در این بخش می خواهیم بررسی کنیم چگونه می توان یک گفتگو ی موفق و دلپذیر را اداره نمود.

  • مرحله اول: پیش از دیدار

در ابتدا باید بدانید هنر سخن گفتن شما با هر شخص یا اشخاصی قبل از  رو به رو شدن شما با آن ها اغاز می گردد.

برای اینکه تاثیری مثبت و دلپذیر بر شخص مقابل بگذارید باید با دیدگاه و احساسی مثبت به مکان ملاقات بروید. در صورتی که نمی توانید حس مثبت را در خود ایجاد نمایید از رو به رو شدن و ملاقات صرف نظر کنید.

  • مرحله دوم: امادگی برای دیدار

در صورتی برای حضور در یک سخنرانی یا ملاقات برای گفتگو مجبور هستید، باید مطمئن شوید که حرف و سخنی برای گفتن دارید. مطالعه نشریات مختلف و گوش دادن به  رسانه های گروهی و صحبت با مردم آمادگی شما را چند برابر خواهند کرد و این آمادگی به شما کمک می کند در صورتی سکوت بر جلسه حاکم شد با بیان نکته ای جذاب شخص یا اشخاص مقابل را وارد بحث نمایید.

  • مرحله سوم: کسب اطلاعات

کسب اطلاعات لازم در مورد اشخاص شرکت کننده در جلسه یا مکان ملاقات، به روند یک گفتگو ی موفق و ارزنده  بسیار کمک می کند. 

این نکته را هرگز فراموش نکنید که تمایل دیگر افراد جهت ادامه گفتگو با شما ، به وجود اعتماد به نفس در شما بستگی دارد. سه عامل مهم برای ایجاد اطمینان و اعتماد به نفس در شما عبارتند از:

  1. تصور شما در مورد خودتان بسیار مهم است: اگر تصور کنید که حرفی برای گفتن ندارید قطعا حرفی برای گفتن نخواهید داشت و دیگران هم همینگونه شما را تصور می کنند، اگر تصور کنید که یک انسان دوست داشتنی، خوش سخن و جذاب هستید مطمئن باشید همینگونه به نظر خواهید آمد و…
  2. افراد تحت تاثیر وضعیت احساسی و عاطفی شما قرار می گیرند: اشتیاق شما باعث اشتیاق آن ها وخستگی شما سبب خستگی آن ها خواهد شد.
  3. افراد همانگونه با شما برخورد می کنند که انتظار دارید.

 سخن هر انسان آیینه ای است که او چهره خود را در آن نشان می دهد. “گوته”

مطلب قبلیمطلب بعدی

0 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *