سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

آیا می توانید نام تجاری(brand) خود را به اثر انگشت تجارت خود تبدیل کنید؟

نام تجاری شما، اثر انگشت شماست…

همه ما انسان ها صرف نظر از نوع فعالیت هایمان در دنیایی زندگی می کنیم که به سرعت تغییر می کند و محصول ها نیز به نوبه خود باید تغییر یابند تا موفق تر عمل کنند، بنابر این تولید کننده به سرعت نیاز دارد؛ موفقیت یک تولید کننده تنها در ارایه بهتر یک محصول نیست بلکه تولید کننده ایی پیروز است که در زنجیره تولید خود سرعت را افزایش دهد. تولید کننده های امروزی برای جاودانه شدن نام تجاری(brand) خود باید به سه توقع مشتریان امروزی توجه کنند که شامل:

  • سلامت
  • آزادی و
  • زمان حال است.

این سه توقع به این معناست که؛ مشتری تمایل دارد حق انتخاب داشته باشد، در برابر پولی که پرداخت می کند محصولی سالم و با کیفیت عالی دریافت کند، اما مهم تر از دو مورد مطرح شد زمان است، مشتری تمایل دارد محصول با نام تجاری(brand) مورد علاقه خود را در سریع ترین زمان دریافت کند.

سرعت تغییردر محصول ها می تواند هر نام تجاری(brand)را مشهور و جاودانه کند؛ این نکته را می توان در ارایه غذا در مک دونالد مشاهده کرد؛ با وجودی که مک دونالد در ارایه سریع  غذا  شهرت جهانی دارد اما، هنوز بعضی از مشتریان نمی توانند به همین اندازه نیز منتظر بمانند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -373

نام تجاری شما، اثر انگشت شماست…

سرعت به لایه های عمیق تر از یک نام تجاری (brand) نیز نفوذ می کند. هر کالایی نه تنها باید سریع تر ارایه شود بلکه باید بیشتر نیز ارایه گردد. یک بازاریاب سنتی شاید ارایه بیشتر یک محصول با نام تجاری (brand) خاص را در یک طبقه از دسته بندی محصول ها کافی بداند اما، اگر یک بازاریاب بخواهد موفقیت نام تجاری( brand) را تضمین کند می تواند نگاهی کلان تر به فرصت ها و تهدید ها داشته باشد. هر محصولی با نام تجاری (brand) خاص و با ویژگی های خاص خود شناخته می شود به غیر از سرعت در عرضه، افزایش ویژگی های نام های تجاری(brand) می تواند دامنه مشتری ها را در سراسر دنیا افزایش دهد این نکته را می توان در بازار گوشی های همراه مشاهده کرد که در عین حال که با سرعت عرضه می شوند به سرعت نیز ویژگی های خود را افزایش می دهند به حدی که بازار این نوع محصول به خصوص در نام های تجاری( brand) مطرح در این نوع بازار به شدت رقابتی است.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -374

گاهی اوقات بسیاری از تولید کننده ها هنگامی که تحت تاثیر رقابت های شدید قرار می گیرند تنها واکنش دفاعی آن ها؛ عرضه بیشتر است بدین ترتیب آن ها فکر می کنندتنها با عرضه بیشتر می توانند موفق عمل کنند اما، چنین واکنشی درست مانند این است که آب قرمه سبزی را بیش از حد افزایش دهیم اما به سایر ویژگی ها و ظرافت های پخت توجه نکنیم …! بنابر این محصول شرکت نه تنها پخته تر نمی شود بلکه از گردونه رقابت نیز حذف می گردد.

برای اینکه نام تجاری (brand)یک شرکت یا تولید کننده به اثر انگشت تجارت او تبدیل گردد باید بتوان محصول های متعددی را ارایه کرد، بعلاوه محصول باید دارای ویژگی های بی شمار نیز باشد، تبلیغ های مربوط به هر محصول باید پیام های زیادی را منتقل کند و تک بعدی نباشد، همچنین از رسانه های متعددی نیز باید بهره گرفت. با توجه به این نکته ها می توان نام تجاری را در هر کسب و کاری چنان جاودانه کرد که مانند یک اثر انشگت عمل کند و موفقیت را در بازار های رقابتی تضمین نماید.


مینا جعفر صابونچینویسنده:سرکار خانم مینا جعفر صابونچی

مطلب قبلیمطلب بعدی

8 دیدگاه

  1. درود بر همگي، از اين كه زحمت كشيديد و مثل هميشه مطلب هاي مفيد خودتان را در اختيارمان قرار داديد سپاس گزارم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *