Skip to main content

پنج تکنیک مؤثر در بازاریابی

با استفاده از این تکنیک‌های بازاریابی، کسب و کارتان را رونق دهیددر اینجا پنج تکنیک برای بازاریابی گفته خواهد شد که می‌تواند فروش شما را افزایش دهد. همه‌ی این تکنیک‌ها بسیار ساده و قابل اجرا هستند. و هم چنین برای رونق هر نوع کسب و کاری مؤثرند.

همیشه یک چیز جدید به کارتان اضافه کنید

هر زمان که چیز جدیدی به کسب و کارتان اضافه می‌کنید فرصتی برای افزایش میزان فروشتان ایجاد می‌کنید. برای مثال کار ساده‌ای مثل افزودن مطالب جدید روی سایتتان فرصتی برای افزایش میزان فروشتان ایجاد می‌کند. چون مشتریان قبلی و مشتریان احتمالی از سایتتان بازدید می‌کنند تا اطلاعات جدید را ببینند.

افزودن یک محصول یا خدمات جدید به لیست محصولات و خدماتتان اغلب باعث افزایش فروشتان می‌شود. محصولِ اضافه شده به سه روش متفاوت فروشتان را بالا می‌برد:

  1. باعث جذب مشتریانی می‌شود که به محصولات و خدمات فعلی شما علاقه‌ای نشان ندادند.
  2. باعث جذب مشتریان سابقی می‌شود که علاقه دارند محصولات و خدمات جدیدتان را هم داشته باشند.
  3. با ترکیب دو یا چند مورد از محصولات و خدمات در یک پکیج و پیشنهاد ویژه فروش زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

یک منبع موثق برای مشتریانتان باشید

دنبال راه‌هایی باشید تا بتوانید منبع و مرجع خوبی برای مشتریانتان باشید. اطلاعات رایگان در اختیار آنها قرار دهید. به آنها کمک کنید تا کارها را سریع‌تر، راحت‌تر و با هزینه‌ی کمتر انجام دهند. هر دفعه که آنها برای درخواست کمک به سوی شما می‌آیند یک فرصت برای شماست که بتوانید چیزی بفروشید.

خودتان را از رقبایتان متمایز کنید

یک دلیل برای مشتریانتان به وجود آورید تا به جای اینکه به سراغ فرد دیگری بروند که همان خدمات یا مشابه آن را ارائه می‌کند، به سراغ شما بیایند. برای مثال، ارائه سریع‌تر، روش های ساده‌تر، توجه بیشتر یا ضمانت بهتر و….

منافع و مزایای ویژه‌ای که به مشتریانتان ارائه می کنید (و رقیبانتان آن مزایا را ندارند) را مشخص کنید. این مزایا را در تمام تبلیغاتتان ذکر کنید. با انجام این کار فروشتان به طور اتوماتیک بالا می رود.

نتیجه‌ی نهایی کارتان را تبلیغ کنید

مشتریان شما در واقع کالا یا خدمات شما را نمی‌خواهند. آنها نفعی که به خاطر استفاده از آن به دست می‌آورند را می‌خواهند. برای مثال خریداران ماشین خواهان حمل و نقل مناسب و یک وجهه‌ی خوب هستند. کسانی که به دندان پزشکی می‌روند خواهان دندان‌های سالم و زیبا، بدون درد کشیدن هستند. جویندگان فرصت‌های شغلی به دنبال استقلال و آزادی مالی برای خودشان و خانواده شان هستند.

پس سعی کنید سایت، تبلیغات و پیام های تبلیغی‌تان به گونه‌ای باشند که نتایج نهایی که مشتریتان می‌خواهد را تبلیغ کند.

تغییرات را پیش بینی کنید

تغییر بزرگ ترین چالش برای موفقیت کاریتان است. دیگر آن روزها گذشتند که یک کسب و کار با تکرار کارهای موفقیت آمیزِ گذشته (یا حتی کارهای جدید) می توانست پیوسته رشد کند. رقیبان با پشتکار و ابداع گر و تغییر سریع تکنولوژی پیشرفت به این روش را به امری محل تبدیل کرده است.

منتظر تغییر باشید و خودتان را برای آن آماده کنید. منتظر نمانید که سودتان کاهش یابد تا دست به اقدام بزنید. این عادت را در خودتان ایجاد کنید که همیشه به دنبال نشانه‌های تغییر باشید تا قبل از کاهش رونق کسب و کارتان با آن تغییر مواجه شوید.

پیشنهاد: با افزایش تعداد محصولات و خدمات و استفاده از روش های مختلف بازاریابی خودتان را در مقابل تغییرات بیمه کنید. در این صورت اگر فروش یکی از محصولات کم شود یا یک روش بازاریابی بازدهی کمی داشته باشد، فقط بخش کوچکی از کارتان تاثیر می‌گیرد.

چه تعداد از این پنج تکنیک اثبات شده در بازاریابی را انجام داده‌اید یا به کدام یک از آنها تاکنون بی توجه بوده اید؟ از امروز آنها را به کار بگیرید و شاهد افزایش محسوس در میزان فروشتان باشید.

منبع: کارنیل

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!