Skip to main content

تجارت الکترونیک

در سالهای اخیر با توجه به بحرانهای شدید اقتصادی که در گوشه و کنار دنیا اتفاق افتاده اند و تاثیر غیر قابل انکاری در بازاریابی و بازار داشته اند، تجارت الکترونیک با سرعت بالای خود از طریق شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و آمازون و….. روند صعودی خود را  به سمت رشد طی می کند.

تجارت الکترونیک

 یک مدل کسب و کار اینترنتی است که عمدتاً معاملات روی این شبکه های الکترونیکی صورت می گیرد. این تبادلات که شامل خرید و فروش کالا، خدمات و اطلاعات برخی از برنامه های تجارت الکترونیک مانند خرید و فروش سهام و همچنین بلیط هواپیمایی آنلاین که بصورت فرایند الکترونیکی صورت می گیرد، می باشد. با این حال تجارت الکترونیک فقط در مورد خرید و فروش نیست بلکه در مورد ارتباطات الکترونیکی، کشف اطلاعات و همکاری های از راه دور، آموزش الکترونیکی، مسافرت، خدمات بانکی، صنعت لباس و مد، حمل و نقل، خدمات به مشتریان و شبکه های اجتماعی و… می باشد. تحولات مهمی که در سال ۲۰۱۲ در مورد تجارت الکترونیک شکل گرفت، باعث شد که گرایش به سوی انجام تجارت الکترونیک در شبکه های اجتماعی به ویژه فیس بوک، گوگل و تویتر و همچنین از طریق دستگاه های تلفن در کشورهای بسیاری نظیر چین، افزایش یابد.

در هشتمین نسخه این کتاب، آخرین روند های آن مطرح شده از جمله:

  • کسب و کار اجتماعی
  • شبکه های اجتماعی
  • همکاری و ارتباطات اجتماعی
  • نو آوری و تحرک

در این دنیای مجازی بحث می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  


شماره تماس جهت مشاوره!