Skip to main content

بازاریابی اینترنتی در خدمت صنعت گردشگری

بازاریابی اینترنتی نوعی بازریابی می باشد که بدلیل ماندگاری، فراگیر بودن و ارزانی، جایگاه خاصی در انواع مرسوم بازاریابی پیدا کرده است. این تبلیغات به صورت شبانه روزی و بی وفقه و با قابلیت به روزآوری در زمانی که شرکتها با مشکل هزینه کرد زیاد برای تبلیغات مواجه اند بهترین گزینه است. راههای استفاده از رادیو، تلویزیون، نشریه و روزنامه برای تبلیغات و بازاریابی، باوجود اینکه هنوز مورد استفاده قرار می گیرند ولی دیگر برچسب سنتی بودن را پذیرفته اند. این راه ها با وجود تمام مزیت هایی که دارند چند عیب بزرگ را نیز در خود جای داده اند:

  • خیلی گران و پرهزینه می باشند، بطوری که فقط شرکتهای بزرگ از آنها استفاده می کنند و ریسک هزینه آن را می پذیرند.( و شرکتهای کوچک تقریبا استفاده ندارند. )
  • بازخورد آنی و لحظه ای ندارند، بطوری که در این روشها مشخص نمی شود که چند نفر و چطور و به چه مقداری پیام را دریافت کرده اند.

در بازاریابی اینترنتی نیاز به تعداد زیادی کارمند و یا طراح گرافیک و یا تحلیلگر بازاریاب نداریم. تعداد بیشماری از افراد در دنیا از اینترنت استفاده می کنند.اینترنت یک راه نسبتا جدید برای دریافت اطلاعات مسافرتی بصورت آنلاین می باشد. تاثیر بسزای بازاریابی اینترنتی را می توان در تمام بخش های صنعت گردشگری، از هتل های زنجیره ای بزرگ گرفته تا فعالان کوچک در این زمینه حس کرد. مزیت این مدل از تجارت این می باشد که براساس تقاضای مصرف کننده است و هرساله تعداد بیشتری از مصرف کنندگان برای تحقیق، برنامه ریزی و حتی رزرو سفرشان به اینترنت مراجعه می کنند. مسافران و گردشگران به هنگام ورود به یک مقصد، دیگر به جای استفاده از کتاب های راهنما و نقشه از تکنولوژی اینترنت استفاده می کنند.

در حال حاضر بسیاری از افراد، قبل از مسافرت اطلاعات سفر خود، شامل : آب و هوا، مسیر سفر، مکان های اقامتی و امکان رزرو آنها، رستوران ها، اماکن گردشگری را از طریق جستجو در صفحات اینترنتی بدست می آورند. در این بین بازاریابی اینترنتی گردشگری نقش بسزایی در معرفی توانمندی های این صنعت ایفا می کند، بطوری که با ایجاد بستری مناسب، امکان برنامه ریزی مطمئن و بهره بردن از سفری کم هزینه و دلچسب را برای گردشگران فراهم می کند.

تهیه و تدوین: تیم تولید محتوا

شماره تماس جهت مشاوره!