Skip to main content

استراتژی تجاری برای سامسونگ گلکسی…..

سامسونگ گلکسی نام تجاری برای سری گوشی ­ها و تبلت ­های هوشمندی است که توسط سامسونگ الکترونیک تولید و به بازار عرضه می­شود. خط تولید نهایی متنوع است و هر گروه از محصول ها به یک پروفایل آماری خاص اختصاص می ­یایند.

تحت نام تجاری گلکسی سامسونگ، تلفن ­های هوشمندی وجود دارند که به ­طور خاص برای مشتری هایی طراحی شده که از نظر اقتصادی در رده های بالاتری قرار دارند. درحالی که مدل هایی نیز وجود دارند که برای مشتری هایی با بودجه کم یا جوانتر مناسب هستند، برخی نیز برای مشتری هایی است که به صفحه نمایش بزرگتر علاقه دارند همچنین برخی دیگر به افرادی که به دنبال کیفیت ساخت بهتری هستند تعلق می­گیرد، این گروه به تبلت­ های گلکسی روی می­ آورند.

برخی از کارشناسان  معتقد هستند که سامسونگ بازار را اشباع کرده و مشتری ها را با معرفی گوشی های هوشمند متفاوت و تبلت ­ها گیج می کند، همچنین افرادی نیز هستند که شرکت را برای به کارگیری ساختار و طرح تکراری مورد انتقاد قرار داده ­اند.

برای مثال: خط تولید گلکسی S به­ طور اساسی مشابه با خط تولید گلکسی J میباشد. هردو شباهت­ هایی در بعضی جوانب طراحی دارند. به علاوه هردو از صفحه نمایشی بهره می­برند که برای گرانترین مدل محصول های سامسونگ نیز در نظر گرفته می ­شوند.
واضح است که تمرکز بر روی محصول های کمتر، موثرتر و کارآمدتر از تولید و عرضه چندین محصول تقریبا مشابه به هم باشد اما، استراتژی محصول از طریق تنوع محصول در واقع برای استراتژی تجاری سامسونگ مرکزیت دارد. اطلاعات برگرفته شده از موسسه تحقیقاتی_تجاری IDC نشان می ­دهد که سامسونگ یک تولید­کننده برجسته ی گوشی های هوشمند برحسب واحد کالا از سال ۲۰۱۲ بوده است.

استراتژی تجاری برای سامسونگ گلکسی…..

تنوع پذیری محصول می ­تواند پرهزینه و خطرناک باشد. به هرحال زمانی که درست انجام شود این استراتژی محصول، یک شبکه ی امن را درمقابل رکود بازار فراهم می کند، این همچنین یک استراتژی موثر برای رشد یک کسب و کار است. تنوع ­پذیری محصول برای شرکت­ هایی که در یک بازار تجاری از مشتری هایی با زمینه ­های آماری و روحی متنوع و موجه هستند بهتر عمل می­کند.

بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها هردو هم فرار و هم متنوع هستند تمایل مشتری به کارکرد ها و ویژگی های مرتبط با قیمت بستگی دارد. بعضی از مشتری ها می ­خواهند برای یک وسیله ی گران با کارکرد های آخرین مدل هزینه کنند، برخی دیگر ترجیح می­ دهند وسیله­ ای بخرند که با بودجه آن ها و نیاز های کاربردی­ شان متناسب باشد. در مقابل افرادی نیز هستند که اهمیتی به قیمت نمی­ دهند اما، درباره ی ویژگی های سخت­افزاری و طراحی حساس می شوند.

از طریق استراتژی محصول که بر روی تنوع­پذیری محصول تمرکز دارد، سامسونگ وارد یک بازار وسیع­ تر برای تبلت ها و گوشی های هوشمند شد.

به­ طور مثال : گلکسی S در ابتدا مختص مشتری هایی از طبقه پردرآمد بود. اما شرکت از طریق خط تولید گلکسی J مشتری ها را محصول های متوسط آشنا می کند، اگرچه برخی، ویژگی ­های سخت­ افزاری پایین و شکل پلاستیکی را بیشتر با فلز و بدنه شیشه­ای جایگزین می ­کنند. سامسونگ، همچنین یک نسخه ی دستکاری شده­ ی گلکسی S_گلکسی A را تولید کرد. این خط تولید تقریبا ویژگی و حافظه­ ی مشابه به ­علاوه بدنه متالیک به جز کارکرد های اضافه مانند

  • حس­ گرهای ضربان قلب
  • دوربین بهتر و
  • حس­گر لمسی را داشت.

حتی اپل نیز به اهمیت تنوع­ پذیری محصول پی برده است. قبلا استراتژی تجاری این شرکت بر روی ارائه محصول محدود تمرکز داشت. امروزه، این شرکت سه دسته از محصول ها را در خط تولید محصول آیفون و چندین دسته بیشتر را در خط تولید آی پد ارائه می­دهد. اپل همچنین تلفنی را با صفحه­ ی نمایش بزرگ و تبلتی با صفحه نمایش کوچک معرفی کرد.

سامسونگ در صنعتی عمل می کند که از نظر پیشرفت تکنولوژی یک عنصر کلیدی در ایجاد و حفظ مزایای رقابتی است. در سرتا سر سال هایی که اولین محصول سامسونگ گلکسی عرضه شد، شرکت چندین مورد از ابداع ها را معرفی کرد که مسیر بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها را تحت تأثیر قرار داد.

استراتژی تجاری برای سامسونگ گلکسی….

با معرفی گلکسی نوت، سامسونگ یک بازار مخصوصی برای فابلت ایجاد کرد که شامل ادغامی از گوشی هوشمند و رومیزی و ارجاعی با صفحه نمایش بزرگتر از معمول در گوشی های هوشمند و کوچکتر از تبلت سری های گلکسی نوت و گلکسی تب، استفاده از قلم­ های سوزنی در ابزار های محاسباتی تلفن همراه، این کارکرد ورودی، توانایی­ها و قابلیتهای گوشی های هوشمند و تبلت ها را گسترش می­دهد. حتی شرکتهایی مثل LG و اپل هم اینچنین عمل کردند. سپس کارکرد هایی مثل:

  • حس­گر ضربان قلب
  • اسکنر اثرانگشت و
  • قابلیت شارژ سریع در میان دیگر کارکرد ها اضافه شدند. 

درحالی که گوشی های هوشمند هنوز هم بدون این کارکرد ها کار می­ کنند آن ها یک ارزش افزوده برای مشتری فراهم می ­کنند. توجه داشته باشید که سامسونگ برای این کارکرد ها یک پیشرو نیست.

هر زمان که آگهی ­های تبلیغاتی یک محصول سامسونگ را به بازار معرفی می­ کنند، شرکت نام تجاری گلکسی سامسونگ را نیز به میان می ­آورد. و مخاطبان را با پیام های تجاری مورد­ حمله قرار می­ دهد که این قطعا علاقه مشتریان را تشدید می ­کند تا زمانی که شرکت برخی شنوندگان عمومی را به مشتریان جهانی تبدیل کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!