Skip to main content

چرا کارآفرینی مهم است؟؟

By فروردین ۲۲, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

کارآفرینی یکی از بخش های مهم در رونق اقتصادی هر کشوری است که اگر با نگاهی درست و کارشناسانه به آن توجه کنیم می توانیم بدون معطل ماندن برای استخدام در بخش های دولتی، یا آزمون های استخدامی فعالیت های مفیدی را در اقتصاد کشور انجام دهیم و به امر و معاش خانواده خود نیز کمک بزرگی کنیم.

خیلی از انسان ها از کارآفرینی هراس دارند؛ به عنوان نمونه خیلی ها گمان می کنند کارآفرینی به سرمایه زیادی برای شروع نیاز دارند یا بعضی ها برعکس فکر می کنند کارآفرینی یک شبه پولدار شدن است. این توهمات سبب شده ان طور که شایسته است پروسه کارآفرینی رونق نیابد و  کارآفرینی در هاله ایی از ابهام باقی بماند.

کتاب نترس کارآفرین شو!

یکی از کتاب های مفید در زمینه کارآفرینی است که می تواند دید بهتری را از این مقوله به شما منعکس کند. این کتاب را می توانید به صورت آنلاین هم به صورت پی دی اف و هم به صورت چاپی خریداری کنید. در این مطلب بخشی از کتاب را برای شما درج می کنیم تا بهتر با این کتاب جالب آشنا شوید:

در دنیای متحول کنونی، موفقیت و پیروزی متعلق به کشورها و سازمانهایی است که بتوانند میان منابع کمیاب و توانایی های مدیریتی و نیز کارآفرینی خود به طور کامل ارتباط برقرار نمایند.

امروزه سازمان ها و به تبع آن کشور هایی می توانند در مسیر توسعه، به سرعت پیشرفت نمایند که با ایجاد شرایط مناسب، نیرو های انسانی خود را به سمت و سوی خلاقیت و مهارت های کارآفرینی مولد، سوق دهند تا بتوانند با بهره گیری از این توانایی با ارزش، سایر منابع موجود در کشور را به نحو احسن مورد استفاده قرار داده و جامعه را به سوی رشد و شکوفایی و توسعه، مدیریت و راهنمایی نمایند.

از آنجا که امروزه کسب و کار به سمت خود کارفرمایی و خوداشتغالی در حال حرکت است، فعالیتهای کارآفرینی نقش اساسی و مهمی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی کشور ها، بازی می کنند. اگرچه یکی از نقش های کلیدی کارآفرینان ایجاد فرصتهای شغلی جدید برای افراد جامعه است اما نقش آن ها به همین یک مورد محدود نمی شود بلکه آن ها می توانند فرهنگ خلاقیت، حرکت و نوآوری را در جامعه پایهگذاری کرده و باعث شوند رکود و سکون از جامعه رخت بر بندد.

بدین ترتیب نقش به سزایی در جهت اشتغال زایی، توسعه عدالت، کاهش فقر و حل مشکلات و معضلات جامعه ایفا می کنند. به همین دلیل گرایش به کارآفرینی در سراسر دنیا افزایش یافته است.

در مطلب های بعدی شما را بیشتر با این کتاب آشنا خواهیم کرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!