Skip to main content

تاثیرات بازاریابی مستقیم بر روی مشتری

بازاریابی مستقیم نوعی از تبلیغات است که در آن به مشاغل و سازمان هایی که ذی نفع نیستند این اجازه را می دهد تا به طور مستقیم با مشتری از طریق رسانه های مختلف از جمله:

  • تلفن
  • تلفن همراه
  • پیام
  • پست الکترونیکی
  • وبسایت ها
  • تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی با استفاده از داده ها
  • پخش و انتشار آگهی
  • تلویزیون
  • تبلیغات روزنامه ای و مجلات، در ارتباط باشد.

در بین کار آموزان این جنبش، اصطلاح واکنش مستقیم رایج است.

تاثیرات بازاریابی مستقیم برروی مشتری

بازاریابی مستقیم بر روی مشتری، اطلاعات و آزمایش تمرکز دارد. بنابراین در کنار ارتباطات واقعی، بازاریابی مستقیم به متحد کردن اجزا جهت تحلیل و بررسی نتایج می پردازد. ویژگی هایی که بازاریابی شبکه ای را از انواع دیگر بازاریابی مجزا می کند عبارتند از: وجود یک پایگاه اطلاعاتی که شامل آمار مشتری های احتمالی، مشتری، مشاغل و… به همراه اطلاعات مرتبط با آن ها از جمله شماره تلفن و آدرس، اطلاعات آماری، سابقه ی خرید، سابقه ی شرکت ها و… است. در نظر داشتن این اطلاعات از عناصر مهم بازاریابی مستقیم است.
پیام های بازاریابی مستقیم، به طور مستقیم و بدون واسطه به لیستی از مشتری ها و یا مشتری های احتمالی فرستاده می شود. در بازاریابی مستقیم اصطلاحی با عنوان اقدام به عمل وجود دارد.

به عنوان مثال:

یک تبلیغ ممکن است از مشتری احتمالی بخواهد با یک شماره تلفن به صورت رایگان تماس بگیرند و یا یک ایمیل جهت سفارش کالا بفرستند و یا روی لینکی در سایت کلیک کند. بازاریابی مستقیم توسط مشاغل مختلف در ابعاد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

بازاریابی مستقیم بخاطر نتایج مثبت و ارزنده که به طور مستقیم می تواند اندازه گیری شود معیاری به عنوان نرخ پاسخگویی در بازاریابی مستقیم شناخته می شود و یکی از پارامتر های کیفی موفقیت در بازاریابی مستقیم محسوب می شود. در مقابل، در تبلیغات معمولی بخاطر عدم وجود پاسخ و واکنش مستقیم از مشتریان از پارامتر هایی مثل آگاهی و شناخت و علاقه جهت معیار استفاده می شود. بررسی و تحلیل نتایج فروش یک عنصر مهم و اساسی در بازاریابی مستقیم است.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی مستقیم، ارتقا و بهبود کیفیت محصولات یک برند است. بسته به دیگر شیوه های پخش کالا، بازاریابی مستقیم به تقاضا، ارتباطات، انتخاب راه های ارتباطی و مشتری هدف بستگی دارد و وابستگی کمتری به قدرت برند دارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!