Skip to main content

آموزش بازاریابی با تاکید بر فنون مذاکره

By فروردین ۲۳, ۱۳۹۶مقالات تخصصی بازاریابی

آموزش بازاریابی با تاکید بر فنون مذاکره

نقش مذاکره در فروش و بازاریابی بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا با رعایت اصول مذاکره می توان به موفقیت های بی شماری در حیطه کاری خود دست یابید. در این مطلب تلاش کرده ایم به نقش ترکیبی مذاکره و بازاریابی بپردازیم. بیشتر بازاریابان در دنیای امروز به اهمیت مذاکره در موفقیت های شغلی خود واقفند، برای یک بازاریاب زمان قابل توجهی از زندگی حرفه ای و شغلی، صرف مذاکره می گردد. به همین علت یادگیری فنون مذاکره، برای یک بازاریاب بسیار اهمیت دارد و موفقیت شغلی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

آموزش و یادگیری مذاکره یک هنر است

گاهی اوقات بازاریابان با تلاش های گسترده ایی که انجام می دهند موفق نیستند و این مسئله ناشی از نداشتن مهارت و نا آشنا بودن  آنان با اصول مذاکره است به همین علت آموزش و یادگیری مذاکره یک هنر است! بازاریابان، زمان زیادی را صرف مذاکره می کنند، اما معدودی از آنان هنر و دانش مذاکره را به درستی می دانند. از این رو، بسیاری از بازاریابان نیازمند رویکرد مناسبی در طرح ریزی و اجرای مذاکره ها هستند.

اهمیت مذاکره در آموزش بازاریابی موفق

مذاکره یک فرآیند است اما در عین حال بسیار پویا می باشد، و  یک جریان ایستا ندارد این به معنای این است که در آموزش بازاریابی از زمان شروع تا پایان مذاکره، فرآیند مذاکره ممکن است به راحتی تغییر کند. دو طرف در فرآیند مذاکره، به برآورد نیاز ها، علاقه ها و هدف ها ی طرف مقابل می پردازند تا موقعیت های در دسترس را به درستی بسنجند. در آموزش بازاریابی به بازاریابان؛ طی تعامل هایی که در مذاکره پیش می آید، به آنان می آموزند که  این ارزیابی ها و برآورد ها در معرض تغییر و تحول اند.

آموزش بازاریابی با تاکید بر فنون مذاکره همواره به بازاریابان یادآور می شوند که در مذاکره احتمال دارد اطلاعات جدیدی  به دست آید، و این اطلاعات باید ارزیابی و طبقه بندی شوند این پویایی و ماهیت تغییر پذیری  مذاکره را نشان می دهد که سبب پیچیدگی و دشواری کار بازاریاب می شود. توجه به مذاکره و در نظر گرفتن آن به صورت فرآیندی پویا، بر تاثیر های مثبت مذاکره می افزاید و مخاطره های ناشی از خلل در گرد آوری، پنهان سازی و یا افشا اطلاعات را  کاهش می دهد.

در مطلب های آینده در سایت مسترویزیتور بیشتر به این مقوله پرداخته خواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!