یک سامانه مدیریت اطلاعات (MIS) در واقع به معنای سیستم های اطلاعات متمرکز است، سیستم های مدیریت اطلاعات جهت تامین کارآیی و تاثیرگذاری و تصمیم سازی راهبردی این مفهوم ممکن است در برگیرنده سامانه هایی باشد که دارای عنوان سیستم فرآوری مبادلات مالی، سیستم پشتیبانی تصمیم ها، سیستم تخصصی و یا سیستم اطلاعات اجرایی باشد، این عنوان غالبا در مطالعه آکادمیک تجارت ها مورد استفاده قرار می گیرد و با سایر بخش ها مرتبط است، مانند

  • سیستم های اطلاعاتی فن آوری اطلاعات
  • انفورماتیک
  • تجارت الکترونیک دانش کامپیوتر

در نتیجه این اصطلاح در تبادل با برخی از این بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نقش سیستم اطلاعات مدیریت در تجارت و بازاریابی

سامانه های منابع مدیریت اطلاعات، (به صورت جمع) به عنوان یک دیسیپلین آکادمیک به مطالعه اشخاص و فناوری سازمان ها و ارتباط های بین آن ها می پردازد. این تعریف به ویژه مرتبط است (MIS) به عنوان یک رشته آموزشی در آموزشگاه های تجارت مدارس بیزینس و بسیاری از آموزشگاه های تجارت (دانشکده های اداره ی تجارت در داخل دانشگاه ها ) که معمولا دارای یک بخش MIS هستند که در کنار بخش های حسابداری مالی، مدیریت و بازرگانی فعالیت می کنند و ممکن است مدارکی هم در سیستم های مدیریت اطلاعات اعطا کنند (در سطوح فوق دیپلم، فوق لیسانس و دکترا ).

حرفه ای های MIS به سازمان ها کمک می کنند تا سازمان ها بتوانند فرآیند های مربوط به پرسنل، تجهیزات، تجارت و سود حاصل از سرمایه گذاری را به حداکثر برساند. محتویات با موضوعات :

  • مدیریت
  • تاریخچه
  • نقاط قوت
  • اقدام های  اجرایی
  • توسعه  و سایر موارد  و منابع  و همچنین لینک های بیرونی از جمله محتویات با موضوع های مرتبط با سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان است.

یک سیستم اطلاعات مدیریت نقش بسزایی در یک سازمان و به طبع آن شکل گیری یک بازاریابی موفق دارد. سیستم اطلاعات مدیریت از جمله دانش هایی می باشد که یک مدیر نیازمند است هر چند به صورت اجمالی با آن آشنا گردد.


نویسنده : واحد تدوین محتوا

مطلب قبلیمطلب بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *