Skip to main content

تأثیر ایجاد تصویر ذهنی (Self Imagination) در بهبود بازاریابی و فروش

تأثیر ایجاد تصویر ذهنی (Self Imagination) در بهبود بازاریابی و فروش

در سال های اخیر، تصویر ذهنی بر رفتار مصرف کننده تاثیرات بسیاری داشته است به طوریکه این فاکتور، تبدیل به یک عامل کلیدی و مهم در بازاریابی شده است. ارزنده ترین دستاورد علمی در زمینه روانشناسی و عملکرد بشردر قرن بیستم کشف خود پنداری یا تصویر ذهنی(Self Imagination Or Intellectual Image) بوده که به طور ساده می توان آن را اینگونه تعریف کرد: “شما در ذهنتان فردی را تصور می کنید که خیلی دوست دارید روزی در آینده شبیه آن باشید.”

به عنوان یک فرد، پندار از خود رشد و تکامل شما و جهت زندگی شما را تعیین می کند. تصویر ذهنی شما مجموعه عقاید و باورهایی است که درباره خودتان دارید، تصویری که شما از خودتان در ذهن دارید شیوه عملکرد شما را در زمان حال تعیین می کند. رمز موفقیت شما اینست که در مورد خود و مشتریانتان تصویر ذهنی خوب، قوی و مثبتی داشته باشید، اما اگر از تصویر ذهنی ضعیف برخوردار باشید با اضطراب و هراس به دنبال مشتریاتان می روید و هر جا که امکانش وجود داشته باشد از آنها دوری می کنید. روانشناسان دریافته اند که شما هرگز نمی توانید ۱۰% کمتر یا بیشتر از حد تصویر ذهنیتان درآمد کسب کنید. تنها راه افزایش درآمد اینست که سطح انتظار از خودتان را افزایش دهید. خود را شبیه افرادی تصور کنید که بیش از شما پول بدست می آورند، آنگاه سقف درآمد شما به سطح توقع شخص شما برمی گردد.

خود را از قید عقاید بازدارنده (Interceptor Concept) زیر رها کنید:

  • فقیر بودن مانند مومن بودن است.
  • پولدارها کلاهبردارند.
  • پول چرک کف دست است.
  • من نمی توانم بیشتر از پدرم درآمد داشته باشم.

می توان با تمرین های عملی از عقاید بازدارنده که شما را آزار می دهد، رهایی پیدا کنید. برای این کار، دو راه وجود دارد:

  • اولاً: اینکه جملاتی مانند: “من خودم را دوست دارم” را بارها و بارها در طی روز با خود تکرار کنید.
  • ثانیاً: دائماً به موفقیت هایتان و بهترین لحظاتتان فکر کنید.

هر چه بیشتر به تجربیات و لحظات خوبی که داشتید فکر کنید به همان اندازه خودتان را بیشتر دوست خواهید داشت و همچنین اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. اعتماد به نفس شما مهمترین بخش از شخصیت شماست. بهترین تعریفی که می توان برای اعتماد به نفس ارائه کرد این است که شما چقدر خودتان را دوست دارید، هر چه شما بیشتر خودتان را دوست داشته باشید، قبول داشته باشید و به عنوان فردی با ارزش به خودتان نگاه کنید، به تبع آن دیگران را هم بیشتر دوست خواهید داشت و دوست داشتن دیگران باعث می شود آنها هم متقابلاً شما را بیشتر دوست داشته باشند و همین عامل باعث انگیزش بیشتری برای خرید کردن از شما می باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!