سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

کارآفرین شخصی است که ایده های شکل گرفته در ذهن خود را بر اساس منابعی که در اختیار دارد آغاز می کند. یک کارآفرین در ابتدای شکل گیری کسب و کار خود ممکن است با سختی های زیادی رویرو باشد که می تواند از بورکراسی های اداری تا تامین منابع مالی و شرایط فروش و بازاریابی را پیش رو داشته باشد با این حال، برای این بتواند از سد هایی که پیش رویش شکل می گیرد عبور کند ناگزیر است که از مشاوره بازاریابی استفاده کند. بسیاری از مشاورانی که به کارآفرینان مشاوره بازاریابی می دهند در واقع به آن ها کمک خواهند کرد تا دیدِ بهتری را نسبت به بازار داشته باشند زیرا؛ بسیار محتمل است که حتی یک کارآفرین با انگیزه نیز از شرایط بازار در یک صنعت اطلاع کافی نداشته باشد و این شرایط نقش مشاوره بازاریابی را پُر اهمیت تر می نماید.

در کسب و کار های کوچک آشنایی با شرایط فروش محصول و یا شیوه های بازاریابی محصول مهم است زیرا، در هر صنعتی رقیبان قدرتمندی وجود دارند که می توانند کسب و کار های کوچک را در فشار قرار دهند تا جایی که عرصه برای فعالیت آنان تنگ و غیر قابل تحمل شود. مشاوره بازاریابی به کارآفرینان کمک می کنند تا شناخت بهتری از رهبر بازار و شیوه های بازاریابی آن ها به دست آورند. در واقع مشاوره بازاریابی با تجزیه و تحلیل شرایط بازار به کارآفرینان چارچوبی را ارایه می کند تا آن ها بتوانند بهتر با رقیبان قدرتمند خود مبارزه کنند.

در گذشته های دور نقش مشاوره بازاریابی آن چنان مهم نبود و یا به بیان بهتر هر کسب و کاری در هنگام شکست به آن مراجعه می کرد اما، امروزه مشاوره بازاریابی آن چنان مهم است که از آغاز یک فعالیت تجاری شروع می شود و به رشد و بالندگی آن کمک خواهد کرد.

ممکن است به مقاله های زیر علاقه مند باشید:

مشاوره بازاریابی در کسب و کار های کوچک چگونه است؟

مشاوره ی بازاریابی و طراحی بازار های آینده

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

1 دیدگاه

  1. بازتاب: Milana Travis

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *