ویژگی ضروری یک هکر رشد، خلاقیت وی است. ذهن این فرد بهترین ابزار او در میان افراد مشابه خود به شمار می ­رود. هکر رشد برای پیشبرد کارش به چیزی فراتر از کلمه های تبلیغی یا بهینه سازی موتور جستجو نظر می ­افکند. کانال ­های بازاریابی سنتی اغلب هزینه­ ی بالایی دارند و این در حالی است که عمر کارشان نیز به دلیل اشباع ­شدگی بسیار کوتاه است.

در عصر کاربران اجتماعی، رشد صحیح راهکار همراه با بازاریابی صحیح کالا به با استفاده از حلقه ­های ویروسی به مقیاس گسترده­ ای منجر خواهد شد. هکر های رشد از روش های کم هزینه و جایگزین های مناسب برای بازاریابی سنتی استفاده می کنند به عنوان مثال، استفاده از شبکه های اجتماعی و بازاریابی ویروسی به جای خرید تبلیغ از رادیو و تلویزیون و روزنامه در بازاریابی سنتی، یکی دیگر از روش های هکر های رشد است.

هکر رشد چه ویژگی هایی دارد….

هدف نهایی هر هکر رشد، ساخت یک سیستم بازاریابی خود پایدار است که به خودی خود رشد کرده و به میلیون ­ها برسد. مسیر هکر رشد یک راز پنهان نیست بلکه فرایندی از فعالیت ها است. راهکار های رشد نمی ­توانند برای محصول های مختلف و متفاوت به راحتی بازنشر شوند. رشد هرگز اتفاقی و آنی نخواهد بود و هیچگاه یک شبه رخ نمی ­دهد؛ در واقع یک طرز فکر است که در آن رویکرد شما را با مشکلتان تعریف خواهد کرد.


مهدی امینیان

تهیه و تنظیم : جناب آقای مهندس مهدی امینیان


ممکن است به مقالات زیر علاقمند باشید : 
هکر رشد کیست؟
مطلب قبلیمطلب بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *