Skip to main content

سیستم اطلاعات بازاریابی عملیاتی در صادرات

سیستم اطلاعات بازاریابی عملیاتی در صادرات

یک مجموعه پیوسته فروش و بازاریابی صادراتی نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات موثر ی از بازار صادراتی کشور هدف می باشد ؛ یا به بیان بهتر دارای سیستم اطلاعات بازاریابی منحصر به صادرات می باشد که می توان خروجی های غیر منتظره را به خوبی خروجی های مورد انتظار و اطلاعات تطبیقی را به خوبی اطلاعات توصیفی ارائه نمایند. آنها همچنین می توانند اطلاعات را هم به صورت خلاصه شده و هم به صورت تفصیلی برای  مدیران فراهم آورند. سرفصل ها و دسته بندی های مورد نیاز این مجموعه به شرح زیر طبقه بندی می گردد:
– اطلاعات مربوط به عمده فروشان مرزی : واسطه های مرز نشین  مسئول بسیاری از فعالیت های مربوط به عملیات فروش در سازمان هستند. عمده فروشان مرزی مشتریان بالقوه صادارتی را شناسایی کرده، با مشتریان به طور مستقیم ارتباط برقرار می نمایند و کلید ارتباط مستقیم مشتریان در خارج از مرزها با داخل کشور تولید کننده هستند.
– سیستم های اطلاعات توزیع: صرفه نظر از نوع سیستم توزیع، و صعوبت خاص آن در کشورهای هدف  سازمان صادراتی می بایست بر توزیع کالا و خدمات  خود را نظارت و با داشتن سیستم پشتیبانی ازکانال توزیع نماینده خودحمایت نماید
– سیستم های حسابداری مالی : متداول ترین سیستم های اطلاعات مالی مورد استفاده در بازاریابی صادراتی عبارت اند از:

  • سیستم های اطلاعات ثبت تماس،
  • سیستم های اطلاعات کنترل موجودی
  • سیستم های اطلاعات فروش به صورت اعتباری
  • تبلیغات و بازاریابی
  • سیستم تبلیغات پستی
  • سیستم رسیدگی به سوالات و شکایات مشتریان

– سیستم های اطلاعات مدیریت فروش:  هدف اصلی مدیران فروش رسیدن به اهداف تعیین شده توسط مدیران عالی است. برای دستیابی  اهداف به این مدیران فروش باید تصمیمات راهکاری زیادی را اتخاذ نمایند.
– سیستم های اطلاعات ترفیعی و تبلیغاتی:  همچنین لازم است راهکارهای ترفیعی و تبلیغاتی  مناسب با فرهنگ کشور مقصد به وسیله مدیران بازاریابی برای به اجرا گذاشتن اهداف راهبردی تعیین شده توسط مدیران عالی توسعه داده  شود.
– سیستم های اطلاعات قیمت گذاری محصول در کشور هدف : این سیستم اطلاعاتی را برای مدیران ارائه می کند که به آنها در تعیین قیمت محصولات و خدمات کمک میکند.که عمده آن به صورت آنالیز میدانی از محصولات ، خدمات و قیمت رقبا در مناطق خاص از درجه بندی های خاص مصرف کننده صورت می پذیرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!