Skip to main content

بروشور چیست؟ و چه کاربردی در بازاریابی دارد؟

بروشور می تواند برای فعالیت های بازاریابی کاربردی باشد. شما تصور کنید یک شرکت تجاری دارید و برای بازاریابی محصول ها و خدمات خود، بدون شک به بروشور برای مشتریان خود نیاز دارید. گاهی یک انجمن خیریه را اداره می کنید و از این طریق می توانید کار های خیریه ی موسسه ی خود را به مردم علاقمند نشان دهید. این مطلب نشان دهنده ی این است که از کار ها و فعالیت های انتفاعی تا فعالیت های غیر انتفاعی، همگی به نوعی نیاز به بروشور دارند و بعلاوه نشان دهنده ی دامنه ی وسیع استفاده از آن در فعالیت بازاریابی است.

 تعاریف

با وجو کاربرد زیاد بروشور در بازاریابی، بسیار مهم است که بدانیم معنای آن چیست؟

بروشور همان نوعی از کاتولوگ است و به بیان بهتر می توان گفت یک کالا نما است. هدف از تهیه ی بروشور این است که محصول و کالای تولید شده و یا خدمات عرضه شده  از سمت تولید کننده یا ارایه دهنده به مشتریان و علاقه مندان، نشان داده شود و بازاریابی به شیوه ایی هدفمندتر صورت گیرد. این تعریف دقیقان معنای “کالا”  “نما” را در ذهن تداعی می کند. در واقع نمایشی از توانایی ها و آن چیزی است که می توانید ارایه کنید چه به صورت فیزیکی مانند: محصول و چه به صورت خدمات.

بروشور حجم کمتری نسبت به کاتولوگ دارد. همان طور که گفتیم بروشور نوعی از کاتالوگ است پس با توجه به حجم کمی که دارد توضیحات کمتری را از محصول و یا خدمات نسبت به کاتالوگ نشان می دهد و این در فعالیت بازاریابی یک مزیت است زیرا،این کالا نما از یک برگ بزرگ تشکیل شده که معمولا از سه قسمت یا در نهایت پنج قسمت تا شده است اما، کاتالوگ یک دفترچه است که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برگ را می تواند بسته به نوع محصول در برگیرد. بروشور در گذشته هم در بین مردم ایران کاربرد داشته است البته ممکن است به شکل امروزی نبوده باشد اما، ایرانیان آن را مترادف “دفترک” در زمان های گذشته می دانند.

در هر حال با استفاده از این کالا نما می توانید برای معرفی آن چه که تولید یا عرضه می کنید بازاریابی بهتری داشته باشید و نگرانی کمتری در بازاریابی داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

شماره تماس جهت مشاوره!