نقش وب سایت ها در بازاريابی اینترنتی, بزاززاده

نقش وب سایت ها در بازاريابی اینترنتی

با توسعه بستر ارتباطات مجازی و امکانات بسیار زیادی که از این طریق در اختیار مخاطبان آن بالاخص در خواست کنندگان کالا و خدمات قرار می گیرد بدهی است که صاحبان مشاغل و ارائه دهندگان خدمات به فکر استفاده هرچه بهتر و بیشتر از این بستر باشند. وب سایت به عنوان یکی از شاخص ترین امکانات فراهم شده، در صورتی که در طراحی به اصول ساختاری، فنی و گرافیکی آن توجه لازم شده باشد می تواند در ایجاد بازارهای گوناگون و همچنین توسعه بازارهای جدید نقش بسزایی ایفا کند.

وب سایت ها در بازاریابی اینترنتی می توانند متخصصین حوزه کسب و کار را در شناسایی نیازهای مشتری به طور بسیار كارآمد همراهی نمایند.پیش بینی، شناسایی و برآورده سازند. شناسایی نیاز مشتری  با جمع آوری صحیح اطلاعات لازم از نیازهای گوناگون و ارائه تحلیل مناسب از آنهاحاصل میشود. وب سایت ها با توجه به پرسش هایی كه از مشتری در مورد ویژگی های نیازش می پرسد نیاز واقعی او را شناسایی می كنند، هنگامی كه یك وب سایت بتواند محدوده ی نیاز واقعی مشتری را شناسایی كند می تواند گزینه های متنوعی و متناسبی را بر اساس پیش بینی كه انجام می دهد به او ارائه كند و در این جا است كه مشتری می تواند از بین گزینه های متفاوتی كه وجود دارد گزینه ی مطلوب خود را انتخاب كند و در واقع وب سایت توانسته است نیاز مشتری را برآورده سازد.

وب سایت می تواند:

  1. نیازها را از طریق پست الكترونیكی وب سایت و گروه بندی مشتریان از طریق علایق آن ها شناسایی كند، در این حالت وب سایت از طریق پست الكترونیكی كه برای اعضای خود می فرستد آن ها را از محصولات و خدمات متنوع خود آگاه می سازد و با توجه با بازخوری كه از آن ها می گیرد متناسب با سلیقه ی مشتریان اش اقدام به گروه بندی آن ها می كند.
  2. پیش بینی نیازهای مشتری از طریق مطرح كردن پرسش ها و تشویق آن ها برای پاسخ گویی دقیق به این پرسش ها جهت پیش بینی بهتر نیازهای شان، هنگامی كه مشتری به درستی به این پرسش ها پاسخ دهد در واقع خیلی راحت وب سایت می تواند متناسب با سلیقه ی آن ها محصولات و خدمات اش را ارائه نماید.
  3. برآورده كردن صحیح نیازهای مشتری با تحویل به موقع محصولات و خدمات و به روزرسانی مناسب سفارش و ارائه خدمات پس از فروش، وب سایت با توجه به امكاناتی كه دارد می تواند مشتری را مرحله های مختلف انتخاب كالا تا تحویل آن با خبر سازد تا مشتری بتواند برآورد سازد كه كی می تواند با كالای خود دسترسی داشته باشد.

اگر وب سایتی با مدیریت ارتباط با مشتری تركیب شود به دلیل این كه تامین نیازهای مشتری نظام مندتر شده است باعث می شود كه وب سایت كمك بهتری جهت تامین نیاز مشتری داشته باشد و هم چنین امكان مقابله به رقیبان نیز افزایش می یاید كه علت آن هم همین مدریت ارتباط با مشتری است كه از طریق وب سایت صورت پذیرفته است.

 درباره نویسنده

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید