روانشناسی مصرف کننده


اگر شما آماده برای شروع یک کسب و کار جدید و یا راه اندازی یک محصول جدید هستید، نیاز به این کتاب خواهید داشت. اگر چه بسیاری از کارآفرینان ساعات کار طولانی را مشغول به کار هستند و یا بسیاری از محصولات جدید، نما و ظاهری خوب دارند، ولی بسیاری از آنها در انتها با شکست مواجه می شوند. بعضی از این شکست ها ممکن است به علت عدم تلاش بازاریابان و شاید به علت عدم داشتن بینش درست به ذهن مصرف کنندگان به وجود آمده باشند. اگر یک کارآفرین از نظر و خواسته مشتری در ایجاد و حتی در حین کسب و کار و اهداف خود بهره نبرد، به احتمال زیاد به هدف و مقصدی که در حال پروراندن در ذهن خود بوده و برای آن برنامه ریزی کرده است، نخواهد رسید. با توجه به مسئله اهمیت وجود مشتری و فراهم کردن راه کارهایی برای رفع نیاز او، سازمان ها با بازار به شدت رقابتی رو به رو هستند. این کتاب با معرفی یازده مانع بزرگ در مقابل شما و چگونگی غلبه بر آنها، می تواند راهنمای خوبی برای یک کسب و کار باشد، همچنین این کتاب به عنوان منبع درسی برای دوره رفتار مصرف کننده در دانشگاه وابسته به اتحاد جهانی سازمان ملل متحد، برای فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه معرفی شده است.

این کتاب شامل ۱۱ فصل می باشد که در ابتدای هر فصل آن، یک چشم انداز و یک نتیجه بیان می شود و در ادامه فصل شرح این نتیجه آورده شده است. فصول شامل موارد زیر می باشد:

  1. شناخت و رویارویی با رقیب نهایی خود
  2. چگونگی روند تصمیم گیری مشتریان
  3. قایم موشک بازی تبلیغات
  4. فراتر از تکراری و کلیشه ای بودن باشیم
  5. شناخت قدرت هیجان و احساس
  6. همه چیز فقط قیمت نیست!
  7. ایده جدید و نوآوری
  8. شرکت های رقیب
  9. مشتری باید حرف بزند
  10. تحقیقات بازاریابی
  11. بازگشت مشتری

مطلب قبلیمطلب بعدی

0 دیدگاه

  1. با سلام و درود بر شما خانم عظیمی عزیز
    به معرفی کتاب جالب و بسیار کاربردی پرداخته اید…
    بسیار عالی ی ی ی ی ی ی ی ی
    شاد و پیروز باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *