Skip to main content

آموزش بازاریابی و فروش در تجارت منافع

آموزش بازاریابی و فروش در تجارت منافع

بازاریابی یک جنگ تمام عیار است، شناخت بازار و چگونگی فروش را هیچ گاه نمی توان در کتاب های دانشگاهی و کلاس های دانشگاه به طور کامل آموزش دید. آموزش بازاریابی و فروش محصول های مختلف را تنها می توان در دنیای واقعی کسب و کار و دوره های آموزش بازاریابی آموزش دید زیرا، در این فضا می توان برخورد و یا تضاد منافع رقیب های تجاری و نحوه ی تعامل آن ها را با هم مقایسه کرد.

آموزش بازاریابی و فروش با فلسفه ایی جدید

(نتیجه ی برخورد منافع، بروز جنگ در حوزه ی رقابت تجاری است. ) کارل فون کلازویتس

این جمله به یک بازاریاب نشان می دهد که حوزه ی بازاریابی می تواند در حد یک میدان جنگ وسیع و غیر قابل پیش بینی باشد و به همین علت آموزش بازاریابی در دنیای امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. تعریف سنتی از بازاریابی را می توان در تعریفی از فیلپ کاتلر خلاصه کرد: (بازاریابی یعنی جهت دادن به فعالیت های تجاری در مسیر نیاز های مشتریان با استفاده از روش های گوناگون. ) این تعریف به این نکته اشاره دارد که در آموزش بازاریابی سنتی با شناخت نیاز های مشتریان می توان به موفقیت دست یافت. اما، در دنیای واقعی تجارت تنها شناخت نیز مشتری نمی تواند شما را پیروز میدان نماید بلکه شما باید بتوانید منافعی که محصول رقیب شما دارد را شناسایی کنید زیرا در کنار شناخت نیاز مشتری این عامل نیز بسیار مهم و حیاتی است. در آموزش بازاریابی و فروش بسیار مهم است که بازاریاب از منفعتی که محصول رقیب برای او ایجاد می کند نهایت استفاده را ببرد و می توان گفت: این عامل در کنار نیاز های مشتری می تواند آموزش بازاریابی و فروش را کامل کند.

شرکت اِمریکن موتورز زمانی به موفقیت دست یافت که توانست به محصول های رقیب در کنار نیاز های مشتری توجه کند. سپس خودرویی مانند جیپ ابتدا با هدف ورود در میدان های نبرد وارد بازار شد و می توان گفت فلسفه ی شکل گیری آن نیاز مشتری به صورت محض نبود اما، توانست با منفعت محصول های رقیب، خودروی محبوب مردم جهان شود و از امریکن موتورز هم پیشی بگیرد.

برای این که بتوان در آموزش بازاریابی و فروش به موفقیت دست یافت باید بتوان توازنی مناسب بین نیاز مشتری و منفت محصول رقیب ایجاد کرد زیرا نتیجه ی این توازن و برخورد منافع می تواند موفقیت در بازار را تضمین کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!