سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

در توزیع و پخش مویرگی همواره زنجیره هایی وجود دارند که بدون تردید بدون هر یک از حلقه های این زنجیره؛ نمی توان به اهداف نهایی رسید و در صورت عدم کارایی لازم از سوی هر یک از حلقه ها متاسفانه علاوه بر ناکامی هایی که بوجود خواهد آمد هزینه های بسیاری را بر دوش شرکتهای پخش قرار داده و صدمات جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت.

حمل و نقل یکی از عوامل اصلی و تعیین کننده در توزیع و پخش مویرگی می باشد. سازمانها با صرف هزینه های بسیار در خصوص آموزش پرسنل و کادر فروش و همچنین تامین کالا و سایر موارد بر آن هستند تا بتوانند کالا و خدمات خود را به نحو مطلوب و به موقع به دست مصرف کنندگان برسانند. در این بین نقش ناوگان حمل و نقل بسیار کلیدی و موثر بوده و نمی توان از آن به سادگی عبور نمود. اگر تمامی موارد در خصوص شناسایی مخاطبان هدف و همچنین تامین و تهیه اقلام و کالاها و خدمات مورد نظر مشتریان به طور صحیح انجام پذیرد ولی کالا و خدمات مورد نظر در وقت و زمان مناسب و با کیفیت مورد نظر مشتری ارائه نشود؛ تمام زحمات تیم و سایرگروهها به هدر خواهد رفت و نمی توان انتظار داشت که مشتریان بالقوه ما به مشتریان بالفعل و سپس به مشتری وفادار مبدل گردند.

در تمامی سازمانها و شرکتهای توزیع وجود یک ناوگان حمل و نقل ماهر و با تجربه بسیار ضروری و حیاتی می باشد. سازمانها موظفند در خصوص تحویل به موقع خدمات و کالاهای خود به مشتریان نهایت سعی و کوشش خود را بکار بسته تا مشتریان علاوه بر ابراز  رضایت از خدمات و کالاهایی که در اختیارشان قرار گرفته؛ از نحوه و چگونگی ارسال این کالا و خدمات نیز ابراز رضایت نمایند. برخی از ویژگی هایی  که می تواند یک ناوگان حمل و نقل را یاری نماید  عبارتند از:

  • وسایل نقلیه مناسب و کارامد

مسلما اگر در شرایط کنونی که رشد تکنولوژی به سرعت در حال انجام است بخواهیم به همان شیوه سنتی و گذشته عمل نماییم؛ بسیاری از فرصتهای پیش رو را به سرعت از دست خواهیم داد. مشتری انتظار دارد تا خدمات و کالاهای سفارش داده را در کمترین زمان ممکن و همچنین با بهترین نحو مطلوب دریافت نماید.  داشتن یک ناوگان حمل و نقل مناسب و بروز از اساسی ترین مواردی است که باید سازمانها و شرکتهای پخش در نظر داشته باشند.  این سبب خواهد شد تا ضمن تحویل بموقع کالا و خدمات به مشتری؛ این خدمات و کالا ها با کمترین آسیب ممکن به مقصد ارسال شود. ضمن اینکه داشتن ناوگانی مجهز و بدون عیب از هزینه های اضافی و بی مورد نیز جلوگیری خواهد نمود.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -33

  • آموزش کادر حمل و نقل

پس از جذب و ایجاد علاقه در مشتری؛ ممکن است که مشتریان کمتر بازاریابها و مسئولان شرکت را دیدار نموده و با آنان مواجه شوند ولی کادر حمل و نقل در پی هر مراجعه به مشتری با او دیدار خواهند نمود و شایسته است که پرسنل حمل و نقل با آموزشهای لازم چگونگی و نحوه برخورد با مشتریان را آموزش ببینند. در بسیاری از موارد  ممکن است یک برخورد ناشایست و نامناسب تمامی زحمات سایر واحدها و پرسنل را به هدر داده و همچنین موجبات  نارضایتی در بین سایر مشتریان را نیز فراهم آورد. بدون تردید آموزش پرسنلی که در خصوص حمل و نقل کالا و یا خدمات مشغول به کار می باشند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و زمینه ساز موفقیتهایی نیز خواهد بود. در حال حاضر اندکند سازمانها و شرکتهایی که به این مهم بپردازند و غافل ازاین هستند  که هزینه هایی که صرف این قبیل آموزشها خواهد شد نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه ای گرانبها را در آینده بدنبال خواهد داشت.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -32

  • نوع پوشش پرسنل ناوگان حمل و نقل

قطعا و بدون شک بسیاری از مشتریان ممکن است تا مدتها و یا به هیچ عنوان نخواهند و نتوانند که پرسنل و خود سازمان و یا شرکتهای توزیع و پخش را از نزدیک مشاهده نمایند و از کم و کیف احوال آن باخبر شوند. ولی به طور قطع و یقین پرسنل حمل و نقل از جمله عمواملی هستند که مشتریان چه بخواهند و چه نخواهند به ناچار با آنان مواجه خواهند شد. این پرسنل به عنوان نمادی از سازمان و شرکت هستند که برای ارائه خدمات مورد نظر مشتریان به آنان مراجعه نموده و در کمترین زمان ممکن در ذهن و خاطر مشتری نقش خواهند بست. نوع پوشش کادر حمل و نقل چنانچه مناسب و خوب اتنخاب شود به عنوان نمادی ماندگار در ذهن مشتریان باقی خواهد ماند به صورتی که حتی با عوض شدن برخی از این پرسنل؛ مشتری نوع پوشش را به یاد خواهد آورد تا نام و نشان اشخاص را؛ بدین ترتیب انتخاب یک پوشش مناسب و بجا می تواند از سازمان و برند ما نامی ماندگار را در خاطر و یاد مشتریان ایجاد نماید. مشتری توقع دارد که کالاها و خدمات مورد نیاز او علاوه بر کیفیت و سایر موارد؛ بصورتی برای او ارسال گردد تا به شان و شخصیت او خدشه ای وارد نشود. بسیاری از مشتریان از مواجه با افرادی که نوع پوشش مناسبی  ندارند اجتناب می ورزند.


814738326_51332_11379157415112354621

  • نویسنده: آقای مجید جعفرزاده
مطلب قبلیمطلب بعدی

0 دیدگاه

  1. با سلام بسیار عالی و آمزنده بود متشکرم ولی ناوگان حمل و نقل یکی از مهمترین روشهایی است برای ÷خش مویرگی نکته این است که هزینه های زیادی را که در این راه متحمل مشود به دلیل مدیریت اشتباه است چگونه به این شکل که در شرکته به دلیل تمع زیاد افراد پخش و فروشندگان را مجبور میکنند که درروز های تعطیل هم برا ب پخش و فروش بروند که این امر به جای سود ضرر و هزینه در پیش دارد

  2. با سلام خدمت آقای جعفر زاده
    واقعا بحث حمل و نقل در ایران یکی از بخش های است که با استاندارد های جهانی فاصله قابل توجهی دارد به خصوص بحث ویژگی هایی که مطرح نمودید که هر سه مورد در کشور ما جای کار دارد .
    به شخصه برای بنده بحث پوشش پرسنل ناوگان بسیار جالب و قابل تامل بود.
    سپاس از شما پژوهشگر گرامی

  3. با سلام خدمت آقای جعفر زاده
    امروزه در ايران هم اين مقوله بسيار مهم (ناوگان حمل و نقل و توزيع )
    بسيار مورد بازخورد قرار گرفته است
    بنده در شركتي كه مشغول به كار هستيم ار سيستمي جديد كه به تازگي اجرا مي شود به نام ( كراسداك ) در حال فعاليت هستيم .
    با تشكر از مطالب آموزنده شما مير چراغي

  4. با سلام
    اینجانب خوشبختانه در شرکتی مشغول به کار هستم که سیستم حمل ونقل و ارتباط با مشتری و مشتری مداری را رعایت می کند و دقیقا اجرا می نماید امید آن روز که این سیستم در تمامی ارگانعا عملی گردد.

  5. با عرض ادب و درود
    مطلب جالبی بود و نکات خوبی ارائه شد
    به نظر من هنوز کشور ما فاصله زیادی با ایده آل های حمل و نقل داره، در حال حاضر چند شرکت در کشور ما مشغول به انجام این امر هستند که اگر بخواهیم به دقت با موارد اعلامی این مطلب مقایسه کنیم، فاصله خیلی زیادی داریم…
    شاید مهمترین نکته این مطلب بحث نوع برخورد و آموزش کارکنان باشه اما به علت عدم وجود دانش کافی در بین کارکنان این بخش، به شدت با مشکل مواجهیم
    ممنون

  6. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای جعفرزاده.همانطور که دوستان هم عرض کردند ناوگان حمل و نقل در کشور ما فاصله زیادی تا رسیدن به سطح استاندارد دارد.به امید روزی که با فعالیتهای عمیق تر در این حوزه به سطوح بالاتری دست یابیم.متشکر از متن پربارتان خسته نباشید

  7. با سلام و عرض احترام خدمت جناب آقای جعفرزاده
    با تشکر از مطالب آموزنده و پربارشما امیدوارم در آینده ای نزدیک سیستم حمل و نقل ما نیز این شرایط و ویژگیها را کسب نماید.

  8. سلام جناب آقای جعفر زاده امطالب جنابعالی برای اینجانب بسیار آموزنده بود ان شالله سیستم حمل و نقل در کشور ما نیز در آینده شاهد رشد و بالندگی گردد هرچند در ایران شرکت های بسیار محدودی هستند که بدنبال روش های جدید در حمل و نقل میباشند البته یکی از همین شرکت ها شرکت حمل و نقل ماموت است باتشکر . سید ابراهیم طباطبائی نیا دانشگاه علمی کاربردی مهر کام پارس

  9. سلام با تشکر از مطلب مهمی که بیان نمو ده اید. توزیع کالا در بافت های فرسوده شهرها مخصوصا بافت سنتی شهرها با خیا بان های شلوغ وباریک نیاز به وسا یل نقلیه کم حجم وکوچک و نحوه سفارش گیری به صورتی باشد که تایم توقف وسیله حمل کالا حداقل باشد و نحوه سرویس دهی به مشتری سریع ودقیق صورت بگیرد

  10. با سلام و عرض ادب
    در این چند ساله تحول خوبی برای ناوگان حمل نقل بین المللی و بین شهری بوجود آمده و حتی باوجود عصر نامه های الکترونیکی شرکت های پرقدرتی نیز مانند TNT و TPG ، نیاز مشتری را به دلخواه خودشان برآورده کرده است .
    با سپاس فراوان .

  11. بسمه تعالی
    سلام علیکم ؛
    ضمناً تشکر از مشاوران و همکاران محترم مسترویزیتور خواهشمند است در صورت امکان در خصوص بازار سرمایه ( بورس ) تحلیل و گزارشات جامع ارائه فرمائید.
    با تشکر

  12. با سلام
    باید گفت صنعت حمل ونقل بسیار صنعت مهمی است ولی توجه کمی به این صنعت شده تصور کنید اگر یک روز رانندگان ماشینهای سین از بندر عباس بار را به سمت مقصد حمل نکنند چه اتفاقی خواهد افتاد.
    امید است به این صنعت توجه ویژه ای بشود.

  13. با سلام و احترام
    اميدوارم كه تمامي كساني كه در بخش حمل و نقل (باري – مسافربري) به جامعه خدمت مي كنند سالم وتندرست باشند چون اگر يك روز در بخش حمل و نقل خللي ايجاد شود اقتصاد نيز لطمه مي خورد پس دولتمردان بايد بيش از پيش به صنعت حمل و نقل توجه خاصي داشته و به اين بخش رسيدگي شود با تشكر از اين مطلب

  14. با سلام خدمت شما و دوستان عزیز
    از انجایی که پرسنل تدارکات حاصل تلاش جماعتی در پشت صحنه و مستقیما در راتباط با مشتری می باشند ،رفتار ،کردار، و ادبیاتی که با مشتری به کار میگیرد ٱینه تمام نمای شرکت ودر راس ٱن مدیر عامل می باشد . بس در گذینش ، ٱموزش این قشر باید تمام تلاش خود را بکار ببریم.

  15. با سلام و احترام بحث حمل و نقل و زنجيره ي پيوسته در امر فروش محصولات صحيح است اما در كشور ما با وجود كيفيت پايين جاده ها و همچنين وسايل سنگين غير استاندارد در واقع شعري بيش نيست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *