Skip to main content

اهداف اولیه تهیه وب سایت

تعیین اهداف برای راه اندازی یک وب سایت موفق، ضروری است. تمامی بخش ها و قسمت های یک سازمان از کارمندان جزء تا مدیریت واحدهای اصلی باید با اهداف سازمان هماهنگی و مطابقت داشته باشد. اگر درصدد تغییر یا به روز رسانی سایت خود هستید باید ارتباط این بخش ها را با اهداف اولیه و ثانویه خود روشن و مشخص سازید. مسلما سایت هایی که بدون طرح ریزی مناسب و ارتباط صحیح طراحی و راه اندازی شده اند در رسیدن به اهداف خود و موفقیت با مشکلاتی روبرو می شوند. بنابراین برای ایجاد سایتی با امکان دسترسی سریعتر به نتایج دلخواه، لازم است که با اهداف اولیه و ثانویه مطابقت داشته باشند. برخی ازاهداف اولیه سایت عبارتند از:

  • تبلیغ Online محصولات و خدمات

برخی از سایتها صرفا با هدف معرفی و اطلاع رسانی درباره محصولات و خدمات ایجاد می شوند. به عنوان مثال سایت یک شرکت انیمیشن سازی با هدف معرفی انیمیشن های به روز، جلب توجه و ایجاد علاقه در مردم برای مشاهده آنها و بالا بردن تعداد تماشاچیان طراحی شده است.

  • فروش Online کالا و خدمات

فروش اولیه جزء اهداف آنلاین می باشد. علتی که بازرگانان برای فروش محصولاتشان در وب سایت با مشکل مواجه می شوند این است که بدون ارائه اطلاعاتی درباره محصولات و خدماتشان از مشتریان می خواهند که فرم خرید آنلاین را پر کنند. در صورتی که اگر روند خرید اینترنتی را برای مشتریان ساده تر کنند. احتمال خرید آنها افزایش می یابد. برای فروش مستقیم از طریق وب سایت باید جزئیات مربوط به کالا و خدمات، سیاست های تعویض کالا، ضمانت، نحوه ارسال کالا و خصوصا مسائل مربوط به امنیت خرید کالا را به مشتریان توضیح دهند.

  • پشتیبانی Online محصولات

برخلاف تصور رایج مبنی بر اینکه عدم وجود پشتیبانی همه جانبه از محصولات عامل اصلی بر سر راه تجارت Online است اما مهمترین مزیت وب سایت در دسترس بودن ۲۴ ساعته و در تمامی ۳۶۵ روز سال می باشد .در صورت استفاده از نرم افزار، امکان ارتقا و بهبود قسمت پرسش وپاسخ «FAQ» با مشتریان و پاسخگویی به مشکلات عمومی آنها وجود دارد که موجب افزایش تعداد و وفاداری بیشتر مشتریان می گردد.

  • اطلاع رسانی درباره محصولات شرکت

درصورتیکه سازمانی بخواهد در یک بازار هدف درباره محصولات و خدمات خود اطلاعاتی بدهد در سایت هایی که هدفشان اطلاع رسانی است؛و باید بیشتر محتویاتشان متن باشد اقدام کند. در صورت نیاز به وجود تصاویر باید تاکیدی بر مسئله یا ذکر مثالی باشد. این سایت ها همیشه دارای بخش های پرسش و پاسخ «FAQ» هستند که حاوی اطلاعات مفید و مرتبط با شرکت می باشند. درصورتی که سازمان مایل به برقراری ارتباط نزدیک با رسانه ها باشد بهتر است بخشی به نام مرکز رسانه ای ایجاد شود که در آن همه بیانیه های مربوط به سازمان، تاریخچه سازمان، اطلاعاتی درباره مقامات رسمی سازمان، مقالات نوشته شده در رابطه باسازمان، آلبوم تصاویر مورد استفاده رسانه ها و ارتباط مستقیم با مسئول رسانه ای سازمان موجود باشد.

  • معرفی نام و آرم شرکت

ممکن است یکی از اهداف شرکت برای راه اندازی وب سایت معرفی و شناساندن نام و آرم شرکت باشد که برای این هدف شرکت نیاز به اسمی به یاد ماندنی و ماندگار دارد. گرافیک مورد استفاده و شعار مناسب در وب سایت باید در حد عالی باشد و رنگ های استفاده شده در آرم و وب سایت یکسان باشد. اگرتاسیس، قدرت بخشیدن و معرفی شرکت از اهمیت خاصی برخوردار است؛ باید این اهمیت در وب سایت احساس شود. موفقیت و شهرت چشمگیر سایت هایی نظیر: American online ،Yahoo ،Netscape ،Communication ،Amazon.com ،eBay و… به علت بهره گیری از آرم های برجسته می باشد. سایت چنین شرکت هایی دارای آرم برجسته، تصاویر و طرح رنگی خاص و منحصربه فردی است. شرکت هایی که از منابع مالی فراوانی برخوردارند برای رسیدن به اهداف و کسب شهرت، از تبلیغات Online و Offline همزمان بهره می گیرند.


شماره تماس جهت مشاوره!