سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

یکی از تازه های بازاریابی در حوزه صنعت گردشگری استفاده از فولک لور ایرانی و به خصوص جشن های کشور است. جشن در لغت اوستایی از سین و یا سینه مشتق می شود که در فرهنگ پهلوی به معنای نیایش و ستایش است. جشن ها در کشور ایران سابقه ایی طولانی دارند، و به همین علت این بُعد از فرهنگ فولک لور کشور می تواند نقش مهمی را در بازاریابی گردشگری ایفا نماید.

ارتباط بازاریابی گردشگری با جشن ها

مردم ایران از دیرباز تا به امروز جشن های متعددی داشته اند، که این جشن ها می توانند امروزه به عنوان یکی از بخش های تازه های بازاریابی در حوزه توریسم، بازاریابیِ گردشگری در ایران را به خصوص در رکود فعلی به سمت سود دهی سوق دهند. مهم ترین جشن های ایرانی شامل جشن سده، تیرگان، مهرگان، یلدا  و نوروز است. امروزه جشن یلدا و نوروز از معدود جشن هایی است که توانسته اند همچنان نقش مهمی را در تازه های بازاریابی گردشگری داخلی ایران ایفا کنند. هر چند هر کدام از این جشن ها قابلیت جذب گردشگر و بازاریابی گردشگری در حوزه ی جهانی را نیز دارند.

به غیر از نوروز و یلدا که شهرت خوبی در بین گردشگران دارند. می توان از طریق جشن های فراموش شده ی ایرانی به رونق بازاریابی گردشگری در ایران کمک شایانی نمود. ایرانیان در آغاز هر فصل و یا ماه، جشن هایی را برپا می کردند. شاید بتوان با توجه به تنوع فصل در ایران و با تمرکز بر تازه های بازاریابی گردشگری در این بُعد از تاریخ فراموش شده ی کشور، بتوان به صنعت گردشگری جانی دوباره بخشید. بسیاری از کشور های جهان از جشن های داخلی خود برای برگشت سرمایه به عنوان تازه های بازاریابی صنعت گردشگریِ خود استفاده می کنند. به غیر از جشن های ذکر شده، جشن های محلی مانند جشن گلاب گیران کاشان و یا جشن برداشت برنج در شمال کشور نیز قابلیت خوبی در جذب گردشگر دارند زیرا، امروزه گردشگران خارجی از طریق جشن های فولک لوریک بهتر می توانند جذب شوند.

بازاریابی گردشگری حوزه ایی گسترده است. این حوزه قابلیت این را دارد که با استفاده از بخش های متعدد و جاذبه های فولک لوریک یک کشور روند جذب گردشگر را هم در حوزه ی داخلی و هم در حوزه ی خارجی متحول نماید.


ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

مطلب قبلیمطلب بعدی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *