Skip to main content

بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸

By اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

 شبکه های اجتماعی از ابزارهای رایگان و مهم بازاریابی هستند و کافی است برندها استراتژی و ابزار مناسبی برای استفاده، مدیریت و ارزیابی آنها داشته باشند.همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای رشد و توسعه برند در دنیای اینترنت به شمار می روند. اما فعالیت کردن در آنها ساده نیست و نیازمند استراتژی، صرف زمان و هزینه بالا است. امروزه بیش از ۲میلیارد نفر در سراسر جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و یک نفر به تنهایی نمی تواند امور مرتبط با بازاریابی شبکه های اجتماعی برند را به دست بگیرد. درنتیجه استفاده از بهترین ابزارها و منابع نه تنها به مدیریت و ارزیابی فعالیت برند در شبکه های اجتماعی کمک می کند، بلکه بخشی از کار را به صورت اتوماتیک انجام می دهد و در زمان صرفه جویی می کند. چهار استراتژی که در ادامه این مقاله بررسی می کنیم به مدیریت، رشد و ارزیابی بهتر شبکه های اجتماعی هر برند کمک می کنند.

۱- کیفیت محتوای تولیدی را بالا ببرید

این روزها اغلب مخاطبان بعد از آشنایی با برند جدید در شبکه های اجتماعی به تعداد فالوئرهای آن توجه می کنند. شاید منطقی به نظر نرسد اما تعداد فالوئرها نشان دهنده ی بالا بودن سطح کیفیت خدمات است و نقش پررنگی در موفقیت برند دارد. درنتیجه بسیاری از برندها اقدام به خرید فالوئر می کنند که ممکن است از طرف کارشناسان شناسایی شده و پروفایلشان برای همیشه بسته شود. چگونه می توان تعداد فالوئرها را به شکل طبیعی افزایش داد؟ خودتان را جای مخاطب بگذارید و به این فکر کنید که چه عواملی باعث می شوند پروفایل برند را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

تولید محتوا همیشه نقش کلیدی در افزایش تعداد فالوئرها داشته است اما بهتر است از ابزارهای دیگری نیز استفاده شود. ابزارهایی مانند narrow.io که کلمات کلیدی پرطرفدار را پیشنهاد می دهند و با ارزیابی هر پست به تحلیل موضوع و هشتگ های استفاده شده کمک می کنند. نکته ی دیگری که باید به آن توجه شود این است که هر برندی باید شبکه های اجتماعی مرتبط با کار خود را پیدا کند. به عنوان مثال اینستاگرام برای برندهایی مناسب است که می خواهند تصویر محصولات، محیط رستوران یا غذاهای خود را به کاربر نشان دهند.

۲- ارزیابی و مشارکت را فراموش نکنید

فعالیت در شبکه های اجتماعی یعنی حرف زدن با مخاطبان و گوش دادن به صحبت های آن ها. اینکه ببینید دیگران چقدر نام شما را توییت کرده اند کافی نیست و تمام جوانب باید به طور همزمان در نظر گرفته شود. وب سایت، فروم ها، شبکه های اجتماعی و سایر ابزارهای برقراری ارتباط باید به طور دقیق بررسی شوند. ابزارهایی مانند Sentione به افراد، کسب و کارها و برندها کمک می کند مدیریت بهتری روی فعالیت های آنلاین خود داشته باشند و به پرسش مخاطبان یا نظراتشان پاسخ دهند. البته نظارت کردن به تنهای کافی نیست و پاسخ تک تک کاربران باید به صورت جداگانه داده شود. بسیاری از مشتری ها نظرشان را با منشن کردن برند در پست های خود بیان می کنند. این پست ها نیز باید به طور دقیق بررسی شده و پاسخ داده شوند.

۳- نام کاربری خود را در تمام پلت فرم ها ثبت کنید

خیلی مهم است که نام هر برند در تمام شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام یکسان باشد اما برخی نام های کاربری پرطرفدار و ساده قبلا توسط دیگران ثبت شده است. ابزارهایی مانند Know’em کمک می کنند موجودیت نام کاربری در شبکه های اجتماعی مختلف بررسی شده و در صورت تمایل رزرو شود. البته منظور از ثبت کردن نام کاربری این نیست که لزوما در آن فعالیت داشته باشید. زیرا همان طور که پیش تر گفتیم هر برند بهتر است در شبکه های اجتماعی مرتبط با صنعت خود فعالیت داشته باشد. مهم این است که نام دامنه ی وب سایت با نام کاربری شبکه های اجتماعی یکسان باشد تا مخاطبان مشکلی برای پیدا کردن آن ها نداشته باشند.

از طرفی ممکن است برند بعد از گذشت مدتی جهت کاری خود را عوض کند یا فعالیت های خود را گسترش دهد بنابراین بهتر است از قبل در تمام شبکه های اجتماعی ثبت نام کرده باشد. پس بعد از ثبت هر دامنه، نام کاربری مورد نظر را در شبکه های اجتماعی نیز ثبت کنید تا در صورت نیاز مشکلی بابت این موضوع پیدا نکنید.

۴- از ابزارهای زمان بندی و اتوماتیک سازی استفاده کنید

همه می دانیم فعالیت کردن در شبکه های اجتماعی چه اندازه زمان بر است. مخصوصا زمانی که قرار باشد پست ها در ساعات مشخص و در پلت فرم های مختلف گذاشته شوند. علاوه براین هر پست باید به طور دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد و اگر تعداد شبکه های اجتماعی زیاد باشد به زمان زیادی احتیاج دارد. پس بهتر است از ابزارهای انجام این کار کمک گرفته شود.

MeetEdgar یکی از ابزارهای مدیریت و به روزرسانی شبکه های اجتماعی است. امکان زمان بندی این ابزار کمک می کند پست های قدیمی و مهم دوباره با کاربران به اشتراک گذاشته شود. مطالبی که مرجع هستند و زمان زیادی برای تولید آن گذاشته شده بهتر است چندین بار مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال می توانید هر بار بخش متفاوتی از متن اصلی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و سپس به متن کامل لینک دهید. پست های شبکه های اجتماعی باید پیوسته و مداوم باشند حتی اگر به مطالب قدیمی سایت لینک دهند. همچنین گاهی اوقات موضوع های قدیمی دوباره به بحث داغ روز تبدیل می شوند که با یک به روزرسانی ساده دوباره مورد استفاده قرار می گیرند.

در سال ۲۰۱۸ بسیاری از روش های قدیمی بازاریابی از بین رفته اند اما شبکه های اجتماعی هنوز هم به عنوان یکی از عوامل اصلی رشد برند شناخته شده و روزبه روز به اهمیت آن ها افزوده می شود. فعالیت در این شبکه های اجتماعی رایگان بوده و تنها کافی است از استراتژی مناسبی استفاده شود. ابزارهای مدیریت و اتوماتیک سازی نیز کمک می کنند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری در استفاده از شبکه های اجتماعی داشته باشد.

منبع: فرصت امروز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!