Skip to main content

صفحه های جستجو و بازاریابی در اینترنت

جستجوی بازاریابی توسط صفحه های جستجو کننده در اینترنت  SEM نوعی بازاریابی اینترنتی است که به کمک سایت های مختلف مورد بازدید قرار می گیرد و با پرداخت هزینه در این سایت ها تبلیغ می شود . ممکن است روند مراحل SEM  با مراحل بهینه سازی روند استفاده از صفحه های جستجو ادغام شود (SEO) که در این صورت سایت های تبلیغاتی با از سرنویسی اطلاعات و طرح های مهندسی مربوط به این صفحه ها به تقویت فروش و بازدید آن ها می پردازند، در سال ۲۰۰۷، آمریکا در حدود ۲۴.۶ بیلیون دلار از هزینه های خود را صرف ساخت صفحه ها جستجوکرد. در سال ۲۰۱۵ در حدود ۱۰۰ درصد از همکاری های آمریکا توسط گوگل( ۷۳.۳ درصد ) و یاهو / بینگ( ۲۶.۳ درصد ) صورت گرفته است. در سال ۲۰۰۶ سرعت تبلیغ های اینترنتی نسبت به تبلیغ های سنتی و قدیمی بطور محسوسی افزایش یافت. تحقیق های مدیریتی نیز فعالیت های خود را بطور مستقیم بر ابزار SEM محول کردند. همچنین ممکن است در این بین نمایندگی های تبلیغاتی نیز وجود داشته باشند که بصورت خودکار مشغول فعالیت هستند.

صفحه های جستجو و بازاریابی در اینترنت

همانطور که در اواخر و اواسط دهه ی ۱۹۹۰ تعداد سایت ها در حال رشد و افزایش بود، پردازشگر های جستجوگر مردم را در امر یافتن اطلاعات مورد نظرشان یاری می کردند. پردازشگر های جستجوکننده با بهبود وضعیت مالی( مانند استفاده از مدل مالی پیشنهادی open text در سال ۱۹۹۶ ( goto.com ) فضای فعالیتی خود را گسترش دادند. در ادامه ی فعالیت ها در سال ۲۰۰۱ نام سایت Goto.com به Overture تغییر داده شد که امتیاز این سایت درسال ۲۰۰۳ توسط یاهو خریداری شد که اکنون نیز تبلیغ های این سایت از جانب یاهو صورت می گیرد. فضای اینترنتی گوگل نیز در سال ۲۰۰۰ با ارائه ی صفحات Google ad words وارد کار شد. در سال ۲۰۰۷، برنامه های بازاریابی پر هزینه تری برای جستجوی پردازشگر های اینترنتی وارد بازار شدند. در سال ۲۰۰۹ میان بازار های تحت پوشش گوگل، یاهو و ماکروسافت نوعی اتحاد و یکپارچگی شکل گرفت . یاهو و ماکروسافت در فوریه ۲۰۱۰ بر مناطق اروپایی و آمریکا احاطه پیدا کردند و با پیشرفت قابل توجهی روبرو شدند.

مشاورین بهینه سازی پردازشگر با استفاده از روش های پیشنهادی به گسترش فرصت های تبلیغاتی پرداختند و در این بین نمایندگی هایی شکل گرفتند که بر روی بازاریابی ابتدایی تاکید داشتند و در این زمینه فعالیت می کردند. اصطلاح (جستجوی بازاریابی توسط پردازشگر جستجو کننده ) توسط محققی بنام دنی سالیوان ( ۲۰۰۱ ) ارائه داده شده است که در زمینه های پوشش فعالیت های SEO ، مدیریت هزینه های جستجو ، سایت های اطلاع دهنده و کنترل کننده و پیشرفت آنلاین استراتژی های شغلی ، مدیریتی و فردی مورد استفاده قرار گرفت.

در مطلب های بعدی شما را با این نوع بازاریابی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!