سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

با توجه به اهمیت  آموزش بازاریابی با توجه به زبان بدن؛ و نقش زبان بدن در فروش در این مطلب تلاش شده است تا به اهمیت این موضوع بیردازیم تا با شناخت بهتر زبان بدن؛ بتوانید سود بیشتری از کسب و کار خود داشته باشید.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -748

در هنگام فروش، لحظه ای که با یک مشتری هدف مواجه می شوید، او نیز شما را مبتنی بر تصویر و باوری که در ذهنش ایجاد می کنید، در کمتر از ده ثانیه مورد بررسی قرار می دهد. این مطلب در آموزش بازاریابی در قالب اهمیت زبان بدن در فروش مطرح می شود. در روند فروش این لحظه ها بسیار حیاتی و سرنوشت ساز هستند زیرا؛ اولین تاثیر شما قطعا به ذهنیتی دائمی در مشتری مبدل می گردد. در بسیاری از آموزش های بازاریابی این که شما به عنوان بازاریاب بتوانید و یا نتوانید فروشی را به قطعیت برسانید، عملا می تواند حاصل علائم غیر کلامی ارسالی شما طی لحظه های مهم اولیه باشد. در آموزش بازاریابی یک اصل بسیار مهم است که واقعیت های زبان بدن بخصوص در روند فروش را درست درک کنید. به طور مثال: امریکائی ها را به عنوان بهترین تشخیص دهندگان زبان بدن می شناسند، زیرا آن ها از هزاران علائم غیر کلامی استفاده می کنند. چنین توانائی در هنگام مذاکره، موجب گردیده است تا آن ها به بهترین مذاکره کنندگان مبدل گردند. به علاوه، خانم ها در استفاده از زبان بدن نسبت به آقایان تواناتر هستند و این به علت ویژگی های ذاتی و طبیعی آنان می باشد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -747

زبان بدن مانند یک قانون ثابت در آموزش بازاریابی در همه جای جهان مورد استفاده قرار می گیرد. رایج ترین مثال تکان دادن سر به مفهوم تائید است اما، این مطلب در همه شرایط بازاریابی یکسان نیست. به طور مثال تکان دادن پا در آموزش بازاریابی می تواند نشان دهنده ی عصبی بودن فرد باشد، در حالی که می تواند یک رفتار طبیعی فرد نیز به حساب آید.  در آموزش بازاریابی دزدیدن چشم می تواند به مفهوم پنهان کردن چیزی قلمداد گردد، یا این که می تواند شدت خجالتی بودن فرد را نشان دهد اما، در بسیاری از فرهنگ ها از جمله ایران این حالت بیانگر مسائل مذهبی است که پسندیده محسوب می گردد. با و جود چنین پیچیدگی هایی، آن چه که در آموزش بازاریابی مهم است تجزیه و تحلیل واقعی پیام است. این کار را می توانید با نگاه به الگو ها انجام دهید. در آموزش بازارابی باید به دنبال علائمی باشید که می توانند در ارتباط با عبارت های کلامی دارای مفاهیم مشابه بوده، و نیز در شرایط مشابه به کار گرفته شوند. وقتی این الگو ها را بررسی کردید، درک زبان بدن ساده تر خواهد بود و در چنین شرایطی است که آموزش بازاریابی از این طریق به روند فروش شما کمک خواهد کرد.

تهیه کننده : تیم تدوین محتوا


ممکن است به مقالات زیر علاقمند باشید :
زبان بدن در بازاریابی و فروش/ بزاززاده، جعفر صابونچی
زبان بدن همه چیز را در مذاکره فاش می کند…
مطلب قبلیمطلب بعدی

2 دیدگاه

  1. مهارت ارتباطی و شیوه گفتن درفروش و فروشندگی بسیارمهم است که میتواند تاثیرمثبتی روی خریداران بگذارد,,درحقیقت آنچه گفته میشودنسبت به حسی که درطرف مقابل ایجادمیشوداهمیت کمتری داردبه ویژه به عنوان فروشنده وبازاریاب,ارتباط چشمی ,حالت چهره,دستها,پاها, همگی زبان بدن را به مشتری القا میکندکه تاثیربسزایی روی مشتری میگذارد

  2. زبان بدن ، بیان ، گویش (لحن ، تناژ ، صدا) میمیک صورت ، عمل و عکس العمل های ظاهری ، پوشش ( استایل ، نوع و سبک پوشش ، رنگ های مورد استفاده )…و در کل تمامی موارد موجود در پکیجی ، تحت عنوان مهارت های ارتباطی ، قطعا از اولین و مهمترین فاکتورهای برقراری ارتباط موفق در قالب علم بیکران بیزینس می باشد ، خصوصا در شاخه بازاریابی و فروش .
    در قرن بیست و یکم و رقابت فشرده بین برندها یا همان فروشندگان (در محدوده وسیعی تحت عنوان بازار جهانی) ، قطعا برندهایی در حوزه فروش سهم بیشتری از این بازار جهانی را از آن خود خواهند نمود که ، بیشترین مطالعه ، دقت ، آموزش و در نهایت موفقیت را در مقوله بازاریابی محصولات خود داشته اند . به همین دلیل است که امروزه موفق ترین برندها ، نمونه هایی هستند که بیشترین هزینه ها را در جهت فراگیری و آموزش جدیدترین متد های بازاریابی و مدیریت فروش (در کنار هزینه های بخش تبلیغات) صرف می نمایند .
    و همانطور که در مطلب فوق به اختصاراما به صورت کامل اشاره شد ، از مهمترین فاکتور های بازاریابی و فروش ، در حوزه برقراری ارتباط با مشتری ، مبحث زبان بدن می باشد ، که قطعا این مبحث در کنار بیان (و شاید ارجح تر!!) عامل تعیین کننده و تضمین کننده یک پروسه بازاریابی و فروش موفق می باشد .
    همانطور که در عالم سیاست ، روابط بین الملل و جهان دیپلماسی …کوچکترین حرکات ، واکنش ها و عکس العمل های دیپلمات ها ، دارای معانی واضح و ثابت جهانی می باشد ، در علم و عالم بیزینس هم تمامی افعال و احوالات طرفین (اعم از فروشنده یا خریدار) دارای معانی و کدهای مخفی اما مشخصی می باشد . معانی غیر کلامی که در صورت آموزش صحیح و کسب تجربیات مستمر ، می تواند تاثیر گذاری به مراتب بیشتر از ارتباط کلامی و کناره هم چیدن جملات داشته باشد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *