سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب
تبلیغات در علم بازاریابی

با توجه به مبحث جذاب تبلیغات در علم بازاریابی و علاقمندی به این موضوع برای اکثر دوستانی که در رشته مدیریت تحصیل کرده اند و همچنین محدودیت موجود در فضای تلگرام برای توجه بیشتر به تبلیغات، تیم مستر ویزیتور تصمیم گرفت که به مقوله تبلیغات علاوه بر مباحث مطرح شده در کانال تخصصی بازاریابی بیشتر اشاره کند تا علاقمندان علاوه بر پی گیری مطلب های مربوط به تبلیغات در کانال تخصصی بازاریابی بتوانند با قدرت جادویی تبلیغات بیشتر آشنا گردند.

IMG_20160701_201241-compressed

تبلیغات در علم بازاریابی یکی از جذاب ترین مباحثی است که هر فردی که در رشته مدیریت تحصیل کرده باشد و یا هر بازاریابی علاقه دارد با آن آشنا گردد. تبلیغات یکی از فعالیت هایی است که هیچگاه حوصله یک بازاریاب را سر نمی برد. برای یک بازاریاب  تبلیغات هیچ گاه کسل کننده نمی باشد. وقتی بازاریابی بر روی محصول ها و یا خدمات شرکت ها و کارخانه های مختلفی برای تبلیغات فعالیت می کند به عبارتی با کار های مختلفی آشنا می گردد، با تبلیغات اهداف کاری یک تولید کننده قطعی تر خواهد شد، و پولی که برای تبلیغات مصرف می شود نام محصول را در ذهن خریدار ها جاودانه خواهد کرد اما، مهمترین نکته ایی که یک بازاریاب باید بداند این است که یک تبلیغ هر چه قدر هم خوب باشد هیچ گاه نمی تواند یک محصول و یا خدمات بد را از نابودی نجات دهد.

  • جایگاه تبلیغات در علم بازاریابی

تبلیغات مناسب در کنار کیفیت خوب محصول ها و خدمات می تواند مانند یک چوب جادویی هر تجارتی را رونق بخشد. تا به حال پیش آمده که در یک بزرگراه رانندگی کرده باشید و با بیلبورد های تبلیغاتی مختلفی هم روبه رو شده باشید اما، یکی از این بیلبورد های تبلیغاتی برای شما ممکن است از بقیه جذاب تر باشد به طوری که همان گونه که تلاش می کنید کنترل ماشین را از دست ندهید علاقه مند هستید با چشم هایتان آن تبلیغ را دنبال کنید البته به این مسئله کاری نداریم که این بیلبورد ها چه اندازه می توانند باعث سوانح رانندگی گردد اما، می توانید با این مثال که قطعاً یک بار یا بیشتر برای شما به شکل های گوناگونی پیش آمده است به عمق اثر گزاری تبلیغات در علم بازاریابی پی ببرید.

IMG_20160701_201304-compressed

تبلیغات برای هر محصولی قطعاً نشان دهنده رشد نظام سرمایه داری بدون مرز نیست، بلکه تبلیغات به جامعه بشری این پیام را می دهد که سطح زندگی مردم جامعه رشد کرده است؛  بنابراین برای علاقمند کردن آن ها به خرید نیاز داریم تا از تبلیغات بهره ببریم زیرا، با رشد استاندارد های زندگی نمی توان با روش های سنتی افراد را به خرید علاقمند کرد. درست در همین جا تبلیغات چوب جادوی یک بازاریاب می شود و مانند قصه های علی بابا و چهل دزد بغداد که در آن مارها افراد اطراف خود را هیپنوتیزم می کردند، تبلیغات نیز مردم دنیای کنونی را هیپنوتیزم می کنند. تبلیغات خریدار را جادو می کند و وقتی در فروشگاه چشم خریدار به محصولی می افتد که تبلیغ جذابی داشته است بدون توجه به سایر محصول ها به سمت آن محصول حرکت می کند. بسیاری از بازاریاب های فعال در صنایع مختلف از جمله صنعت نوشیدنی ها و یا صنعت عینک سازی به شکل موثری از تبلیغات بهره می برند. امروزه بازاریاب ها تلاش می کنند تا برای باغ وحش ها نیز تبلیغات جالب توجه ایی را انجام دهند.

بازاریاب های موفق می توانند با تبلیغات موثر و مناسب در کنار یک محصول و خدمات با کیفیت در هر صنعتی اقتصاد یک کشور را متحول کنند. یک بازاریاب باید به تبلیغاتی که طراحی می کند باور داشته باشد تا زمانی که شما به عنوان بازاریاب تبلیغاتی را که طراحی کرده اید باور نکنید خریدار ها نیز تبلیغات شما را باور نمی کنند، بنابر این اگر به عنوان یک بازاریاب فکر می کنید که مردم به تبلیغات شما گوش نمی دهند به این علت است که شما هنوز تبلیغات خود را متوجه نشده اید. تبلیغات برای هیچ صنعتی هزینه نیست بلکه تبلیغات عصای جادویی درآمد زایی یک صنعت است که باید در دستان توانگر یک بازاریاب خلاق قرار گیرد.


425709831_13906_8476539410896166455

نویسنده: خانم مینا جعفرصابونچی/ دانلود رزومه

مطلب قبلیمطلب بعدی

36 دیدگاه

    1. با سلام و ادب
      شما لطف دارید ….
      از این که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید سپاس گزارم. …
      زنده باشید

  1. درود بر شما،
    به موضوع تبليغ كه يكي از مقوله هاي مهم بازاريابي است به خوبي اشاره نموديد و جهت تكميل مطلب شما عرض كنم كه همان طور كه مي دانيد تبليغ هزينه نيست بله سرمايه گذاري جهت بازگشت سرمايه اي است كه براي تبليغ صرف شده است.
    با سپاس

    1. با سلام خدمت آقای جعفری
      سپاسگزارم که مطلب را مطالعه فرمودید. …
      از توضیحاتسپاسگزارم شما که مطلب را تکمیل کرد نیز بی نهایت مچکرم ….
      زنده و پایدار باشید

    1. با سلام و ادب خدمت آقای مهندس فیضی
      از شما بزرگوار سپاسگزارم که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید.
      از معرفی سایت نیز مچکرم
      زنده باشید

  2. با سلام و احترام
    مطلب بسیار عالی و کلیدی در زمینه بازاریابی بود همانطور که در متن اشاره فرمودید تبلیغات ابزار بازاریابان برای جذب مشتری است و مسلما بهترین ابزار هم نیاز به مهارت کاربرد آن دارد یک بازاریاب ماهراز یک تبلیغ ساده بهترین بهره را خواهد برد.

    1. با سلام خدمت مهندس محمد زاده
      از این که مطلب را با دقت مطالعه فرمودید و آن را تحلیل کردید سپاسگزارم …..

      در پناه خداوند موفق و پایدار باشید

    1. با سلام به بهترین دوستم
      زیبا جان من
      زیبای عزیزم
      از این که شخص فرهیخته ایی چون شما مطلب را خوانده است برای بنده مایه افتخار است.. خوشحالم که مطلب برایتان جالب بود …

      زیبا جانم لطف کردید
      موفق باشید

  3. با سلام و عرض ادب
    سرکار خانم مطالبتون واقعا عالی بوده و قابل تامل و امیدوارم نمونه های عینی از شرکت های موفق داخلی با توجه به شرایط اقتصادی به این مطالب ارزشمند اضافه بفرمیایید
    با سپاس فراوان

    1. با سلام خدمت جناب علی نژاد ……
      از لطف شما بی نهایت سپاسگزارم
      ان شاالله تلاش می کنم در نوشته های بعدی نمونه های داخلی نیز مثال زده شود
      موفق باشید

  4. درود بیکران خدمت دوست عزیز و مهربانم سرکار خانم صابونچی….
    مثل همیشه با قلم شیوا و روان خود، و انتخاب سوژه ای جذاب و تاثیرگزار، مطلبی فاخر و خواندنی قلم زدید..
    واقعا” که به این موضوع اعتقاد دارم:” تبلیغات برای هر محصولی قطعاً نشان دهنده رشد نظام سرمایه داری بدون مرز نیست، بلکه تبلیغات به جامعه بشری این پیام را می دهد که سطح زندگی مردم جامعه رشد کرده است؛ ”
    در پناه حق سلامت و سربلند و سرافراز باشید..

    1. با سلام خدمت هاله ی عزیز و مهربانم
      دوست بزرگوار و عزیز من …….
      واقعا برای بنده افتخار است که شما مطلب را مطالعه فرمودید. .. و این نظر لطف شماست. …
      خوشحالم که مطلب را با دقت مطالعه فرمودید و از شما بی نهایت سپاسگزارم. …
      زنده باشید

  5. سلام خانم صابونچی.
    برای من موضوع بسیار جالبیه! به شخصه همیشه سعی می کنم اجناسی رو تهیه کنم که تبلیغات اونها به گوشم خورده باشه. هیچ وقت محصولاتی که هیچ نام و نشانی در رسانه ها، تابلوها، مجله ها و… نداشته باشن اعتماد من رو جلب نمی کنن! بعضی محصولات انقدر با کیفیت هستن که مشتریان داِئمی اونها می شن بازاریاب های اون ها و به هر جا که می رسن اونها رو معرفی می کنن. به نظر من این آخرین مرحله ی یک سری تبلیغات خوب و موثر باید باشه! جایی که اسم محصول خاصی ورد زبون خود مردم میشه! بدون کوچکترین هزینه ی اضافی!
    بسیار ممنون بابت مطالب مفیدتون.

    1. با سلام و ادب خدمت خانم سرداری بزرگوار
      از شما واقعا مچکرم خیلی لطف کردید و مطلب را مطالعه فرمودید. …
      به خصوص تحلیل جالب شما در دو خط اخر برای من بسیار جالب بود
      زنده باشید

  6. با سلام متن بسیار خوب و مفیدی بود، تبلیغات جای بزرگی در زندکچگی مردم دارند. و همانطور که فرمودید تبلیغات جذاب و خلاقانه خیلی وسوسه انگیز میباشد و جذاب میباشد و در ذهن ماندگاری دارد نسبت ب تبلیغات ساده

  7. با سلام
    امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب ، و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها
    ، و شرکت ها شناخته میشود .
    تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان در بازار هدف میتواند مرحله مصرفی و یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید .
    در این میان تبلیغات رسانه ای ، محیطی ، چاپی و … کماکان تیزرهای تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای میباشد بیشترین و بهترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین البته به نوع محصول مصرفی و صنعتی می گذارد .

  8. یکی از جنبه هایی که به کمک آنها دیدگاه مشتریان نسبت به شرکت شما شکل می گیرد شیوه های تبلیغاتی شماست. برای انجام تبلیغات، ابزارها و شیوه های مختلفی وجود دارد. رسانه های تبلیغی نیز همچون سایر علوم به سرعت در حال تغییر و تحول هستند. در مرحله معرفی کالا، آگهی های تجاری (به ویژه رسانه های ارتباطی انبوه مانند اینترنت) و روابط عمومی برای ایجاد آگاهی و علاقمند کردن مشتری بسیار مناسب اند زیرا اینترنت شناسایی مشتریان را با جمع آوری و تجزیه و تحلیل ویژگیهای آنها آسان می کند

  9. امروزه تولید و ارائه کالا به تنهایی کافی نیست زیرا فعالیت های در حال توسعه تغییر کرده است و در یک محیط رقابتی بایستی مشتریان را جذب نمود. تبلیغ بخشی از بازاریابی موفقیت آمیز به حساب می آید و شرکت های موفق به ویژه در امر صادرات، به موازات ارتقای کیفی محصولات خود به دنبال طراحی و به کارگیری سیستم های بازاریابی پویا و مؤثر می باشند. تبلیغ به شما کمک می کند تا مشتریان کنونی را نسبت به خود وفادار ساخته یا بازارهای جدیدی را برای خود برگزینید.
    یکی از جنبه هایی که به کمک آنها دیدگاه مشتریان نسبت به شرکت شما شکل می گیرد شیوه های تبلیغاتی شماست. برای انجام تبلیغات، ابزارها و شیوه های مختلفی وجود دارد. رسانه های تبلیغی نیز همچون سایر علوم به سرعت در حال تغییر و تحول هستند. در مرحله معرفی کالا، آگهی های تجاری (به ویژه رسانه های ارتباطی انبوه مانند اینترنت) و روابط عمومی برای ایجاد آگاهی و علاقمند کردن مشتری بسیار مناسب اند زیرا اینترنت شناسایی مشتریان را با جمع آوری و تجزیه و تحلیل ویژگیهای آنها آسان می کند.
    در حال حاضر انتخاب هر کدام از راهبردها می تواند موفقیت آمیز باشد به شرط آنکه به صورت مؤثر به کار گرفته شود. در هر صورت نمونه مؤثر، ترکیبی از راهبردها خواهد بود که بهتر بتواند به نیازهای بازار و مشتریان نزدیک شده و پاسخگوی آنها باشد.

  10. تبلیغات یکی از مهمترین زیرمجموعه های آمیخته بازاریابی است و برای اینکه ستفاده موثر و ثمربخش از آن بتوانیم داشته باشیم لازم است بازاریاب علم بسیار بالا و بروز ونیز تسلط کامل بر تمام بخشهای آمیخته بازاریابی و استراتژی های بازاریابی داشته باشد، بازاریاب باید دید دقیقی از چرخه عمر محصولات و تجارت داشته باشد تا با این بینش بتواند تبلیغات را هوشمندانه راهنمایی و مدیریت کند تا در بهترین زمان و بهترین مکان صورت پذیرد مثلا تبلیغ سنگین برای یک تجارت در مرحله شروع نامناسب ولی در مرحله بلوغ مناسب باشد . لذا در صورت عدم مدیریت صحیح تبلیغات تنها هزینه های گزاف تحمیل کرده و فایده ای هم نخواهد داشت همچنانکه برای اکثریت تبلیغات شرکت ها این اتفاق می افتد .

  11. با سلام
    تبلیغات عالی و با کیفیت گاها میتونه باعث فروش کالاهایی که از کیفیت بالایی برخوردار نیستن هم بشه.
    بیشترین توان در پروسه ی بازاریابی باید بر روی تبلیغات صورت بگیره

  12. تبلیغات در دنیای مدرن امروز انقدر اهمیت پیدا کرده است که شرکت ها برای معرفی محصولاتشان هزینه های هنگفتی را متقبل میشوند چرا که تبلیغات میتواند تاثیر به سزایی داشته باشد برای هک شدن در ذهن مشتری
    البته تبلیغات با کیفیت بالا ی محصول میتواند رضایت مشتری را تضمین کند
    چرا که تبلیغات بدون کیفیت مدت زیادی دوام نمیاورد و رقبا از ان پیشی میگیرد و از بازار رقابتی خارج میشود

  13. هدف تبلیغات افزایش فروش است و در عصر حاضر با انفجار اطلاعات، تبلیغات موثر از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و یک با زاریاب موفق باید با افزایش توان علمی خود در موضوعاتی همچون روانشناسی ، جامعه شناسی ، آداب و رسوم مخاطب بیشترین تاثیر را در مشتری خود داشته باشد. اصولا کیفیت خوب محصول بهمراه تبلیغات مناسب بیشترین تاثیر را در حفظ مشتری کنونی ، جذب مشتری جدید و افزایش فروش خواهد داشت و یک شرکت در کنار تولید مخصول با کیفیت باید از تکنولوژی پویا و رو به رشد بازاریابی جهت تبلیغ بهره مند باشد.
    در بسیاری از موارد محصولات نامرغوب با تبلیغات فریبنده به فروش می رسند و این امر نشاندهنده اهمیت تبلیغ و نوع تبلیغ می باشد.
    تبلیغات مناسب نقش مهمی در جذب و ارتباط با مشتری و تغییر ذهنیت وی داشته و باعث افزایش روند فروش شده ، نتیجتا یک بازاریاب باید قبل از شروع بکار با اطلاع کامل از وضعیت بازار، نیاز مشتری و وضعیت رقبا داشته باشد.

  14. تبلیغات به عنوان یكی از مهمترین ابزارهای آمیخته بازاریابی می تواند نقش بسیار مهمی را در سیاست ها و استراتژی های
    بازاریابی شركت از قبیل ارتباط با مشتریان، اصلاح و تغییر ذهنیت مشتریان نسبت به شركت ایفا كند

  15. با سلام
    بازاریابی و بازرگانی در عصر جدید از لحاظ روابط بین الملل و جهانی و دیدگاه های اقتصادی امری بسیار مهم میباشد,
    بازاریاب و طراحهای طرح های تجاری میبایست با دقت و کیفیت بالایی عمل کنند.
    اینکار مستلزم علم توام با ذوق و قریحه نو و جذاب میباشد تا بهتر دید مشتریان احتمالی باشند .
    یک طراح و بازاریاب خوب و موفق میتواند شرکت و در نهایت کشور را رو به جلو حرکت دهد
    و این امر تنها با ایده های نو و جذاب تبلیغاتی و کیفیت بالا آن امکان پذیر میباشد.
    با تشکر

  16. یکی از جنبه هایی که به کمک آنها دیدگاه مشتریان نسبت به شرکت شما شکل می گیرد شیوه های تبلیغاتی شماست. برای انجام تبلیغات، ابزارها و شیوه های مختلفی وجود دارد. رسانه های تبلیغی نیز همچون سایر علوم به سرعت در حال تغییر و تحول هستند. در مرحله معرفی کالا، آگهی های تجاری (به ویژه رسانه های ارتباطی انبوه مانند اینترنت) و روابط عمومی برای ایجاد آگاهی و علاقمند کردن مشتری بسیار مناسب اند زیرا اینترنت شناسایی مشتریان را با جمع آوری و تجزیه و تحلیل ویژگیهای آنها آسان می کند.
    در حال حاضر انتخاب هر کدام از راهبردها می تواند موفقیت آمیز باشد به شرط آنکه به صورت مؤثر به کار گرفته شود. در هر صورت نمونه مؤثر، ترکیبی از راهبردها خواهد بود که بهتر بتواند به نیازهای بازار و مشتریان نزدیک شده و پاسخگوی آنها باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *