در توزیع و پخش مویرگی همواره زنجیره هایی وجود دارند که بدون تردید بدون هر یک از حلقه های این زنجیره؛ نمی توان به اهداف نهایی رسید و در صورت عدم کارایی لازم از سوی هر یک از حلقه ها متاسفانه علاوه بر ناکامی هایی که بوجود خواهد آمد هزینه های بسیاری را بر دوش شرکتهای پخش قرار داده و صدمات جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت.

حمل و نقل یکی از عوامل اصلی و تعیین کننده در توزیع و پخش مویرگی می باشد. سازمانها با صرف هزینه های بسیار در خصوص آموزش پرسنل و کادر فروش و همچنین تامین کالا و سایر موارد بر آن هستند تا بتوانند کالا و خدمات خود را به نحو مطلوب و به موقع به دست مصرف کنندگان برسانند. در این بین نقش ناوگان حمل و نقل بسیار کلیدی و موثر بوده و نمی توان از آن به سادگی عبور نمود. اگر تمامی موارد در خصوص شناسایی مخاطبان هدف و همچنین تامین و تهیه اقلام و کالاها و خدمات مورد نظر مشتریان به طور صحیح انجام پذیرد ولی کالا و خدمات مورد نظر در وقت و زمان مناسب و با کیفیت مورد نظر مشتری ارائه نشود؛ تمام زحمات تیم و سایرگروهها به هدر خواهد رفت و نمی توان انتظار داشت که مشتریان بالقوه ما به مشتریان بالفعل و سپس به مشتری وفادار مبدل گردند.

در تمامی سازمانها و شرکتهای توزیع وجود یک ناوگان حمل و نقل ماهر و با تجربه بسیار ضروری و حیاتی می باشد. سازمانها موظفند در خصوص تحویل به موقع خدمات و کالاهای خود به مشتریان نهایت سعی و کوشش خود را بکار بسته تا مشتریان علاوه بر ابراز  رضایت از خدمات و کالاهایی که در اختیارشان قرار گرفته؛ از نحوه و چگونگی ارسال این کالا و خدمات نیز ابراز رضایت نمایند. برخی از ویژگی هایی  که می تواند یک ناوگان حمل و نقل را یاری نماید  عبارتند از:

  • وسایل نقلیه مناسب و کارامد

مسلما اگر در شرایط کنونی که رشد تکنولوژی به سرعت در حال انجام است بخواهیم به همان شیوه سنتی و گذشته عمل نماییم؛ بسیاری از فرصتهای پیش رو را به سرعت از دست خواهیم داد. مشتری انتظار دارد تا خدمات و کالاهای سفارش داده را در کمترین زمان ممکن و همچنین با بهترین نحو مطلوب دریافت نماید.  داشتن یک ناوگان حمل و نقل مناسب و بروز از اساسی ترین مواردی است که باید سازمانها و شرکتهای پخش در نظر داشته باشند.  این سبب خواهد شد تا ضمن تحویل بموقع کالا و خدمات به مشتری؛ این خدمات و کالا ها با کمترین آسیب ممکن به مقصد ارسال شود. ضمن اینکه داشتن ناوگانی مجهز و بدون عیب از هزینه های اضافی و بی مورد نیز جلوگیری خواهد نمود.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -33

  • آموزش کادر حمل و نقل

پس از جذب و ایجاد علاقه در مشتری؛ ممکن است که مشتریان کمتر بازاریابها و مسئولان شرکت را دیدار نموده و با آنان مواجه شوند ولی کادر حمل و نقل در پی هر مراجعه به مشتری با او دیدار خواهند نمود و شایسته است که پرسنل حمل و نقل با آموزشهای لازم چگونگی و نحوه برخورد با مشتریان را آموزش ببینند. در بسیاری از موارد  ممکن است یک برخورد ناشایست و نامناسب تمامی زحمات سایر واحدها و پرسنل را به هدر داده و همچنین موجبات  نارضایتی در بین سایر مشتریان را نیز فراهم آورد. بدون تردید آموزش پرسنلی که در خصوص حمل و نقل کالا و یا خدمات مشغول به کار می باشند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و زمینه ساز موفقیتهایی نیز خواهد بود. در حال حاضر اندکند سازمانها و شرکتهایی که به این مهم بپردازند و غافل ازاین هستند  که هزینه هایی که صرف این قبیل آموزشها خواهد شد نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه ای گرانبها را در آینده بدنبال خواهد داشت.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -32

  • نوع پوشش پرسنل ناوگان حمل و نقل

قطعا و بدون شک بسیاری از مشتریان ممکن است تا مدتها و یا به هیچ عنوان نخواهند و نتوانند که پرسنل و خود سازمان و یا شرکتهای توزیع و پخش را از نزدیک مشاهده نمایند و از کم و کیف احوال آن باخبر شوند. ولی به طور قطع و یقین پرسنل حمل و نقل از جمله عمواملی هستند که مشتریان چه بخواهند و چه نخواهند به ناچار با آنان مواجه خواهند شد. این پرسنل به عنوان نمادی از سازمان و شرکت هستند که برای ارائه خدمات مورد نظر مشتریان به آنان مراجعه نموده و در کمترین زمان ممکن در ذهن و خاطر مشتری نقش خواهند بست. نوع پوشش کادر حمل و نقل چنانچه مناسب و خوب اتنخاب شود به عنوان نمادی ماندگار در ذهن مشتریان باقی خواهد ماند به صورتی که حتی با عوض شدن برخی از این پرسنل؛ مشتری نوع پوشش را به یاد خواهد آورد تا نام و نشان اشخاص را؛ بدین ترتیب انتخاب یک پوشش مناسب و بجا می تواند از سازمان و برند ما نامی ماندگار را در خاطر و یاد مشتریان ایجاد نماید. مشتری توقع دارد که کالاها و خدمات مورد نیاز او علاوه بر کیفیت و سایر موارد؛ بصورتی برای او ارسال گردد تا به شان و شخصیت او خدشه ای وارد نشود. بسیاری از مشتریان از مواجه با افرادی که نوع پوشش مناسبی  ندارند اجتناب می ورزند.


814738326_51332_11379157415112354621

  • نویسنده: آقای مجید جعفرزاده


آیا از این مطلب راضی بودید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...Loading...
  1. فردوس انصاری گفت:

    سلام وخسته نباشید..
    ممنون از مطالب اموزنده وخوبتون…

  2. عصمت سادات حسینی گفت:

    با سلام خسته نباشید جالب بود مطالب

  3. سیده زهرا میرسعیدقاضی گفت:

    با تشکر بسیار جالب و خواندنی بود

  4. سیده فاطمه میرسعیدقاضی گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتان

  5. ناشناس گفت:

    نیلوفر بخشی
    با سلام خسته نباشید جالب بود مطالب

  6. ناشناس گفت:

    محمد حسن لشگری ممنون بسیارعالی بود

  7. سعيد كريمي گفت:

    با سلام و احترام بحث حمل و نقل و زنجيره ي پيوسته در امر فروش محصولات صحيح است اما در كشور ما با وجود كيفيت پايين جاده ها و همچنين وسايل سنگين غير استاندارد در واقع شعري بيش نيست

  8. وسیله حمل استاندارد برای محصولات مختلف و برای شرایط مختلف اقلیمی و جغرافیایی ! انتخاب زیادی وجود ندارد.

  9. مهرداد فسدقچی. گفت:

    با سلام خدمت شما و دوستان عزیز
    از انجایی که پرسنل تدارکات حاصل تلاش جماعتی در پشت صحنه و مستقیما در راتباط با مشتری می باشند ،رفتار ،کردار، و ادبیاتی که با مشتری به کار میگیرد ٱینه تمام نمای شرکت ودر راس ٱن مدیر عامل می باشد . بس در گذینش ، ٱموزش این قشر باید تمام تلاش خود را بکار ببریم.