Skip to main content

حرکات بدن در بازاریابی و فروش

استفاده از زبان بدن نقش مهمی را در بازاریابی ایفا می کند. با شناخت مناسب از زبان بدن می توان تحلیل بهتری نسبت به مشتری به دست آورد، بنابر این آشنایی با این مهارت به عنوان یک ضرورت در بازاریابی قلمداد می شود. کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش می تواند آموختن این مهارت را برای بازاریاب ها آسان تر نماید.

زبان بدن در بازاریابی و فروش، بالا انداختن شانه ها:

بالا انداختن شانه ها مثال خوبی از یک حالت همگانی است که نشان دهنده این است که یک فرد نمی داند به شما چه می گویید. این یک حالت چند گانه است که از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: کف دست های باز، شانه های قوز کرده و ابرو های بالا انداخته. ” در این بخش از کتاب آشنایی با این حالت از زبان بدن می تواند به بازاریاب ها کمک کند تا با شناختی بهتر فرآیند بازاریابی را پیش برند.

در بخش دیگر کتاب این حالت در فرهنگ های دیگر بررسی می شود؛ ” همان گونه که زبان کلامی در فرهنگ های مختلف با هم متفاوت هستند، زبان غیر کلامی نیز ممکن است از چنین الگویی پیروی کند. با توجه به فرهنگ های مختلف رایج در جوامع یک حالت یا حرکت ممکن است در یک فرهنگ خاص متداول بوده و تفسیر روشنی داشته باشد اما ممکن است در فرهنگ دیگر بی معنی بوده یا معنی کاملا متضادی داشته باشد.” در این بخش به این نکته پرداخته می شود که برای فعالیت هدفمند تر باید زبان بدن را با توجه به جامعه ی میزبان و فرهنگ آن پیش برد. زبان بدن در هر فرهنگی ممکن است در جزییات متغیر باشد که به طبع بازاریابی را هم تحت پوشش قرار خواهد داد. بازاریابی زمانی می تواند فروش را به بازدهی مطلوب برساند که با تحلیل دقیق فرهنگی از جامعه ی میزبان و مشتریان هدف خود، به تفسیری مناسب از زبان بدن رسد. بنابر این می توان گفت با مطالعه ی کامل کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش می توان به شناخت بهتری دست یافت.(:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

 

شماره تماس جهت مشاوره!