Skip to main content

زبان بدن و نشانه هایی از عدم موافقت

زبان بدن کاربرد های زیادی در زندگی و تجارت دارد. برای یک مذاکره کننده یا تاجر مهم است بداند که زبان بدن افراد مختلف در مذاکره یا شرکای تجاری بیانگر چیست؟ زیرا با استفاده از اطلاعاتی که زبان بدن منتقل می کند می توان تصمیم های بهینه و بهتری را اتخاذ کرد و در تجارت و کسب و کار خود موفق تر بود. زبان جسم در افراد، با شیوه ی سریعتری پیام های پنهان شده در رفتار آنان را منعکس می کند و معمولا افراد نمی توانند زبان بدن خود را مخفی کنند. این حالت باعث شده شده که بسیاری از افراد به یادگیری علایم این زبان بپردازند تا بتوانند در مسیر رقابت های شغلی سریعتر از رقبای خود به نتیجه ی دلخواه دست یابند.

در ادامه ی مطلب، به یکی از کاربرد های زبان بدن که برگرفته شده از بخشی از کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش است می پردازیم.

زبان جسم در بازاریابی و فروش

“اغلب سیاست مدار های عالی رتبه در حالی که پشت میز مذاکره قرار گرفته و دست های خود را بر روی سینه تا کرده (دفاعی) و چانه شان به حالت انتقادی یا خصمانه افتاده است، به شنونده های خود می گویند که پذیرای ایده های جدید بوده و افرادی آزاد اندیش اند. این افراد ممکن است تلاش کنند مخاطبین خود را نسبت به رویکرد انسانی و گرم خود متقاعد کنند در حالی که در همان لحظه ممکن است ضربه های محکمی بر میز بکوبند.

اگر این دو حالت ذکر شده با هم به کار روند نشان دهنده مخالفت با موضوع مطرح شده است؛ حتی اگر مانند سیاست مدار ها زبان آن ها اعلام موافقت کند، اما زبان بدن عدم موافقت را نشان می دهد.

زیگموند فروید مشاهده نمود که یک بیمار درحالی که به زبان بیان می کرد که از ازدواج خود راضی است، ناخودآگاه حلقه ازدواج خود را در انگشتش تکان می داد.  فروید به اهمیت این عمل غیرارادی آگاه شده بود و هنگامی که بیمار مشکلات ازدواج خود را بروز داد متعجب نشد. کلید تفسیر دقیق زبان بدن مشاهده مجموعه حالت ها و تناسب بین کانال های ارتباطی کلامی و غیرکلامی است.”

با توجه به اینکه زبان جسم می تواند راهگشای بسیاری از فعالیت های مختلف به خصوص در تجارت و کسب و کار باشد در دنیای امروز بسیار ضروری است که با این زبان آشنا شویم تا بتوانیم فعالیت های موفق تری را تجربه نماییم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

شماره تماس جهت مشاوره!