Skip to main content

بهبود وضعیت CCU بازاریابی گردشگری

بازاریابی گردشگری زیر شاخه ایی از بازاریابی است که می تواند تاثیر بسزایی را در رونق اقتصادی ایران داشته باشد اما، تا به حال به این نکته در بازاریابی گردشگری توجه کرده اید که کشور هایی که جاذبه های بسیار کمتری از ایران دارند توانسته اند سود های میلیون دلاری از بازاریابی گردشگری خود به دست آورند؟ آیا به این فکر کرده اید که چرا ایران نمی تواند با داشتن تاریخ مدون و سرشار از موفقیت هایش حرفی برای گفتن در بازاریابی گردشگری داشته باشد؟

چرا ایران با تمام جاذبه های های چهار فصل خود، کاخ ها، موزه ها، کویر های منحصر به فردش در جهان، جنگل هایی به قدمت پیدایش زمین، با داشتن بزرگترین دریاچه دنیا (خزر)، دریا های منتهی به اقیانوس (عمان)، و هزار و یک جاذبه که نمی توان همه آن ها را در این مطلب بیان کرد نتوانسته موفق باشد؟

در کنار این همه جاذبه اضافه کنیم فولک لور غنی ایران را…! به این فکر کرده اید که کشوری مانند هلند از فولک لور ساختگی در بازاریابی گردشگری خود کمک می گیرد؟ و این نکته که گردشگر امروزی تنها عاشق کاخِ موزه ها و بناهای تاریخی نیست و می خواهد از فولک لور کشور میزبان هم اطلاع یابد؟ و هزاران سوال بی جوابی که بازاریابی گردشگری ایران را در حالت ccu نگه داشته است؟؟

ادبیات فولک ایران و بازاریابی گردشگری

احتمالن با هزار و یک شب یا شاهنامه و… آشنا هستید و بدون شک می دانید که این کتاب های ایرانی یکی از بخش های غنی فولک لور ایران زمین هستند که می توانند به غیر سرگرمی و پند های نهفته در خودشان به بازاریابی گردشگری ایرانی رونق دهد.

“قصه های فولک لور ایرانی صرف نظر از جذابیت و کشش خاصی که دارند می توانند گردشگری مجازی در صنعت توریسم را متحول کنند، این قصه های زیبا در نخستین مرحله به عنوان یک عامل تبلیغی نقش ایفا می کنند، در مرحله بعدی بسیاری از توریست هایی که از این طریق با ایران آشنا می شوند تمایل پیدا می کنند به کشور ایران سفر کنند. در قصه های فولک لوریک ایرانی گوینده و یا شنونده خاصی مدنظر نیست، تقابلی زیبا بین یک قهرمان و شرارت، عاشق و معشوق، نیکی و بدی و هزاران عاملی که باعث شده همه ایرانیان در خاطرات کودکی خود چند قصه را پس زمینه ذهن خود داشته باشند، خود نشان دهنده خاص بودن این قصه ها می باشد.

ویژگی های منحصر به فرد بودن قصه های فولک لوریک ایرانی در قلب تک تک ایرانیان نقش بسته است و امروز می توان قصه هایی از شاهنامه را مثال زد که توانسته اند تا قلب دنیای غرب نفوذ کنند. جاذبه خارق العاده و منحصر به فرد ایرانی که کمتر مورد توجه در صنعت توریسم ایران واقع شده است.

قصه های شاهنامه تنها نمونه ای از جاذبه های توریستی ایران در فضای مجازی صنعت توریسم است اما، بسیاری از قصه های شفاهی، و یا مکتوب فولک لوریک کشور ایران امروزه در لابه لای میراث توریستی فولک لوریک ایران و قلب بسیاری از مادربزرگ های ایرانی به تاریخ پیوست.

اروپائیان با ساخت قصه های مختلفی چون سیندرلا  ذهن بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان ایران را تا قاره ای دیگر می برند، جالب است به این نکته اشاره کنیم که قصه دختری به نام ستاره و شاهزاده مهرداد یکی از قصه های کتاب هزار و یک شب است که توسط خانم “شرلی کلمیو” به زبان پارسی بازنویسی شده است، که نمونه ای کامل تر از قصه سیندرلا می باشد.”

کتاب برندسازی به شیوه فولک لوریک

اگر بتوان با زاویه ایی نو به بازاریابی گردشگری ایران نگاه کنیم می توانیم به این گزینه هم فکر کنیم که صنعت گردشگری را از CCU به بخش منتقل کنیم!!


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!