سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب
مدیریت تجربه مشتری

بسیاری مدیریت تجربه مشتری CEM را شبیه و حتی زیر شاخه مدیریت ارتباط با مشتری CRM می دانند. گاهی ما با شنیدن تجربه مشتری و یا خواندن این مفهوم در جایی کلماتی مثل رضایت و خوشنودی در ذهنمان شکل می گیرد در صورتی که تجربه صورتی گسترده تر از آنهاست. یکی از کتاب هایی که در این حوزه نگاشته شده و مخاطبین زیادی داشته را برای شما انتخاب کرده ایم تا معرفی کنیم. خلاصه ای از  آن تقدیم شما می گردد:

همگرایی بین دنیای دیجیتال و تعامل فیزیکی منجر به وجود آمدن تقاضای سیری ناپذیری در زمان شده، به طوری که اگر سازمانها بخواهند در این چالش به نفع خود عمل کنند و برنده باشند، سرعت عمل یکی از کلید های موفقیت آنها خواهد بود و این موفقیت زمانی بدست می آید که راه درست انتخاب شود. بسیاری سرعت عمل را آخرین و قوی ترین راه در جمع آوری داده ها در صنایع رقابتی و کسب یک فرصت کسب و کار می دانند. در طول چند دهه اخیر فن آوری با سرعت شگفت انگیزی تکامل یافته و هر یک  از دستگاههای تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، ابر رایانه و….. باعث به وجود آمدن اختلال و تغییر شکل شرکت ها و مدل های کسب وکار  شدند. از طرفی هم این پیشرفت ها قدرت مصرف کننده را در نحوه انتخاب و پیدا کردن راهی برای پاسخ به نیاز های خود افزایش داده اند. در واقع مطالعات نشان می دهند که ۵۰ درصد از مصرف کنندگان تنها یک هفته با یک نام تجاری دوست می مانند.

امروزه مشتریان آنچه را  که می خواهند، در زمانی که می خواهند و در مکانی که می خواهند، بدست می آوردند و این امر شرکت ها مجبور کرده است که به روز باشند و بدانند مشتریان قبل از اینکه بپرسند، چه می خواهند. کتاب مدیریت تجربه مشتری با معرفی تجربه مشتری و راهکارها، روشهایی را در ۵ فصل پیشنهاد می دهد:

فصل های کتاب مدیریت تجربه مشتری :

  1. معرفی مدیریت تجربه مشتری
  2. تجربه مشتری در زندگی
  3. مشتری صحبت می کند! “شما گوش می کنید؟”
  4. سرعت عمل بالا در زمان کوتاه
  5. Qualtrics

 

عظیمی

نویسنده: خانم بهاران سادات عظیمی- کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی

مطلب قبلیمطلب بعدی

4 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت خانم عظیمی و تیم پر تلاش مسترویزیتور
    میخواستم بابت مطلب خوب و راهنمایی که نمودید تشکر کنم،موفق باشید.

  2. با سلام و عرض ادب
    اگر امکان دارد نکاتی کاربردی از فصل های کتاب مدیریت تجربه مشتری را به اشتراک بگذارید
    ممنون از شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *