Skip to main content

استدلال های نادرست در بازاریابی؛ کمیت یا کیفیت؟

By فروردین ۱۸, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

در فعالیت های بازاریابی همواره استدلال های مختلفی بیان می شود. گرچه این استدلال ها می تواند درست یا اشتباه باشد اما در این مطلب ما به بررسی استدلال های نادرستی می پردازیم که فعالیت های بازاریابی را به بیراه می کشاند.

در فعالیت بازاریابی قانع کردن بازاریابانی که برای شرکت کار می کنند کار ساده ایی است در واقع این که شما به عنوان یک مدیر بگویید شما کارمندان بهتری هستید یا کیفیت کاری شما در شرایط نابرابر بازار شرکت را نجات می دهد جمله زیبایی است که به احتمال ۹۰ درصد حس انگیزشی را در نیروی بازاریابی شرکت شما بیدار می کند. اما به غیر از کیفیت کاری، مسئله کمیت هم در بازاریابی نکته بسیار مهمی تلقی می شود. این جمله را همیشه به خاطر بسپارید که ضعیفترین تیم هم می تواند قوی ترین تیم لیگ فوتبال کشور را ببرد… در صورتی که ۱۸ نفر در برابر ۱۱ بازیکن بازی کنند! بازاریابی با استراتژی کیفیت و کمیت توامان می تواند پیروز شود. در بازاریابی واقعی جایی که شما با چند حریف قوی روبرو هستید قانع کردن مشتریانتان حقیقتا کار سختی است و زمان زیادی هم از شرکت شما می برد. بنابر این در کنار کیفیت نیروهای خود به کمیت و تعداد بیشتر آن ها هم فکر کنید البته هزینه های خود را هم همیشه در نظر بگیرد.

“یک ژنرال هیچ وقت بر مبنای داشتن نیرو های بهتر، برنامه استراتژیک خود را پیاده نمی کند. یک کارشناس تجاری نیز باید همین طور باشد… ولینگتن روزی گفت که؛ ارتش ما از تفاله ها تشکیل شده است؛ تفاله ناب!  کتاب جنگ بازاریابی”

به عنوان یک مدیر بازاریابی همیشه یادتان باشد که تنها با نیرو های بهتر بر روی پیروزی در بازار حساب باز نکنید بلکه در کنار نیروی خوب داشتن، استراتژی عالی ضامن موفقیت شماست. هنوز این تفکر نادرست در بازاریابی جریان دارد که با استخدام عالی ترین ها ما موفق می شویم. اما، واقعیت این است که، هر چه قدر شرکتی بزرگ تر شود امکان استخدام عالی ترین ها برای شرکت کم می شود و وقتی یک شرکت تجاری چند ملیتی یا بین المللی باشید این امکان برای شما نزدیک به صفر است. زیرا مگر چند فرد عالی در دنیا وجود دارد؟ ۵ تا ۱۰ تا ۲۰ تا….! فرض کنید شما یک شرکت بین المللی هستید با ۱۰ نفر نخبه در رشته خودتان که به فرض هم پیشنهاد همکاری شما را پذیرفتند می توانید موفق شوید؟ بدون شک خیر زیرا یا آن ها شاید به هر دلیلی تمایل به همکاری با شما نداشته باشند یا یک شرکتِ بزرگ با چند شعبه در دنیا با ۱۰ نیرو بدون شک نمی تواند در سطح عالی رقابت کند. در اینجاست که کمیت در بازاریابی خود را نشان می دهد و شما باید بپذیرید در کنار استخدام افراد عالی به افراد معمولی تری هم نیاز دارید که با افزایش پرسنل خود و آموزش های ضمن خدمت بتوانید تجارتتان را پیش ببرید. این استدلال درستی است که بازاریابی شما را موفق می کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!