Skip to main content

ویزیتور دوست داشتنی

ویزتور دوست داشتنی یعنی ….. ادامه دارد.

چه خصوصیات و ویژگی هایی احساس دوست داشتن و علاقه را در انسان بر می انگیزد؟خواهیم دید که این خصوصیات به هیچ وجه پیچیده و مبهم نیست و در حقیقت می توان آن را مبدل به یک فرمول ساده ساخت تا به وسیله آن بتوان این واکنش طبیعی (احساس دوست داشتن) را در هرکس ایجاد نمود. در واقع مجموعه ای مشخص از جریانات معمولا ناخودآگاه، موجب می شود که ما یک فرد را دوست بداریم یا از وی متنفر شویم. البته دوست داشتن اتفاقی نیست اما نا آگاهی ما از این جریان آن را اتفاقی جلوه می دهد. دکتر لیبرمن از نه قانون طلایی که به واسطه آن می توان مشتری را به خود جذب کرد و کالا، ایده یا محصول خود را به او فروخت یاد می کند که از این پس هر بار قسمتی از این قوانین را برای شما بازگو خواهیم کرد:

قانون پیوند

اگر لحظات خوش خود را در کنار فردی سپری نماییم، چنانچه وی را مجددا ببینیم این خاطرات خوش در ما تداعی می شود. برای مثال اگر ایام خوش خود را در کنار دوستی سپری نماییم، احساسات خوشی که در آن دوران تجربه نموده ایم با او پیوند خورده و از این رو بیشتر به وی علاقمند می شویم. از طرف دیگر تحقیقات نشان می دهد هنگامی که برای مثال به سر درد دچار می شویم افرادی که در آن لحظه پیرامون ما  قرار دارند به طور ناخواسته قربانی این مسئله می شوند و ما کمتر به آنها علاقه می یابیم. البته برای علا قمند شدن عوامل دیگری نیز وجود دارند اما این عوامل می تواند احساسات شدیدی را (خوب یا بد) نسبت به فرد بر جای گذارد. بنابراین چنانچه مایلیم که مورد توجه و علاقه شخصی قرار بگیریم سعی کنیم هنگامی، با وی روبرو شویم که خوشحال بوده یا به واسطه چیزی ذوق زده باشد. زیرا این احساسات با ما پیوند خورده و شخص از آن پس احساسات مساعدی نسبت به ما پیدا خواهد کرد.

اگر مخاطب ما خوشحال باشد با لبی خندان و چشمانی کاملا گشوده بحث های ما دنبال خواهد کرد. اما اگر با تبسمی مختصر- تبسمی که همه صورت وی را در برنمی گیرد- با ما روبرو شد؛ تبسم وی اجباری است که معمولا نشانگر این می باشد که وی در وضعیت مناسبی قرار ندارد و می خواهد از دست ما خلاص شود. برای درک بهتر و شناسایی انواع حالات خنده باید مباحث دوستان خود را در بخش زبان بدن سایت مستر ویزیتور دنبال کنیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب  |    پیچ اینستاگرام بزاززاده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده  |    فرم درخواست مشاوره بازاریابی صنعتی

شماره تماس جهت مشاوره!