Skip to main content

آموزش اصول بازاریابی، با توجه به منشا آن

By اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

آموزش اصول بازاریابی یکی از آموزش های مهم است که باید بتوانید آن را با توجه به منشا و رکن آن آموزش ببنید. حال ممکن است این سوال پیش آید که منشا و رکن آموزش اصول بازاریابی چیست؟ منشا و رکن آموزش اصول بازاریابی در ایران و تمام جهان نیاز های مشتریان این سیستم است. در واقع شما به عنوان اولین قدم در آموزش باید بدانید که، خواسته های مشتریان شما چه چیزیست.

آموزش اصول بازاریابی؛ شناخت نیازها

نیاز همان احساس محرومیت است. هنگامی که مشتری احساس کند از چیزی یا محصولی محروم مانده است احساس نیاز در او بیدار می شود. بنابر این یکی از مسائل مهم در آموزش اصول بازاریابی این است که شما بدانید مشتری شما دقیقا به چه نیاز دارد یا از نبود چه چیزی احساس محرومیت می کند.

نیاز مشتری ممکن است نیاز های زیستی او باشد به عنوان مثال؛ در این محدوده می توان محصولات خوراکی یا خدمات پزشکی و… غیره را در نظر گرفت. اگر شما در این حوزه ها فعال هستید باید بتوانید دقیقا نیاز های مشتری خود را رصد کنید.

گاهی در آموزش اصول بازاریابی نیاز مشتری از نوع نیاز های ایمنی هست به عنوان مثال؛ نیاز به سر پناه و خانه در این حوزه قرار دارد و اگر شما در صنعت مسکن فعال هستید باید بتوانید با نیاز های مشتری در حوزه ایمنی آشنا شوید.

در آموزش اصول بازاریابی، نیاز به تعلق را می توان همان دوست داشتن و دوست داشته شدن نامید. انسان ها برای برطرف کردن این نیاز خود هدیه می خرند… و یا هدیه می دهند در هر حال شما اگر در این صنعت مشغول به کار هستید باید بدانید در وضعیت فعلی بازار، چه محصولاتی برای هدیه دادن مناسب است و بعلاوه مشتریانتان چه چیزی پسند می کنند!

نیاز مشتری ممکن است در محدوده بخش نیاز به احترام در آموزش اصول بازاریابی باشد… تا به حال مشاهده کرده اید ارائه کارت ویزیت چه حس احترامی را در اشخاص ایجاد می کند! بله درست حدس زدید اگر در این نوع  از کسب و کار ها مشغول هستید باید دقیقا بررسی کنید چگونه به بهترین شکل می توانید با طراحی خوب خود مشتری را در ارضای نیازش یاری دهید..

نیاز خودشکوفایی هم یکی از مفاهیم مهم در آموزش اصول بازاریابی است، این نیاز را معمولا دفاتر خدمات روانشناسی به خوبی شناسایی و برای مراجعان خود مرتفع می کنند. این نیاز همان جمله ایی را تداعی می کند که؛ من برای آنجام چه چیزی به این دنیا آمده ام…؟؟؟

در هر حال اگر بخواهید خوب نیاز مشتری را برطرف کنید باید با آموزش اصول بازاریابی با انواع نیاز ها و تطابق آن ها با کسب و کارتان آشنا شوید…

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  


 

شماره تماس جهت مشاوره!