Skip to main content

بازاریابی که می خندد، می برد!

By فروردین ۲۲, ۱۳۹۵مقالات تخصصی بازاریابی

بازاریابی که می خندد، می برد!

لبخند در بازاریابی باعث فروش بیشتر می شود

خانم کارن ماچلت استاد رشته بازاریابی در دانشگاه مدیریت بازرگانی آمریکا دریافته که افزودن لبخند به آگهی ها باعث افزایش فروش می شود. وی دریافت که طنز و خنده احتمال این را که مشتریان کالاها حرف های تبلیغاتچی را بپذیرند بالا می برد و باعث کسب اعتبار بیش تر برای ارائه کننده کاللا می شود ، بنابراین یک آگهی خنده دار با یک شخص مشهور به میزان بسیار بیش تری از سوی مردم پذیرفته می شود.

چرا خنده را باید جدی گرفت

تحقیقات بازاریابی نشان داده که کسانی که می خندند یا لبخند می زنند، حتی وقتی که خیلی احساس شادی نمی کنند فعالیت الکتریکی بخش موسوم به ((منطقه شادی)) در نیمکره چپ مغز را به شدت بالا می برد. دیویدسون استاد روانپزشکی و روان شناسی در مطالعات متعددش درباره خنده ،شخص مورد آزمایش را به یک دستگاه  EE6 ((الکترو نسفالوگراف )) بست تا فعالیت امواج مغز را اندازه بگیرد. سپس فیلم های خنده دار به آنها نشان داد. لبخند زدن باعث شد تا منطقه شادی مغز آنها به شدت فعال شود.او ثابت کرد که تولید عمدی لبخند و خنده باعث می شود تا فعالیت مغز به سمت شادی و سعادت خودجوش حرکت کند. اگر دیدید که اخم کرده اید ، موقع حرف زدن دست تان را روی پیشانی تان بگذارید تا کم کم از شر این عادت خلاص شوید.

آنقدر بخندید تا اشک تان دربیاید

خنده گریه از دیدگاه روان شناسانه به هم مربوط هستند . به آخرین باری که کسی لطیفه ای برایتان تعریف کرد و از خنده روده برتان کرد فکر کنید . بعدش چه احساسی داشتید؟ در تمام بدن تان  احساس غلغلک می کردید، مگرنه  ؟مغزتان اندورفین ها را در بدن تان آزاد کرد و باعث شد تا حالتی که به آن ((نشئگی طبیعی)) می گویند به شما دست بدهد. کسانی که نمی توانند به سختی های زندگی بخندند اغلب اوقات به مواد مخدر روی می آورند  تا همان احساسی را پیدا کنند که خنده آندورفین آور ایجاد می کند.

پل اکمان دریافت که یکی از دلایل این که ما به سوی چهره های خندان جلب می شویم این است که این چهره ها عملا روی نظام عصبی خودکار اثر می گذارند. وقت یمی بینیم کسی لبخند می زند ماهم لبخند می زنیم و این امر اندورفین ها را آزاد و وارد سیستم مان می کند. اگر در محاصره آدم های عبوس و ناشاد هستید شما هم احتمالا آینه حالات آنها می شوید و به تدریج عبوس و افسرده.

لبخند و خنده راهی برای پیوند هستند

رابرت پرووین دریافت احتمال خندیدن کسانی که دور هم هستند ۳۰ بار بیش تر از کسانی است که تنها هستند. او دریافت که خنده ربط چندانی به لطیفه ها و داستان های خنده  ندارد و بیش تر به ایجاد و تقویت  روابط مربوط است. او دریافت که تنها ۱۵درصد خنده ما مربوط به لطیفه هاست هرچه آدم ها بیش تر دور هم باشند بیش تر میخندند و خنده شان طولانی تر است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!