در سازمان ها یا شرکت های بزرگ و موفقی مانند تویوتا هیچ گاه نمی توان با قطعیت گفت: به این علت که این سازمان تاکنون موفقیت های زیادی داشته است از تخصصی مانند مشاوره بازاریابی بی نیاز است، چرا که در بازار تجارت موفقیت های چندین ساله و یا پی در پی هیچ گاه نمی تواند ضامن موفقیت یک شرکت در آینده باشد. آن چه که شرکت های بزرگ را به موفقیت می رساند توجه به سخن مشاوران بازار است که در این گونه از شرکت ها فعالیت می کنند. به همین علت مشاوره بازاریابی برای شرکتی با قدمت زیاد هم می تواند یه تخصص ضروری قلمداد شود.

در یک شرکت و یا سازمانی بزرگ منابع مالی و تخصص ها گسترده است برای این که مدیران در چنین سازمان هایی بتوانند به بهترین شکل از منابع و تخصص های موجود استفاده کنند ناگزیر هستند همواره از مشاوره بازاریابی کمک گیرند. کسب و کار هایی که به تازگی شکل می گیرند به صورت غالب از خلا موجود در بازار به عنوان قدرت تمایزی خود استفاده می کنند و رشد خواهند کرد گرچه چنین کسب و کار هایی هم به مشاوره بازاریابی نیاز دارند اما، در یک شرکت بزرگ که به عنوان رهبر بازار فعالیت می کنند شاید دستیابی به خلا بازار اولویت نباشد و حفظ و تقویت برند (نام تجاری) مهمترین هدفی باشد که هیت مدیره پیش روی خود دارد. در این صورت مشاوره بازاریابی به چنین شرکت هایی کمک خواهد کرد تا با توجه به شرایط بازار در حیطه ی کسب و کار های کوچک و یا بزرگ بتوانند خود را تقویت کنند و این همان قدرت مشاوره بازاریابی است.

نگاه جدید به تخصصی مانند مشاوره بازاریابی، تاکید دارد که این تخصص برای هر سازمانی با توجه به شرایط فعلی و پیش روی آن، نسخه های مناسب را پیشنهاد می کند. مشاوره بازاریابی را می توان به دکتر سازمان و یا شرکت تشبیه کرد زیرا نسخه هایی که برای بازار های مختلف ارایه می دهد تا حدود بسیار زیادی ضامن موفقیت سازمان است.

  • نویسنده: مینا جعفرصابونچی

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

مطلب قبلیمطلب بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *