تبلیغات خون کسب و کار شماست….
بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های موفق کار خود را با فروش آغاز کرده اند. اما هر شرکت و یا کسب وکاری برای موفقیت نیاز دارد تا با تبلیغ مناسب فروش خود را افزایش دهد. تبلیغات مناسب می تواند به راحتی فروش را افزایش دهد. اگر تبلیغی نتواند فروش را ارتقاء دهد، هر چقدر همه از نظر تیم بازاریابی قابل توجیه باشد، نمی تواند مسیر موفقیت کسب و کاری را تسهیل نماید.
اگر تبلیغیخسته کننده باشد و یا خلاقانه نباشد و یا نکته های ظریفی را از روند کسب و کار به تصویر نکشد برای یک صنعت زیان بار است. آگهی های تبلیغاتی نیز مانند کالا های مصرفی تاریخ انقضا دارند. گاهی اوقات تبلیغی که برای یک محصول در پنجاه سال پیش صورت گرفته است، امروزه جذابیتی ندارد. توجه به تاریخ تولید و انقضا هر تبلیغی از نکته های مهمی می باشد که بازاریاب ها باید آن را مد نظر قرار دهند.
یک بازاریاب موفق باید بتواند با تبلیغی مناسب باور درستی را نسبت به محصول در ذهن مشتری ایجاد کند، تا زمانی که مشتری تبلیغ را باور نکند، بازاریاب نمی تواند تلاش موفقی را در جهت فروش محصول انجام دهد. تبلیغ مناسب باید علاوه بر القاء باور های درست نسبت به محصول، این توانایی را داشته باشد تا جلب توجه کند، اگر تبلیغی بدون جلب توجه تنها به انتقال کارکردهای یک محصول بپردازد، یک بازاریاب را در رسیدن به اهدافش با نوسان روبرو خواهد کرد.
بازاریاب های موفق همواره تلاش می کنند تا با استفاده از جادوی خیال خود تبلیغ های خلاق و جذابی را ایجاد کنند. جان وارد می گوید: تبلیغات هنری است که از سوی کسانی ارائه می شود که آرزو دارند هنرمند شوند؛ اما کسانی آن را ارزیابی می کنند که آرزو دارند دانشمند شوند. در روابط انسانی تضادی بالاتر از این سراغ ندارم.
- تبلیغات موفق یک هنر است…
- تبلیغات موفق ظرافت می خواهد…
- تبلیغات موفق باید تغییر کند…
- تبلیغات موفق مانند مسئله های درس جبر نیست، بلکه مسئله های درس هندسه است…
- تبلیغات موفق فرمول خاصی ندارد…
- تبلیغات موفق اندیشه اثر گذار است ….
- تبلیغات موفق یک موجود است، زنده است، نفس می کشد…
هر بازاریاب قبل از شروع به طراحی یک تبلیغ مناسب سه گزینه را در مقابل خود دارد؛ ابتدا باید به ابن نکته توجه کند که یکی از اهداف تبلیغ فروش بیشتر است، در مرحله دوم باید بداند که تبلیغ باید با توجه به بازار هدف تغییر کند و در مرحله آخر باید بتوان با تبلیغ مناسب در قلب مشتری جاودانه شد. اگر بازاریابی بتواند این سه گزینه را رعایت کند می تواند تبلیغ مناسب و کارایی را طراحی کند. امروزه شرکت های بزرگ با توجه به بازار هدف، یک تبلیغ مناسبی را طراحی می کنند و ذهنیت مثبتی را در مشتری های خود ایجاد می کنند.
با حلول ماه مبارک رمضان بسیاری از شرکت های دنیا با توجه به بازار هدف در کشور های مسلمان طرح های تبلیغاتی خود را تغییر داده اند. یکی از شرکت هایی که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است، تبلیغ خلاقانه شرکت اتومبیل سازی بنز است. این شرکت با حلول ماه مبارک رمضان در کشور های اسلامی تبلیغ خود را به شکل زیبایی تغییر داده است. شرکت بنز در تبلیغ خود تلاش می کند که با توجه به بازار کشور های اسلامی تبلیغ منعطفی را ارائه دهد.
رستوران های زنجیره ایی مک دونالد نیز با شروع ماه مبارک رمضان و با توجه به بازار هدف در کشور های اسلامی طرح تبلیغی خود را با شعاری جدید تغییر داده است. این تغییرات در رویه تبلیغ برنده های مشهور با توجه به بازار هدف، اهمیت تبلیغات را در بازاریابی محصول ها به خوبی نمایان می سازد. تبلیغ مناسب یک محصول برای بازاریاب می تواند غیر ممکن ها و موانع فروش و نفوذ در قلب مشتری ها را از میان بردارد. بازاریاب های حرفه ایی و خلاق به تبلیغات به عنوان هزینه نگاه نمی کنند بلکه، آن ها آن را منبع درآمد پایدار شرکت و کسب و کار خود می دانند. تبلیغات در دنیای تجارت امروزی خون کسب و کار شماست. یک کسب و کار بدون داشتن خون تبلیغات نمی تواند زنده بماند.
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده