حرفه بازاریابی، به شکل روز افزونی به عنوان یک عنصر حیاتی موفقیت فعالیت های تجاری، مورد استفاده قرار می گیرد. بازاریابی، ترکیبی از هنر و علم است و همیشه بر سر بخش فرموله شده آن و بخش خلاق آن بحث وجود دارد. یادگیری بخش فرموله شدة بازاریابی، خیلی ساده تر است که عمده توجه ما در جمع آوری اطلاعات این سایت به همین امر معطوف گشته است.

برای اینکه یک بازاریاب حرفه ای باشید، باید بدانید که بازاریابی چیست؟ یک بازاریاب چگونه عمل می کند؟ و یک بازاریاب چه چیزهای را بازاریابی می کند؟

بازاریابی-بازاریاب حرفه ای - ویزیتوری - تجارت الکترونیکی - مارکتینگ1

بازاریابی چیست؟

بازاریابی عبارت است از شناسایی و برآورده کردن نیازهای انسانی و اجتماعی. اگر بخواهیم بازاریابی را در یک جمله خلاصه کنیم بهتر است بگوییم بازاریابی یعنی برآورده کردن نیازها به شکلی سودآور. در تعریفی کامل تر توسط انجمن بازاریابی آمریکا (The American Marketing Association)، بازاریابی عبارت است مجموعه ای از فرآیند ها برای ایجاد، انتقال و ارائه ارزش به مشتریان.

عموم مردم بر این باور اند که بازاریابی یعنی هنر فروش محصولات در حالی که فروش مهمترین وظیفه یک بازاریاب نیست. به گفته پروفسور پیتر دراکر، «هدف بازاریابی، ایجاد فروش بیش از حد است نه فقط فروش». یک بازاریاب آرمانی کسی است که از مشتری خود شناخت کامل دارد و می داند چه کالا و خدماتی نیاز او را برآورده می کند به همین جهت بعد از تولید کالا مناسب، توانایی متقاعد کردن مشتری را دارد و مشتری را مجاب می کند که با خرید کالای شرکت نیاز او به بهترین نحو  بر طرف خواهد شد.

به عنوان مثال زمانی که شرکت Apple اقدام به ارائه دستگاه های دیجیتالی پخش موسیقی iPod کرد و یا زمانی که TOYOTA خودروی Prius هیبریدی خود را به بازار معرفی کرد، با سیل سفارش های مشتریان از کشورهای مختلف روبرو شدند زیرا آن ها محصول مناسبی را بر اساس بازاریابی دقیق طراحی کرده بودند.

بازاریابی-بازاریاب حرفه ای - ویزیتوری - تجارت الکترونیکی - مارکتینگ3

بازاریابی-بازاریاب حرفه ای - ویزیتوری - تجارت الکترونیکی - مارکتینگ2

مطلب قبلیمطلب بعدی

0 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *