سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب
تبلیغات

telegram

بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های موفق کار خود را با فروش آغاز کرده اند. اما هر شرکت و یا کسب وکاری برای موفقیت نیاز دارد تا با تبلیغ مناسب فروش خود را افزایش دهد. تبلیغات مناسب می تواند به راحتی فروش را افزایش دهد. اگر تبلیغی نتواند فروش را ارتقاء دهد، هر چقدر همه از نظر تیم بازاریابی قابل توجیه باشد، نمی تواند مسیر موفقیت کسب و کاری را تسهیل نماید.

اگر تبلیغیخسته کننده باشد و یا خلاقانه نباشد و یا نکته های ظریفی  را از روند کسب و کار به تصویر نکشد برای یک صنعت زیان بار است. آگهی های تبلیغاتی نیز مانند کالا های مصرفی تاریخ انقضا دارند. گاهی اوقات تبلیغی که برای یک محصول در پنجاه سال پیش صورت گرفته است، امروزه جذابیتی ندارد. توجه به تاریخ تولید و انقضا هر تبلیغی از نکته های مهمی می باشد که بازاریاب ها باید آن را مد نظر قرار دهند.

یک بازاریاب موفق باید بتواند با تبلیغی مناسب باور درستی را نسبت به محصول در ذهن مشتری ایجاد کند، تا زمانی که مشتری تبلیغ را باور نکند، بازاریاب نمی تواند تلاش موفقی را در جهت فروش محصول انجام دهد. تبلیغ مناسب باید علاوه بر القاء باور های درست نسبت به محصول، این توانایی را داشته باشد تا جلب توجه کند، اگر تبلیغی بدون جلب توجه تنها به انتقال کارکردهای یک محصول بپردازد، یک بازاریاب را در رسیدن به اهدافش با نوسان روبرو خواهد کرد.

بازاریاب های موفق همواره تلاش می کنند تا با استفاده از جادوی خیال خود تبلیغ های خلاق و جذابی را ایجاد کنند. جان وارد می گوید: تبلیغات هنری است که از سوی کسانی ارائه می شود که آرزو دارند هنرمند شوند؛ اما کسانی آن را ارزیابی می کنند که آرزو دارند دانشمند شوند. در روابط انسانی تضادی بالاتر از این سراغ ندارم.

  • تبلیغات موفق یک هنر است…
  • تبلیغات موفق ظرافت می خواهد…
  • تبلیغات موفق باید تغییر کند…
  • تبلیغات موفق مانند مسئله های درس جبر نیست، بلکه مسئله های درس هندسه است…
  • تبلیغات موفق فرمول خاصی ندارد…
  • تبلیغات موفق اندیشه اثر گذار است ….
  • تبلیغات موفق یک موجود است، زنده است، نفس می کشد…

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -150

هر بازاریاب قبل از شروع به طراحی یک تبلیغ مناسب سه گزینه را در مقابل خود دارد؛ ابتدا باید به ابن نکته توجه کند که یکی از اهداف تبلیغ فروش بیشتر است، در مرحله دوم باید بداند که تبلیغ باید با توجه به بازار هدف تغییر کند و در مرحله آخر باید بتوان با تبلیغ مناسب در قلب مشتری جاودانه شد. اگر بازاریابی بتواند این سه گزینه را رعایت کند می تواند تبلیغ مناسب و کارایی را طراحی کند. امروزه شرکت های بزرگ با توجه به بازار هدف، یک تبلیغ مناسبی را طراحی می کنند و ذهنیت مثبتی را در مشتری های خود ایجاد می کنند.

با حلول ماه مبارک رمضان بسیاری از شرکت های دنیا با توجه به بازار هدف در کشور های مسلمان طرح های تبلیغاتی خود را تغییر داده اند. یکی از شرکت هایی که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است، تبلیغ خلاقانه شرکت اتومبیل سازی بنز است. این شرکت  با حلول ماه مبارک رمضان در کشور های اسلامی تبلیغ خود را به شکل زیبایی تغییر داده  است. شرکت بنز در تبلیغ خود تلاش می کند که با توجه به بازار کشور های اسلامی تبلیغ منعطفی را ارائه دهد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -151

رستوران های زنجیره ایی مک دونالد نیز با شروع ماه مبارک رمضان و با توجه به بازار هدف در کشور های اسلامی طرح تبلیغی خود را با شعاری جدید تغییر داده است. این تغییرات در رویه تبلیغ برنده های مشهور با توجه به بازار هدف، اهمیت تبلیغات را در بازاریابی محصول ها به خوبی نمایان می سازد. تبلیغ مناسب یک محصول برای بازاریاب می تواند غیر ممکن ها و موانع فروش و نفوذ در قلب مشتری ها را از میان بردارد. بازاریاب های حرفه ایی و خلاق به تبلیغات به عنوان هزینه نگاه نمی کنند بلکه، آن ها آن را منبع درآمد پایدار شرکت و کسب و کار خود می دانند. تبلیغات در دنیای تجارت امروزی خون کسب و کار شماست. یک کسب و کار  بدون داشتن خون تبلیغات نمی تواند زنده بماند.


صابونچی

مطلب قبلیمطلب بعدی

64 دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب
    از مطلب هاتون لذت و استفاده بردم و امیدوارم از این مثال هایی که از برند های معروف میزنید بیشتر باشه کمک شایانی به مفاهیم فروش و بازاریابی می کند
    با سپاس فراوان

  2. درود بر شما،
    از مطلبي كه ارائه نموديد بسيار سپاس گزارم، در واقع تبليغات هزينه نيست بلكه سرمايه گذاري است كه در آينده سود آن به خود شركت تبليغ كننده باز مي گردد.
    با سپاس

  3. با سلام و درود خدمت سرکار خانم صابونچی
    خیلی از خوندن مطلبتون لذت بردم ،با توجه به مثالهایی که ذکر شده بود.آرزوی توفیق روزافزون برای شما
    و همکاراتون دارم.

  4. سلام سرکار محترم خانم صابونچی از این وقت گرانبها رو می گذارید و برای ما دانشجویان مقاله و متون علمی تهیه می کنید بسیار ممنون . در واقع تبلیغ درست و بجا و بموقع می تونه به ما  در پیشبرد هدفهای آتی کمک کنه و اگر تبلیغات به بهترین نحو انجام بشه ما نه تنها چیزی رو از دست ندادیم بلکه سرمابه گذاری و درآمد زایی خوبی رو پایه گذاری کردیم .

  5. با عرض سلام و ادب حضور محترم سرکار
    مطالب بسیار آموزنده و مفید واقع شد. مثالها بسیار زیبا و کاربردی و به روز بودند.
    با آرزوی قبولی طاعات و عباداتتان.
    رحمت اله پیران. مهرکام پارس.

    1. با سلام و ادب
      بسیار خرسندم که مطلب برای شما مفید بوده است
      از این که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید سپاس گزارم

  6. باعرض سلام خدمت سرکار خانم مینا
    خیلی سپاس از مطالب بسیار جالب و به روزتان خیلی عالی بودواقعا جای نقد نگذاشتین انشاءالله موفق باشید

  7. یکی از مناسب ترین راه های تبلیغات دادن آگهی است. آگهی خوب به معنای تبلیغ خوب است.
    در ساخت یک آگهی خوب باید پنج اصل اساسی زیر مورد توجه قرار گیرد:
    ۱) اصل اول: طرح مناسب
    ۲) اصل دوم: تیتر مناسب و مفید
    ۳) اصل سوم: تبلیغ در متن آگهی
    ۴) اصل چهارم: تحریک مخاطب به خرید
    ۵) اصل پنجم: مشخصات تجاری

  8. همه ما مصرف‌کننده هستیم. بدین معنی که بر مبنای نظم خاصی، غذا، لباس، مسکن، تحصیل، خدمات، ایده‌ها و … را استفاده یا مصرف می‌کنیم. تصمیماتی که در مورد مصرف، تقاضا برای مواد خام، حمل و نقل، خدمات فنی و یا استقرار و تخصیص منابع می‌گیریم، موفقیت برخی صنایع و شکست برخی دیگر را موجب می‌شود. بنابراین رفتار مصرف‌کننده عامل مهمی در رکود یا رونق فعالیت‌های بازرگانی است. فاکتور مهم در موفقیت استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی‌، درک صحیح از رفتار مصرف‌کننده است. این مسئله هم برای سازمانهای انتفاعی و هم غیرانتفاعی حائز اهمیت است.
    تعریف رفتار مصرف‌کننده
    رفتار مصرف‌کننده از موضوعات جدید حوزه بازاریابی به شمار می‌رود. اولین کتابها در این‌باره در دهه ۱۹۶۰ تالیف شده است. ولی سابقه این موضوع به پیشتر برمی‌گردد. به عنوان نمونه می‌توان به دهه ۱۹۵۰ اشاره کرد که ایده‌های فروید توسط بازاریابان مورد استفاده قرار گرفت. رفتار مصرف کننده موضوعی بحث انگیز و چالشی است که افراد و آنچه خرید می‌کنند را دربر می گیرد. چرایی و چگونگی خرید آنها، بازاریابی و آمیزه بازاریابی و بازار است.
    ویلکی و سالمون رفتار مصرف‌کننده را بدین صورت تعریف کرده اند: فعالیتهای فیزیکی، احساسی و ذهنی که افراد هنگام انتخاب، خرید، استفاده و دور انداختن کالا و خدمات در جهت ارضای نیازها و خواسته‌های خود انجام می‌دهند.
    در تعریفی دیگر رفتار مصرف کننده این‌گونه تشریح شده است: مجموعه فعالیتهایی که مستقیماً در جهت کسب، مصرف و دور انداختن کالا و خدمات صورت می‌گیرد. این فعالیتها شامل فرایند تصمیماتی است که قبل و بعد از این اقدامات انجام می پذیرد.

  9. سلام بطور جدی عرض میکنم مقالاتی که توسط شما و همکاران محترم در سایت قرار می گیره در خور تشویق و تحسین هست لذا از زمانی که با این سایت آشنا شدم به اطلاعات خوبی در زمینه مراودات بازرگانی و تبلیغات دست یافتم . دست مریزاد

    1. با سلام و ادب خدمت شما بزرگوار
      سپاس فراوان که سایت خودتان را همراهی می کنید….
      از لطف جنابعالی نسبت به مجموعه مستر ویزیتور بی نهایت مچکرم
      پاینده باشید

  10. با سلام
    در ابتدا از مطالب مفیدتان بسیار سپاسگذارم . آری واقعیت همین است که تبلیغات خون کسب و کار است و با این تبلیغات است که کسب و کاری جریان دارد و مسیر خود را برای برتری رسیدن در تجارت ایفا می کند.در حال حاضر هم نه در کشور ما بلکه در تمام کشورهای موفق تبلیغات نقش به سزایی دارد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است و بالعکس آن هم ممکن است باعث شود که برندی با شکست روبه رو شود و در مسیر هدف اصلی اش که فروش محصولش اشت موفق نباشد.
    در قسمتی از مطالبتان به تاریخ تولید و انقضا اشاره کرده بودید واقعا به جد می توانم بگویم که بخش مهمی در فروش یک محصول است که در کشور ما به آن توجه نمی شود یا انقدر بی کیفیت است که قابل خواندن نیست یا بسیاری از محصولات به اشتباه تاریخ خورده اند.
    با تشکر

    1. با سلام خدمت شما گرامی
      سپاس از لطف شما و زمانی که اختصاص می دهید.
      البته من منظورم تاریخ تولید و انقضا تبلیغات بود به عنوان مثال تبلیغی که یکسال پیش اثر گزارده ممکن است امسال منقضی شده باشد و تاثیر گذار نباشد
      از توجه جنابعالی و تو ضیحات تکمیلی شما بزرگوار بسیار سپاسگزارم
      موفق باشید

  11. باسلام وسپاس فراوان از مطلب مفیدتان
    از انجایی که کارخانه بنز ورستوران مک دونالد باتوجه به ماه های کشورهای اسلامی تبلیغات خود راعوض میکنند میتوان به اهمیت تبلیغات در بازاریابی پی برد.واین مطلب برای من بسیار جالب بود

    1. سلام به شما بزرگوار … خانم فیضی پور
      بله این دو کمپانی و خیلی از کمپانی ها و شرکت های دیگر این کار را انجام می دهند…
      و این نشان دهنده جایگاه تبلیغات است
      موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *