Skip to main content

حلقه حیاتی بین عملیات بازاریابی و دنیای تکنولوژی

حلقه حیاتی بین عملیات بازاریابی و دنیای تکنولوژی

  • امروزه چه کاری باید انجام دهیم تا بهتر و متفاوت تر از رقبای خود دیده شویم؟!

یکی از آسان ترین روش های متفاوت بودن برای مشتریان و بازار هدف در این است که تکنولوژی و رسانه های اجتماعی را بپذیرید و از آن ها به بهترین شکل استفاده کنید، این کار بسیار ساده است و علاوه بر آن در زمان و پول شما نیز صرفه جویی می شود.

  • ضبط دیجیتالی چیست؟

یکی از تکنولوژی هایی که به فعالیت های بازاریابی شما رونق می بخشد ضبط دیجیتالی است، این تکنولوژی امروزه در ابعاد خیلی کوچک نیز موجود است و قابلیت ضبط و ذخیره سازی تا ۴۴ ساعت را دارد. اولین قرار ملاقاتی که مدیر فروش شما با مشتری دارد را می توانید ضبط کنید، سپس آن را به کامپیوتر منتقل کنید با این کار، فایل های ضبط شده شما در پوشه ای نگهداری شده است و برخی اطلاعات جزئی اما مهم مشتری شما از قبیل نام، علایق شخصی، سرگرمی ها و ورزش های مورد علاقه در آن ذخیره می شود این اطلاعات زیر بنای تحکیم ارتباط شما با مشتریان است. هرچه شما اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود داشته باشید و ارتباط بهتری بتوانید با آنها برقرار نمایید، آنها نیز بیشتر تمایل دارند که عضو باشگاه شما باقی بمانند.

از ضبط دیجیتالی خود می توانید برای ضبط گواهینامه ها،افتخارات و جوایز مشتریان نیز استفاده کنید و آن ها راروی صفحه وب سایت خود به نمایش بگذارید. با افراد معروف در مورد مدیریت و کارآفرینی مصاحبه انجام دهید و آن ها را با مشتریان فعلی خود روی صفحه وب سایت به اشتراک بگذارید. می توانید حتی نکات مفید در مورد مطالب را ضبط کرده و آن را برای مشتریان خود هر ماه در قالب یک خبرنامه ایمیل کنید.

  • مجله الکترونیکی به چه معناست؟

تعداد ۱۰ برنامه لمسی برای مشتریان فعلی خود ایجاد کرده و آنها را توسعه دهید. حداقل ۱۰ بار در سال با آن ها ارتباط برقرار نمایید. یک مجله الکترونیکی یا خبرنامه آنلاین بسیار تأثیرگذار است، همچنین می توانید به این خبرنامه نکته ها  و مطلب های مفید آموزشی، بهداشتی و تصاویر ویدئویی نیز اضافه نمایید.

  • بازاریابی با استفاده از مقالات چگونه صورت می گیرد؟

ساده ترین روش برای ایجاد یک برند و شهرت آن و جذب مشتریان جدید، بازاریابی با استفاده از مقالات است. ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و همه به دنبال اطلاعات رایگان در اینترنت هستیم. شما تا چه حد اطلاعات رایگان روی وب سایت خود قرار داده اید تا بتوانید مشتریان را جذب کنید که عضو باشگاه شما شوند؟

  • وب سایت ها:

وب سایت ها تأثیرگذارترین ابزار بازاریابی است. محتویات وب باید شامل تصاویر، مقالات، نکته ها، و همچنین فرم عضویت خبرنامه باشد. می توانید برای تشویق و ترغیب آن ها به عضویت در خبرنامه، یک فایل کتاب الکترونیکی قابل دانلود که شامل روش های حرفه ای کاهش وزن است، به مشتریان پیشنهاد دهید.

  • نقش وبلاگ ها چیست؟

وبلاگ ها کامل ترین و بهترین مجله های در دسترس برای حفظ مشتریان هستند که با نکات تغذیه ای و یا آموزشی به روز می شوند. همچنین ابزاری قدرتمند برای بهینه سازی موتور جستجو  و جذب مشتریان جدید می باشند.

  • کارکرد رسانه های اجتماعی یوتیوب، فیس بوک، توییتر و… چیست؟

رسانه های اجتماعی دومین و بزرگ‌ترین موتور جستجو و نقطه شروع برای بسیاری از مشتریانی می باشد، که درجستجوی نکته های مفید و متفاوت هستند. مدت زمان تصویر ها نباید بیش از ۲ دقیقه طول بکشد و باید یک فراخوان عملی نیز  به همراه آن باشد؛ مثلاً “فرم عضویت خبرنامه” یا “دانلود فرم آنلاین درخواست عضویت.”

  • فیس بوک روشی تأثیرگذار برای به اشتراک گذاری مطلب ها و به طور ویروسی منتشر کردن آن ها می باشد، جایی که نه تنها جذب مشتریان جدید خواهید داشت بلکه قادر به فروش کتابهای الکترونیکی و محصولات خود در سرتاسر جهان نیز می باشید.
  • از توییتر می توان به عنوان ابزاری برای شناسایی فرصت های جدید استفاده کرد. بنابر این  نیاز است که یک بازاریاب حرفه ایی نیز از تمام فرصت های موجود که این رسانه های اجتماعی ارائه می دهند، به بهترین شکل استفاده کنیم.

در نتیجه یک بازاریاب موفق برای رسیدن به اهداف خود باید بتواند در بازار های رقابتی در دنیای مدرن کنونی بین تکنولوژی های در دسترس و عملیات فروش حلقه اتصالی موفق را ایجاد کند زیرا، اینگونه فعالیت ها و تکنولوژی های  نوین در عرصه علوم بازاریابی موفقیت های حرفه ایی هر فعالیت تجاری را تضمین می کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!