سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

شاید تا به حال با ایده های مختلفی در بازاریابی آشنا شده باشید اما تبلیغ عنصری فعال در بازاریابی است که گرچه در زمان های مختلف شکل و قالب های مختلفی را به خود می گیرد اما، تاثیر شگرفی را در پیشبرد هدف ها دارد و از این رو می توان گفت: تبلیغ چشم پنهانی در بازاریابی موفق است که با شناخت چارچوب های آن می توان بازاری راکد را به بازاری فعال تبدیل کرد مانند: فعالیت های جالب سایت های نوظهور ایرانی چون رکاب و یا شیپور که در این حوزه انجام می دهند.

فعالیتی بزرگ

برای شروع فعالیت های خود به منظور پشبرد هدف های بازاریابی ابتدا باید بدانید که تبلیغ بیان گر چه پیامی است؟ و چرا اهمیت دارد؟

تبلیغ در دنیای امروز حامل پیامی مهم است، این فعالیت نشان دهنده ی این است که سطح زندگی بشر هر روز ارتقا می یابد، همچنین این عنصر مهم در بازاریابی از این جهت که چرخ دنده ایی بزرگ در اقتصاد جهانی است دارای اهمیت است.

تبلیغ در تجارت منجر به این می شود که بازاریابی برای محصول توسعه یابد و هدف های کاری در همین راستا قطعی تر گردد. به علاوه این فعالیت منجر به این می شود که سمت و سویی نو به فعالیت های بازاریابی که برای تثبیت نام تجاری شرکت صورت می گیرد، شکل گیرد. با این وجود شاید این مهترین نکته در تبلیغ باشد که با وجود اهمیت و مزایایی که ذکر شد که تبلیغ یا همان چشم پنهان بازاریابی هیچ گاه نمی تواند یک محصول بد را نجات دهد!

تبلیغ با تمام مزایایی که دارد و در حالی که می تواند هر لحظه نو شود اما، هیچ نام تجاری معروفی در دنیا را یک شبه مشهور نکرده است زیرا، فعالیتی زمان بر است اما اگر اصولی انجام شود محال است که بازار را متحول نکند.

تبلیغ یکی از فعالیت های مکمل و پیشبردی است که هر چند جزیی از آمیخته های بازاریابی است اما تنها زمانی می توان با کمک آن موفق بود که کامل و بی نقص باشد و این خاصیت منحصر به فردی است که آن را به چشمی پنهان در فعالیت های بازاریابی تبدیل کرده است.

نویسنده: مینا جعفرصابونچی

ممکن است به مقاله های زیر علاقه مند باشید:

جایگاه تبلیغات در علم بازاریابی

تبلیغات خون کسب و کار شماست

 

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *