سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

بازاریابی مستقیم نوعی از تبلیغات است که در آن به مشاغل و سازمان هایی که ذي نفع نیستند این اجازه را می دهد تا به طور مستقیم با مشتري از طریق رسانه هاي مختلف از جمله

  • تلفن
  • تلفن همراه
  • پیام
  • پست الکترونیکی
  • وبسایت ها
  • تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی با استفاده از داده ها
  • پخش و انتشار آگهی
  • تلویزیون
  • تبلیغات روزنامه اي و مجلات، در ارتباط باشد.

در بین کار آموزان این جنبش، اصطلاح واکنش مستقیم رایج است.

تاثیرات بازاریابی مستقیم برروی مشتری

بازاریابی مستقیم بر روي مشتري، اطلاعات و آزمایش تمرکز دارد. بنابراین در کنار ارتباطات واقعی، بازاریابی مستقیم به متحد کردن اجزا جهت تحلیل و بررسی نتایج می پردازد. ویژگی هایی که بازاریابی شبکه اي را از انواع دیگر بازاریابی مجزا می کند عبارتند از: وجود یک پایگاه اطلاعاتی که شامل آمار مشتري هاي احتمالی، مشتري، مشاغل و… به همراه اطلاعات مرتبط با آن ها از جمله شماره تلفن و آدرس، اطلاعات آماري، سابقه ي خرید، سابقه ي شرکت ها و… است. در نظر داشتن این اطلاعات از عناصر مهم بازاریابی مستقیم است.
پیام هاي بازاریابی مستقیم، به طور مستقیم و بدون واسطه به لیستی از مشتري ها و یا مشتري هاي احتمالی فرستاده می شود. در بازاریابی مستقیم اصطلاحی با عنوان اقدام به عمل وجود دارد.

به عنوان مثال: یک تبلیغ ممکن است از مشتري احتمالی بخواهد با یک شماره تلفن به صورت رایگان تماس بگیرند و یا یک ايمیل جهت سفارش کالا بفرستند و یا روي لینکی در سایت کلیک کند. بازاریابی مستقیم توسط مشاغل مختلف در ابعاد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

بازاریابی مستقیم بخاطر نتایج مثبت و ارزنده که به طور مستقیم می تواند اندازه گیري شود معیاری به عنوان نرخ پاسخگویی در بازاریابی مستقیم شناخته می شود و یکی از پارامتر هاي کیفی موفقیت در بازاریابی مستقیم محسوب می شود. در مقابل، در تبلیغات معمولی بخاطر عدم وجود پاسخ و واکنش مستقیم از مشتریان از پارامتر هایی مثل آگاهی و شناخت و علاقه جهت معیار استفاده می شود. بررسی و تحلیل نتایج فروش یک عنصر مهم و اساسی در بازاریابی مستقیم است.

یکی دیگر از مزایاي بازاریابی مستقیم، ارتقا و بهبود کیفیت محصولات یک برند است. بسته به دیگر شیوه هاي پخش کالا، بازاریابی مستقیم به تقاضا، ارتباطات، انتخاب راه های ارتباطی و مشتري هدف بستگی دارد و وابستگی کمتري به قدرت برند دارد.


 

تهیه کننده : واحد تدوین محتوا

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *