دلچه و گابانا یکی از معروف ترین نام های فشن دنیا می باشند. این برند توسط دومینکو دلچه و استفانو گابانا در حوالی شهر میلان شکل گرفت. دلچه طراحی فشن را آموخت و در یک کارگاه کوچک خانوادگی مشغول به کار شد اما، گابانا در زمینه فشن اطلاعاتی نداشت و طراحی گرافیک خوانده بود. این دو شخص به صورت کاملا اتفاقی یکدیگر را در محل کارشان در یک کارگاه هنری ملاقات کردند و در سال ۱۹۸۲ میلادی شغل حرفه ایی و مشترک خود را آغاز نمودند، آن ها تصمیم گرفتند نام برند خود را با توجه به اسم خودشان دلچه و گابانا بگذارند.

 

در سال ۱۹۸۶ میلادی آن ها نخستین مجموعه زنانه خود را ارائه کردند اما، این برند به سرعت محبوب شد و در عرصه لباس شنا و لباس های کشباف شهرت یافت، در این هنگام خالقان این برند محبوب تصمیم گرفتند وارد دنیای مردان و عطر شوند و در سال ۱۹۹۰ میلادی این آرزو را عملی کردند. اولین فروشگاه دلچه و گابانا در توکیو افتتاح شد و بعد از آن در هنگ کنگ، میلان و لندن فعالیت های گسترده ایی انجام دادند.

طراحی این برند معروف نیز بسیار منحصر به فرد و خاص است. دلچه و گابانا برای طراحی از فیلم های ایتالیایی الهام می گیرند، دلچه معتقد است که؛” ما مجموعه خود را مانند یک فیلم طراحی می کنیم، به یک داستان فکر می کنیم و در نهایت لباس ها را متناسب با آن طراحی می کنیم.”

هدف اصلی ای این برند توجه به مناسب ترین و شیک ترین مدل است و گرایش های فصلی در اولویت بعدی قرار دارد .

  • کت و شلوار های راه راه باریک گنگستری…
  • کت هایی که به شکل اغراق آمیزی طرح دار و تزیین شده است…
  • رنگ سیاه و جذاب….
  • مدل های زنانه ساده و بی نهایت فریبنده…

برند دلچه و گابانا را تا اوج قله های پیشرفت پیش برده است.

 

دلچه و گابانا از نام اصلی خود برای کالا های لوکس، رسمی و دائمی مجموعه خود استفاده می کنند. در طراحی این کالا ها توجه به سلیقه ها و گرایش های طولانی مدت اساسی ترین هدف است و تغییر فصل در اولویت قرار نمی گیرد. نام برند اصلی را می توان بر روی لباس های شنا، عطر، کیف و عینک های آفتابی مشاهده کرد.

نام فرعی برند دلچه و گابانا در دنیای جوان ها بیشتر به چشم می خورد به عبارتی، اکثر مردم دنیا دلچه و گابانا را با این نام می شناسند و به دی اند جی شهرت دارد. دی اند جی، غیر رسمی تر و جوان پسندتر می باشد، پر زرق و برق است و علاوه بر کیف، عطر و لباس، بیشتر بر روی جواهر ها و ساعت ها خودنمایی می کند. در برند فرعی دی اند جی به جای دنبال کردن گرایش های فصلی، گرایش های جدیدی خلق می شوند زیرا، بازار هدف این برند فرعی، جوان های سرتاسر دنیا می باشند.

دلچه و گابانا به کودکان هم توجه خاصی دارند و برند دیگری با نام دی اند جی جونی یور را ایجاد کرده اند، هدف اصلی این برند کودکان زیر ۱۱ سال می باشد، توجه به گرایش های فصلی در طراحی لباس های کودکان بسیار مهم تلقی می گردد.

 

دلچه و گابانا امروزه طراحی لباس های صنعت هالیوود را انجام می دهند و بهترین عطر مردانه را در دنیا عرضه می کنند که شهرت جهانی دارد.

رمز موفقیت دلچه و گابانا را می توان در توجه به بازار هدف دانست، آن ها به سلیقه گروه های مختلف توجه می کنند، برای مسن تر ها رسمی تر و برای جوان ها پرزرق و برق طراحی می کنند و حتی کودکان را هم در مجموعه خود قرا می دهند. تعریف متفاوتی از رنگ دارند و رنگ مشکی را به رنگی تجملی و جذاب تبدیل کرده اند، به بیان دیگر توجه به سلیقه مشتری برای آن ها سرمایه اصلی می باشد و این نقطه منحصر به فرد تمایز این برند همه پسند در دنیای فریبنده مد است به همین علت این برند معروف امروزه به” جورج و گیلبرت فشن ایتالیا” شهرت یافته است.


 

  • نویسنده : خانم مینا جعفر صابونچی، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
مطلب قبلیمطلب بعدی

111 دیدگاه

  1. اینکه دولچی اند گابانا طیف گسترده ای از سلایق رو در طراحی های خودش مدنظر قرار میده و سعی میکنه تقریباً نظر تمامی سنین رو به خودش معطوف کنه شاید یکی از دلایل محبوبیتش باشه..

  2. درود بر همگي،
    به مطلب بسيار خوب و با ارزشي اشاره نموديد كه اميدوارم مورد توجه توليدكنندگان داخلي هم قرار گيرد و شاهد هر چه بيشتر اقتصاد كشورمان باشيم.
    ب اسپاس

  3. با سلام و احترام
    دلیل موفقیت برند دلچه و گایانا، توجه به سلیقه طولانی مدت مخاطب دانست، هر بدندی اگر به این نکته توجه کند و بر آن متمرکز شود، موفق خواهد شد.
    خانم صابونچی از مطالب خوبتون سپاسگزارم.

  4. مطلب جالب بود اما به نظرم عنوان متن رو باید معرفی دی اند جی میگذاشتید تا رمز موفقیت آنها.در کل متن برند معرفی و تبلیغ میشود و فقط دوسه خط پایانی مختصرا به رمز موفقیت پرداخته شده.

  5. با سلام ،
    ضمن تشکر از مطالب مفید ارائه شده ، و همچنین سایت فوق العاده کارآرا، لذا خواهشمند است در خصوص بازار سرمایه گزارشات تحلیلی ارائه فرمائید.
    با تشکر

    1. با سلام و احترام خدمت شما گرامی
      ان شاالله همانگونه که فرمودید باشد
      بسیار خرسندم که مطلب را مطالعه فرمودید
      درپناه خدا موفق باشید

  6. درود و عرض احترام خدمت خانوم صابونچی عزیز
    سپاس بابت زحمات شما…خیلی جالب بود مطلب به خصوص دیدگاه دلچه، که یک داستان فرضی را در نظر می گیرند و نیاز های آن داستانررا بر طرف می کنند….در حقیقت یک جور نیاز سازی برای آدم های داستان واقعی زندگی است به نظر من… که ایده ی خیلی کارآمدی ست…
    به امید موفقیت های روز افزون برای شما

    1. با سلام به هانیه عزیز من
      برای بنده مایه افتخار است که اشخاصی چون شما مطلب را مطالعه میکنند…..
      بله درست است. …
      دلچه و گابانا فوق العاده خلاق هستند
      بنده نیز توفیقات روز افزون شما را از خداوند متعال خواستارم

  7. ممنون از بیان راه وروش بزرگان دنیای مد از نظر من بسیار ساده است و شفاف اینکه دنبال فکر خود برویم وحقیقتی که تمام آنهایی که این راه را رفتن صادقانه این موضوع را مطرح می کنند نکته این جاست که ما خود باوری لازم را نداریم ونمی خواهیم قبول کنیم که انسان خلاق اینقدر توانایی دارد

  8. باسلام و عرض ادب
    سرکارخانم صابونچی، مقاله ی شما مورد مطالعه قرار گرفت، بسیار سلیس، روان و آموزنده بود، مخصوصا جذاب به دلیل اینکه تاریخچه ی نامگذاری این برند را مطرح نمودید، ضمن عرض تشکر و قدردانی، برای شما آرزوی سلامت و پایداری را از خداوند مهربان خواستارم.
    باسپاس بیکران

    1. با سلام و ادب خدمت شما بزرگوار
      بسیار خرسندم که مطلب برای شما جذاب بوده است
      از لطف شما بی نهایت سپاسگزارم
      توفیقات روز افزون شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم

  9. سرکارخانم صابونچی، مقاله ی شما مورد مطالعه قرار گرفت، بسیار روان و آموزنده بود، با توجه به رزومه سرکار درمورد جمع آوری مطالب شيوا اين مورد نيز مانند مطالب گذشته بسيار جذاب و خواندنی بود . برای سرکار و تيم مسترويزيتور آرزوی سلامتی و موفقيت دارم

    1. با سلام و احترام خدمت شما بزرگوار
      برای بنده مایه افتخار است که اشخاصی چون شما مطلب را مطالعه فرمودید …..
      در پناه خداوند متعال شاد و موفق باشید

  10. با سلام
    همانطور که اشاره شد بی شک رمز موفقیت و جهانی شدن دلچه و گابانا را می توان توجه به بازار هدف و کلیه سلایق مشتریان در همه گروههای سنی دانست . ولی به نظر من همه این نکات اشاره شده و آموزنده می بایست سرلوحه ما در شرکتهای داخلی باشد تا ما هم در هر صنعتی بتوانیم چنین موفقیتهایی را کسب نماییم.
    با تشکر از مطلب آموزنده و بسیار خوب

  11. با سلام
    ممنون بابت مطالب جذاب وعالیتون
    من هم با نظر دوست عزیزمون خانم عمومی موافق هستم که رمز موفقیت این برند توجه به همه گروه سنی میباشد.
    باتشکر

  12. باسلام و تشکر از زحمات سرکار خانم صابونچی اطلاعات مفیدی درباره این برند اعلام کردند که برایم جالب بو د و از همه مهمتر توانایی همکاری و مشارکت خوب دو نفر برای موفقیت در این برند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *