Skip to main content

تاثیر شتاب فزاینده تکنولوژی بر بازاریابی در دنیای امروز

بازاریابی در تجارت های امروز رشد فزایندهایی داشته است. زیرا چرخه ی خرید و فروش تحول اساسی را بر اثر تغییر در دنیای تکنولوژی تجربه کرده است که این تغییر معادله های خرید و فروش را متحول کرده است.

تکنولوژی های نوظهور در تجارت

امروزه رشد فزاینده ی قدرت هایی چون کامپیوتر باعث شده است که دسترسی مشتریان به داده های مختلفی از محصول و خدمات، قبل از خرید افزایش یابد. این حالت منجر به این شده که سطح دشواری این گونه  فعالیت ها نیز افزایش یافته است زیرا، بازاریاب باید بتواند مشتری به شدت آگاه را متقاعد نماید. سرعت نقل و انتقال داده آنچنان روند صعودی را در بازاریابی ایجاد کرده است که با جستجوی عبارت ” سرعت تجارت” در موتور جستجوگر گوگل در کسری از ثانیه حدود ۱۷۰ میلیون سند و یادداشت های الکترونیکی در این حوزه برای شما نمایش داده می شود.

بازاریابی از گذشته  تا به امروز آنچنان سریع متحول شده است که شما، با تلفن همراه خود و یا ایمیل و پیام های کوتاه می توانید فعالیت های سریع تری را در این حوزه  نسبت به گذشته تجربه کنید. در دنیای امروزی مردم جهان تمایل کمتری دارند تا به اخبار های تلویزیون توجه کنند اما، در شبکه های اجتماعی رویداد های مختلفی از خبر تا مسائل شغلی و اجتماعی را دنبال می کنند که این شرایط افق رو به گسترشی را پیش روی بازاریاب می گشاید.  به همین علت با رشد و توسعه ی بازاریابی ایجاد محتوای مناسب برای این حوزه در شبکه های اجتماعی گسترش چشمگیری داشته است به طوری که همان طور که این علم رشد می کند، بازاریابی محتوا به عنوان شاخه ایی از علم بازاریابی و به موازات آن رشد خواهد داشت.

آن چه که می تواند نتیجه ایی از رشد فزاینده ی تکنولوژی و تاثیر آن بر تجارت باشد این است که؛ تولید کنندگان نیز به سرعت نیاز دارند زیرا فقط تولید با کیفیت کافی نیست بلکه، تولید کننده ایی موفق است که بتواند بازاریابی سریع تری را برای محصول و خدمات خود داشته باشد.

  • تالیف: تیم تدوین محتوای سایت آقای بازاریاب

ممکن ست به مقاله های زیر علاقمند باشید:

شماره تماس جهت مشاوره!