مدل آجر وکلیک یک اصطلاح مخصوص برای نوعی تجارت است که از طریق آن شرکت ترکیبی از خدمات آنلاین و آفلاین را ارایه می دهد گاهی اوقات همراه با یک تلنگر اضافی  به عنوان کاتالوگ است. علاوه بر این بسیاری از شرکت ها از طریق تلفن یا اپلیکیشن های موبایل اقدام به سفارش گیری خواهند کرد یاحداقل خدمات پس از فروش تلفنی ارایه خواهند  کرد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -556

ظهور شبکه تلفن همراه تجارت بخصوص تجارت شرکت های آجر وکلیک را بسیار محسوب ساختند زیرا، این ظهور بدین معناست که مشتریان می توانند کارهای نظیرخرید کردن رادراوقات فراغت خود انجام دهند ولازم نیست حتما پشت کامپیوتر باشند بسیاری از این کاربران ترجیح می دهند خرید های خود رابه صورت تلفنی  از سایت های مختلف انجام دهند.

مدل آجر و کیلیک در تجارت بین المللی

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -554

یک مثال معروف از آجر ها وکلیک وقتی است که فروشگاه های زنجیره ای اجازه می دهند که مشتری آنلاین یا حضوری کالای مورد نظر راسفارش دهد همچنین این امکان را فراهم آورنده اند که مشتری کالای مورد نظرخود را به صورت حضوری در شعبه محلی فروشگاه  یا درب منزل فرد تحویل بگیرد. مدل های متنوع زیادی از این سبک تجارت وجود دارد موفقیت این مدل در بسیاری از بخش ها اعتبار برخی از تحلیل گران را که استدلال کردند که اینترنت خرده فروشی سنتی را منسوخ کرده است کاهش داده است.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -555

اولین خرید به سبک تجار آجر کیلیک خرید پیتزا از پیتزا هات بود سفارش این  تنها پیتزا از یک مغازه واقعی صنعت تحویل پیتزای آنلاین پیشگام دراین سبک تجارت بود و از آن زمان محبوبیت زیادی را به دست آورده است؛ اکنون کمپانی پیتزا دومینو گزارش می دهد که %۷/۶۹از سفارشات قبل از اینکه به فروشگاه ارسال شوند به صورت آنلاین سفارش گیری می شوند و تنها در انگلستان در سال۲۰۱۳ حدود۲۳۹ میلیون دلار در آمد داشته است. افزایش استفاده از سبک تجارت آجر کیلیک به حدود ۲۰۰ کمپانی رسید. خرده فروشان بزرگ مانند وال مارت که سایت هایی را راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می دهند که ازخانه کالا های درست مشابه با آنهایی که درفروشگاه وجود دارد دسترسی پیدا کنند.

در مطلب های بعد مزایا این روش برای شما بیان خواهیم کرد.


نویسنده : شنو فتحی

مطلب قبلیمطلب بعدی

1 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *