Skip to main content

مزایای کسب و کار الکترونیک در بازاریابی….

در مطلب های قبلی سایت مستر ویزیتور به بررسی بازاریابی اینترنتی،الکترونیکی،تحت وب و یا آنلاین  و  تفاوت کسب و کار الکترونیکی با تجارت الکترونیکی پرداختیم در این مطلب تلاش می کنیم تا مزایای کسب و کار الکترونیک در بازاریابی را بیان کنیم.

مزایای کسب و کار الکترونیک در بازاریابی….

مزایای کسب و کار الکترونیک را می‌توان به دو دسته مزایای محسوس و مزایای نامحسوس تقسیم نمود. از ویژگی ‌های محسوس کسب و کار الکترونیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش فروش و درنتیجه افزایش درآمد از طریق محصول های جدید، بازار های جدید، تکرار خرید مشتریان فعلی و همچنین خرید های موازی.
  2. کاهش هزینه‌ های بازاریابی از طریق صرفه‌جویی در زمان، فروش بهنگام و کاهش هزینه‌ های ارتباط بازار و توزیع.
  1. کاهش هزینه زنجیره ارزش از طریق کاهش موجودی انبار، افزایش رقابت در میان عرضه‌کنندگان، دوره زمانی کوتاه‌تر در ارائه تقاضا، کاهش هزینه ‌های اجرایی ناشی از فرآیند های تجاری روتین مانند کارمندیابی.

ازجمله مزایای نامحسوس کسب و کار الکترونیکی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. بهبود وجهه شرکت: به‌طور مثال کارخانه ‌ای که از طریق وب‌ سایت خود به بازاریابی و فروش محصول هایی می‌پردازد، در واقع وجهه سیستمم بازاریابی و فروش شرکت را در وب افزایش می‌ دهد.
  2. ارتقای برند: شرکتی که از طریق فناوری اطلاعات به معرفی و عرضه فعالیت و خدمات اهتمام می ورزد تلاشی غیر مستقیم برای برند خود در رسانه اینترنت خواهد داشت که جای تأمل دارد.
  3. برآورد انتظار های مشتری: انتظار های مشتری از طریق یک پورتال الکترونیکی ۲۴ ساعته که می‌تواند مالتی مدیا و هوشمند نیز باشد، برآورده می ‌شود.
  4. چرخه حیات تولید محصول سریع‌تر: وقتی از طریق ICT بتوان چرخه تولید محصول ها را هدایت و تسریع کرد، بهره ‌وری نیروی کار ارتقا یافته و ارزش ‌افزوده فرآیند تولید افزایش می ‌یابد.
  5. بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان دوردست: شاخص‌ترین قابلیت کسب و کار الکترونیک توجه به طیف گسترده ‌ای از مخاطبان هدف در سرتاسر نقاط جهان است. اگر همین سیستم بازاریابی و اطلاع ‌رسانی بخواهد  رفتاری سنتی داشته باشد میلیون‌ ها دلار هزینه نیز کفایت نمی‌ کند.
  6. یادگیری برای آینده: کسب و کار الکترونیک، یک سازمان یادگیرنده دیجیتالی است که فرصت‌ ها و تجربه های ارزنده‌ ای را می‌ توان با هزینه ‌ای کم در قیاس با محیط سنتی و غیر مجازی، در اختیار داشته باشد.
  7. ارتباط های بازاریابی سریع‌تر: تسریع ارتباطات بازاریابی و پاسخگوتر شامل ارتباط های شخصی و فردبه‌فرد، از مزایای نامحسوس کسب و کار الکترونیکی به شمار می‌ آید.
  8. شناسایی شرکای تجاری جدید: شناسایی شرکای جدید و پشتیبانی از شرکای تجاری موجود شرکت، ازجمله مهم‌ترین مزایای نامحسوس کسب و کار الکترونیکی به شمار می ‌آید.
  9. مدیریت بهتر اطلاعات: از طریق کسب و کار مبتنی بر ICT همه‌چیز قابل‌طبقه‌بندی سیستماتیک و بررسی هوشمندانه است. از طریق نرم‌افزار های هوشمند می ‌توان به جمع ‌آوری اطلاعات مشتریان بر اساس نوع محصول ها و خدمات پرداخت و بر اساس تعریف ها و توابع مشخص، نسبت به ارتباط هدفمند با جامعه مخاطبان روی آورد.
  10. دریافت بازخورد از مشتری: افزایش امکان دریافت بازخورد از مشتری، بارزترین کارکرد مزایای کسب و کار الکترونیکی است. از طریق فیدبک مداری سریع از طریق کسب و کار الکترونیک در کمتر از چند ساعت می ‌توانید با مخاطب تماس برقرار کرده و سرویس خاص خود را بر اساس نیاز وی به او ارائه دهید.

در مطلب های بعدی در تلاش هستیم  شما را با این مقوله بیشتر آشنا کنیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!