مطالب مشابه

26 Comments

  1. 19

    علیرضا شعبانی اصل

    در هر بیزنس و کسبی رفتار صمیمانه و دوستانه به مشتری موجب احساس خوب و همزاد پنداری در مشتری میشود و اورا به استفاده از خدمات و یا کالای ما ترغیب میکند

    پاسخ
  2. 18

    ملیحه موسوی

    انسان موجودی اجتماعی است و هنگامی که احساس کند دوست داشتنی و مورد پذیرش نیست احساس بدبخیتی می کند. همیشنه بدنبال نکته ای مثبت در دیگران جهت تحسین آنان باشید و خواهید دید که آنها بیشتر شما را دوست خواهند داشت و به شما احترام خواهند گذاشت ار آتجائیکه افراد تشنه احترام و قدر دانی هستند تحسین روشی مناسب برای تشکر و ترغیب به انجام کار دلخواه شماست . بیاد داشته باشید که همیشه صادقانه و صمیمانه از افراد تعریف کنید و تحسین را با تملق یکی نکنید. در امر بازاریابی و فروش نیز تحسین از روشهای موثر در تاثیرگذاری بر افراد بوده و باعث نفوذ به درون افراد می گردد.

    پاسخ
    1. 18.1

      سپیده خسروی

      انسان ها خواه ناخواه به نکات مثبت خود اشراف دارند و تحسین از این رفتارها باعث ظهور مجدد این رفتارها در آینده میشود و در واقع تحسین صمیماته احساس غرور را در کارمند ایجاد میکند و باعث وفاداری هر چه بیشتر آن به سازمان میشود .

      پاسخ
  3. 17

    ریحانه گلدوست

    با عرض سلام و خسته نباشید
    توصیف به جای ارزیابی

    به جای ارزیابی توصیف کنید و به جای ارزیابی شخصیت به تشریح حادثه بپردازید ، به جای ارزیابی خصایل از احساسات صحبت کنید . به جای بزرگ کردن اشخاص ، تصویر واقع بینانه ای از کارشان ارائه دهید .
    به مفهوم واقع کلمه ، تحسین آن چیزی است که او بعد از صحبت ما به خود می گوید . کلماتی که انتخاب می کنیم باید دقیقا خوش آمدن ما از کار ، زحمت ، موفقیت ، توجه و یا خلاقیت او را منتقل کند . ما حادثه و احساسات خود از آن حادثه را توصیف می کنیم و او درباره شخصیت و خصوصیات خود نتیجه گیری کلی می کند
    تحسین مستقیم شخصیت ، مثل نور مستقیم خورشید ، ناراحت کننده است، چشم را میزند . برای یک جوان شنیدن این که ، بزرگ ، سخاوتمند ، فروتن و متواضع است اسباب خجالت است .برای یک جوان قبول این قبیل تعریف ها ، به خصوص در برابر دیگران یک فاجعه اجتماعی است :« متشکرم خاله جان ، درست می فرمایید من اعجاب برانگیزم .» حتی در خلوت و به طور خصوصی هم قبول تعریف و تمجید دشوار است . چگونه می توان قبول کرد که :« راستی اعجاب انگیز نیستم؟ من خوب و قوی و با سخاوت و فروتن هستم .» در حقیقت نه تنها تعریف را نمی پذیرد ، بلکه به صداقت تحسین کننده هم شک می کند . حتما اشکالی در کارش هست که این همه از من تعریف می کند.»

    پاسخ
  4. 16

    مریم قهرمانی

    انچه موجب رنجش ادم ها از یک دیگر میشود این است که غالب ما ادم ها توقع داریم طرف مقابلمان به تمام وقایع دنیا از زاویه دید ما نگاه کند
    در صورتی که درون هر ادمی دنیایی متفاوتی وجود دارد که با پذیرش این تفاوت ها روابط شکل مناسب تری خواهد داشت
    برای ورود به درون انسان ها کافی است به نکات مثبت توجه شود
    هیچ بوسه ای جای زخم زبان را خوب نمیکند پس مراقب رفتارمان باشیم
    بدانیم دریچه ورود به درون انسان ها محبت است
    انسان ها پس ازشنیده شدن قلبشان برای پذیرش دیگران باز میشود.

    پاسخ
  5. 15

    مریم قهرمانی

    انچه موجب رنجش ادم ها از یک دیگر میشود این است که غالب ما ادم ها توقع داریم طرف مقابلمان به تمام وقایع دنیا از زاویه دید ما نگاه کند در صورتی که در هر ادمی دنیایی متفاوتی وجود داردکه با پذیرش این تفاوت ها روابط شکل مناسب تری خواهد داشت
    برای ورود به درون انسان ها کافی است به نکات مثبت توجه شود
    هیچ بوسه ای جای زخم زبان را خوب نمیکند پس مراقب رفتارمان باشیم و بدانیم دریچه ورود به درون انسان محبت است
    همه ای انسان وقتی شنیده شوند.. قلب شان را برای پذیرش دیگران باز میشود

    پاسخ
  6. 14

    محمدمهدی کرداحمدی

    تحسین صمیمانه نه تنها راز بزرگ بازاریابی است بلکه راز بزرگ ارتباط با اشخاص در همه موضوعات اعم از برخورد با کارمندان ، همسر ، یا فرزندان و …. به حساب می آید، و نکته ای که در اینجا وجود دارد و علاوه بر رعایت بین تملق و تحسین ، نحوه و نوع ابراز تحسین هم بسیار مهم و حساس خواهد بود، و در مقاله ای توصیه شده است که در انجام تحسین نباید شخص را توصیف و تحسین بکنیم بلکه کار او را تحسین و ارزیابی باید کرد به عبارت دیگر تحسین مستقیم شخصیت مانند نگاه کردن به نور مستقیم خورشید ممکن است زننده باشد ولی با تحسین کار و ارزیابی عملکرد ، خود طرف مقابل برداشت مثبت و لازم را از صحبت ما خواهد داشت.

    پاسخ
  7. 13

    مهرداد اسمعیلی ویری

    سلام
    در عین ساده بودن شامل نکات ریز و ظریفی بود. ما انسانها در بعضی موارد بجا ی استفاده از ترفندهای سخت و وقتگیر میتونیم گاهی با ساده ترین روشها به نتیجه مطلوب برسیم.
    ممنون از مطلب زیباتون.

    پاسخ
  8. 12

    محمد نوجوان

    واقعا مطالب شما عالی هست حتما ما هم شما رو الگو قرار میدهیم تا هم در کار وهم در زندگی به موفقیت برسیم

    پاسخ
  9. 11

    محمد اسدی مطلق

    ممنون نکته ساده ولی خیلی مهمی بود،برای من خیلی قابل استفاده بود این مطلب جذاب.

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حقوق تمامی مطالب برای مسترویزیتور محفوظ بوده و نقل آن با ذکر منبع بلامانع است.