بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک رشته گسترده می باشد که شامل بازاریابی موتور جستجو (SEM) نیز می باشد. بازاریابی موتور جستجو (SEM) شامل نتایج جستجوی پولی (با استفاده از ابزار هایی همچون Google Awards یا Bing Ads که سابقا آن را Microsoft adCenter می نامیدند) و همچنین نتایج جستجوی اصلی می باشد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -596

بازاریابی موتور جستجو (SEM) از موارد ذیل استفاده می کند:

  • تبلیغات پولی با AdWords یا Bing Ads یا Pay per click (که غالبا برای تامین کنندگان محلی بسیار سودمند است چون آن ها می توانند با یک کلیک به مصرف کنندگان احتمالی دست یافته و با شرکت ها بصورت مستقیم ارتباط برقرار کنند)
  • ارائه مقاله و موضوعات
  • تبلیغات با اطمینان از اینکه بهینه سازی موتور جستجو انجام شده است.

در گذشته تحلیل واژگان کلیدی برای SEM و SEO انجام شده است اما الزاما بطور همزمان نبوده است. هم SEM و هم SEO باید بطور مرتب کنترل و به روز شوند تا تکامل به سمت بهترین عملکرد را نشان دهند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در علم بازاریابی

دربرخی متون؛ واژه SEM در مفهوم خاص و انحصاری انجام شده است و به معنای تبلیغات با یک کلیک می باشد علی الخصوص برای جوامع بازاریابی و تبلیغات بازرگانی که بسیار به این مفهوم با دامنه کم علاقه مند هستند. در اینگونه کاربرد ها عموما مقاطع بازاریابی با جستجوی گسترده را که در شکل های دیگر SEM دخیل می باشد مد نظر ندارند؛ از جمله بهینه سازی موتور جستجو و تعیین مجدد اهداف در جستجو. یک بخش دیگر از SEM ؛ بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) است. بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) یک نوع بازاریابی است که در آن از رسانه های اجتماعی تاثیرگذار بر مصرف کنندگان بهره گیری می شود؛ مصرف کنندگانی که به محصول ها /خدمات یک شرکت دسترسی دارند. یکی از آخرین پیشرفت های تئوری شامل مدیریت بازاریابی موتور جستجو (SEMM) می باشد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -597

مدیریت بازاریابی موتور جستجو (SEMM) مربوط به فعالیت هایی از قبیل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می باشد اما، بیشتر بر مدیریت بازگشت سرمایه (ROI) توجه دارد تا ایجاد ترافیک خاص (که در جریان اصلی SEO مد نظر می باشد).

مدیریت بازاریابی موتور جستجو (SEMM) فعالیت های اصلی SEO را یکپارچه کرده و برای کسب بالاترین مرتبه بدون ابزار های پرداخت و بهینه سازی موتور جستجو با یک کلیک تلاش می کند. برای مثال؛ توجه خاصی به طراحی اولیه صفحات وب می شود و یا توجه خاصی به محتوا و اطلاعات ارائه شده در صفحه وب به بازدید کنندگان وبسایت مبذول می گردد. در حقیقت SEO  و SEM ؛ هر دو؛ از ستون های حرفه بازاریابی بوده و شانه به شانه هم حرکت می کنند تا نتایج بهتری نسبت به تمرکز بر یکی از ستون ها بدست آید.

در قسمت های بعدی شما را با این مبحث جذاب در علم بازاریابی و مدیریت بیشتر آشنا خواهیم کرد.


نویسنده : جناب آقای  آرمین اکبری

مطلب قبلیمطلب بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *