نکات فوق در می یابیم که هر کسب و کاری که در بستر اینترنت و به شکل وب سایت شکل بگیرد نیاز به این صفحه خواهد داشت چرا که اگر سایت شما صفحه ورود نداشته باشد دیگر نخواهید توانست با کاربرانتان ارتباط موثری ایجاد نمایید. در صورت نبود این صفحه و آمارهایی که در اختیار مدیران سایت قرار میدهد شما حتی نخواهید توانست لیستی از مخاطبان علاقه مند به کسب و کارتان را تهیه کنید و این موضوع نقص بزرگ و قابل توجهی بر بازاریابی اینترنتی شما وارد خواهد کرد.

همانطور که بیان شد هدف اصلی از ایجاد صفحه فرود جمع آوری اطلاعات کاربر می باشد. بیشترین اطلاعاتی که در حال حاضر جمع آوری میشود اطلاعات ایمیل مخاطبین می باشد. شاید در آینده ای نچندان دور برای سرویس اجتماعی دیگری هم اطلاعات جمع آوری شود.

۵ نکته درباره صفحه فرود

۱- در یک لندینگ پیج خوب تنها یک پیشنهاد در قبال ارائه ایمیل از سمت مخاطب طرح می گردد. شما می توانید از ابزارهای گوناگون متناسب با پیشنهادتان استفاده کنید .مانند : تصویر، ویدئو، صوت، متن و یا هرچیز دیگه اما خاطرتان باشد که برای پیشنهادات مختلف صفحه فرود جداگانه طراحی کنید.

۲- سعی کنید این صفحه را به گونه ای طراحی کنید که مخاطب در کمترین زمان، منظور شما را متوجه شود و اطلاع پیدا کند که در قبال دادن نام، ایمیل و شماره تماس خود چه چیز ارزشمندی به دست خواهد آورد.

۳- در گرفتن اطلاعات از کاربران زیاده روی نکنید. به همان میزان که شما بتوانید کانالی ارتباطی داشته باشید کافی است.

۴- در صفحات فرود به کاربر اجازه انتقال به صفحات دیگر از سایتتان را ندهید. منظورم اینست که قرار دادن منو و یا لینک درون متنی در صفحه فرود موجب خارج شدن کاربر از آنجا می شود و ممکن است که موضوع پیشنهادی شما به کلی فراموش شود و شما به هدف مورد نظرتان نرسید.

۵- و نکته آخر اینکه پس از اینکه کاربر اطلاعات مورد نظرتان را برایتان ارسال کرد از او تشکر کنید.

در پایان این یادداشت یک اینفوگرافیک برایتان قرار میدهیم که در سایت infographics.ir منتشر شده و اطلاعات مفیدی میتواند برایتان داشته باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!