Skip to main content

شیوه های مختلف در انجام تحقیقات بازاریابی

همان طور که می دانید همواره روش های مختلفی برای تحقیقات بازاریابی وجود داشته است اما، ما در این نوشته شما را با چند شیوه موثر در تحقیقات بازاریابی آشنا می کنیم که می تواند برای شما مفید باشد.

تحقیقات بازاریابی…

یکی از شیوه های به کار گرفته شده در تحقیقات بازاریابی مشارکت دادن دانشجویان یا اساتید در طرح های تحقیقات بازاریابی است. به عنوان مثال: دانشگاه بوستون و دانشگاه هاروارد انجام تحقیقات بازاریابی برای شرکت های بزرگی چون امریکن اکسپرس را به عنوان کار عملی دروس بازاریابی خود ایجاد کرده اند؛ که می تواند برای دانشجویان یک چالش جدید باشد و همزمان تحقیقات بازاریابی این شرکت معروف آمریکایی نیز در یکی از دانشگاه های معتبر انجام می شود.

برای انجام این نوع تحقیقات  می توانید از ارائه دهندگان اطلاعات آنلاین در این حوزه هم استفاده نمایید. به عنوان نمونه: اِمریکن آنلاین یکی از خدمات دهندگان در این حوزه است که اطلاعات مورد نیاز شرکت ها در این زمینه را با قیمت های ارزان در اختیار آن ها قرار می دهد.

خیلی از شرکت های کوچک تر برای انجام تحقیقات بازاریابی خود ایده های جالبی ارائه می دهند به عنوان نمونه: آن ها برای انجام این کار بر کار رقیبان خود تمرکز می کنند! شاید باورش برای شما سخت باشد اما، شخصیتی به نام تام کوهیل که در صنعت رستوران داری فعال است هزینه شام به مدیران می دهد تا آن ها به رستوران های مختلفی سر بزنند و ایده های جدید را برای او بیاورند…

با این حال شرکت ها ناگزیر هستند که برای انجام این کار ها که در بالا ذکر شد بودجه تعیین کنند. به عنوان مثال: یک شرکت در حالت معمولی بودجه تحقیقاتی را که برای بازاریابی خود انجام می دهد یک الی دو درصدِ فروش تعیین می کند. حدود پنجاه تا هشتاد درصد این بودجه توسط دایره تحقیقات مصرف می شود و معمولا بقیه بودجه که بین بیست تا پنجاه درصد می شود صرف خرید اطلاعات از شرکت هایی می شود که مانند اِمریکن آنلاین این کار را انجام می دهند.

در هر حال برای این که بازاریابی موفقی داشته باشید مجبور هستید این نوع تحقیقات را انجام دهید و شاید بتوان این تحقیقات را بازوی مکمل بازاریابی شرکت نامید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  


 

شماره تماس جهت مشاوره!